1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Goed,

    Eerst moest mijn auto niet terug voor de koppelings terugroepactie, en ik kijk vanmorgen bij de RDW, en nu moet ie ineens wel.:weird:

    FF afspraak maken bij Van Bunningen in Gouda, die de vorige terugroepactie ook hebben gedaan
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  2. Van Bunningen Gouda regelt het netjes! Mocht meekijken met monteur!
     

  3. ok dat is mooi, vrijdag aanstaande moet de c-max ...om 15:15.... netje te woord gestaan door Sabrina
     
  4. Net terug van van Bunningen

    Goed, ze hebben meer dan 200 auto's gecontroleerd en bij mij moet de hele koppeling vervangen worden.... gaan ze 2 dagen over doen, op zich niet zo erg een nieuwe bij 120.000 op de teller
     
    MelvinFoFo en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  5. Auto net opgehaald, koppelingsplaten vervangen.

    Dat voel je direct! koppelt weer heerlijk licht.

    Leuke bijkomstigheid... ik was met de ELM en forsscan bezig geweest om auto-lock aan te krijgen, dat lukt me niet, had het wel geprogrammeerd maar never nooit niet werken.

    Rij ik net weg bij van Bunningen 'klik' alle deuren op slot :schater::schater::schater:

    Ik vermoed dat ze hem van stroom afgehaald hebben of dat er toch nieuwe software ingekomen is.
     
  6. Ik heb sinds deze week een Focus 1.6 Ecoboost. Ik heb even in Etis gekeken en dar staan geen terugroepacties, kan ik er dan vanuit gaan dat deze allemaal al uitgevoerd zijn? Is er een manier om dit te controleren? Lees her en der over een extra sensor, deze zal wel te vinden moeten zijn denk ik?
     
  7. Blader even wat pagina's terug, er staan foto's van de nieuwe situatie bij het tankje.
     
  8. Oh die had ik over het hoofd gezien, vanmiddag even kijken. Inmiddels ook bericht van Ford gehad en volgens hun gegevens heb ik alle terugroepacties gehad :)
     
  9. Mijn auto is vorig jaar in augustus voor deze terugroepactie bij de dealer geweest. Daarna nog een paar keer weer terug geweest omdat het vloeistof niveau zakte tot onder het minimum. Als reactie kreeg ik toen dat er misschien nog wat lucht in het systeem zou zitten. in de maanden erna nog een paar keer zelf iets bijgevuld en nu binnen een week van het maximum tot onder het minimum gezakt. dus toch maar weer de dealer gebeld om even te kijken. Nu hebben ze pas over een week tijd en in de tussentijd moet ik het niveau maar goed in de gaten houden. Voor de terugroepactie had ik geen problemen met een zakkend niveau. Dus ik hoop dat dit probleem nog steeds onder die terugroepactie valt omdat ik geen zin heb in extra kosten.
    Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? ik zie geen lekkage en de auto rookt ook niet en ruikt ook niet vreemd.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  10. Hoi allemaal. Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben steeds heel tevreden met mijn Focus 1.6 EB die door de terugroepacties ging. En nog meer met de 182 pk software :cool: Maar onlangs heb ik verschillende kleine dingen gemerkt. Ik hoor een vreemd geluid rond 1000 tpm, maar niets onder 900 en boven 1200 toeren. Ik heb er een video van gemaakt. En ik heb ook de indruk dat de motor langer in de toeren blijft als ik de pedaal vrijlaat, maar daar ben ik niet zeker van. Verzin ik dingen of is er iets niet normaal? Bedankt voor uw antwoorden :)
    Jean

    Hier zijn de filmpjes

     
  11. Hmm ik snap wat je bedoelt. Opzich maken ecoboost motoren wel vaker door geluid, maar zo hard heb ik nog niet gehoord...

    N.b. maak even een eigen topic aan over dit onderwerp. Dit hoort hier niet thuis lijkt me.

    Check dit filmpje ook even:
     
  12. Nou, gisteren toch een brief van Ford voor de software update van de koppeling, nu nog even uitzoeken waar ik het laat doen.
    Bij de terugroepactie van de koeling hebben ze de software 5 x geprobeerd en iedere ging er iets mis, dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen meer in.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  13. denk dat nu het probleem stuk minder is. het is ook alleen motor ecu update zover als ik me herinder
     
  14. Bedoel je de foto’s op pagina 44? Zou je me wel kunnen vertellen waar ik op moet letten, dus wat er gewijzigd zou moeten zijn?
     
  15. @Anithing
    [​IMG]
    naast reservoir zie je een slang naar achter lopen. de recht opstaande cilinder met daaronder een stekker is de niveau sensor.
    deze wordt gemonteerd bij deze terugroepactie. zit het erop dan zal het al uitgevoerd moeten zijn
     
  16. Super, dankjewel. En softwarematig? Ik kan in Etis, maar welke softwareversie zou er dan geladen moeten zijn en voor welke modules? Ik zag ook iets staan over de stekker eruit trekken en dan kijken wat er gebeurt?
     
  17. je zou idd die stekker eronder los kunnen trekken en dan zou je storing moeten hebben
    de computers van de bcm, icp en pcm worden geupdate hiervoor. hierbij zie je dat de datum van gewijzigd het laatst is.
    dit zijn de instrumenten paneel, motorcomputer en centrale computer.
    wat betreft de instrumenten paneel verandert de locatie van de temperatuur en de vier vlakken zijn iets anders. uit me hoofd ben ik even kwijt wat er exact verandert
    van de 3 computer de laatste waarde geeft de versie aan. is deze anders of in de buurt van hoger letter in alfabet zou het goed kunnen zijn.
    in mijn geval heb ik hem eerst geupdate naar 182pk en daarna de actie uitgevoerd.
    -aub is 182pk en -asa is 150pk. momenteel zit voor de pcm bij mij -exb erop.
    echter er zijn 6 verschillende versies of meer van op dit moment
     
    Anithing vindt dit leuk.
  18. Vandaag bij de dealer geweest met de Ford Focus 1.5 (150 pk) mk 3.2 (2017)
    Aanleiding melding ruitenvloeistof laag op scherm, deze bijgevuld zie ik tot m’n grote schrik dat m’n koelvloeistof ruim onder minimale niveau staat.
    Direct naar dealer en bij laten vullen, maar geen waarschuwing gehad van te laag niveau, ook geen melding gehad van terugroepactie staat ook niet open.

    Hoort de boordcomputer geen melding te geven? Zit de niveau meter niet standaard in de mk3,2?
    Graag jullie advies hierin.
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Was dit bij een warme motor? Vergeet niet dat dit een reservoir is, naarmate de motor afkoelt komt er ook geleidelijk weer wat koelvloeistof terug in het systeem. Met deze temperaturen is het natuurlijk nooit slecht om wat vaker te kijken
     

Deel Deze Pagina