1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Ik moet wel vaker goed lezen wat je schrijft maar deze kom ik echt niet uit :schater:, wat zijn flaterate tijden?
     
  2. Ik denk dat hij Flat Rate tijden(norm tijden) bedoelt. Zo'n rare zin is het dus niet, alleen een 'e' ertussenin.
     
  3. Flaterate tijden. Dat zijn tijden gegeven voor een reparatie door de fabrikant. Alleen universeel zegt wat ze denken voor nodig te hebben.

    Dus wanneer je belt en zegt wil koppeling vervangen. Dan staat direct in systeem dat er 4uur voor staat. Komt vliegwiel er bij is het +0,20 komt er keering bij +0,30. Om zo even een voorbeeld te geven. Dit zelfde als terugroepactie waar dealer voor elke auto 6 uur betaald krijgt. Doen ze het sneller ben je productief en levert winst op

    Ga je afwijken van de reparatie procedure dan kun je zomaar uren winnen of verliezen.
     
  4. OK, thanks, flat rate snap ik.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Vandaar dat ze er bij de auto van de ouders van JW ff met de spreekwoordelijke botte bijl doorheen zijn gegaan...
    Ik begrijp dat je als dealer ook moet kunnen leven maar denk dat ze in dat geval puur zijn gegaan voor de winst.
     
  6. Heeft er iemand een uitgebreide foto reportage van zijn motor waarbij het is uitgevoerd conform de beschrijving? BIj mij hebben ze het gisteren uitgevoerd, maar vooral de kabel zit er nogal losjes in heb ik het idee? (dan is een tywrap misschien nog wel beter). Daarnaast loopt de nieuwe kabel onder de plastic kap door bij mij en vervolgens langs de uitlaat pijp van de motor?

    Kortom, een beetje referentie materiaal over dit zou fijn zijn :)

    Er is een hoop buiswerk en kabel bij gekomen in ieder geval.
     
  7. Ik heb mijn focus ruim een maand geleden naar de dealer gebracht voor de terugroepactie. Sinds dien alleen maar problemen met de auto.
    Begon met de keyless entry die niet meer werkt. Alleen achterklep reageert als ik hem open wil doen zonder AB.
    En mijn accu is zwak als ik hem langer dan 24u niet gebruik.

    Naast al dit, mijn batterij van de auto sleutels gaan opeens in no time leeg. Afgelopen 5 weken 3 batterijen versleten.

    Terug gegaan, dealer zegt niks raars te hebben gevonden. Uitlezen geen errors.

    Afgelopen 2 dagen hebben ze hem uitgebreid na gemeten. Resultaat: niks gevonden. Alleen een lek stroom van 0,2 ampere. Maar ze weten niet van waar dat komt.

    Denk zelf dat de software update niet goed is. Misschien bepaalde modules die aan staan bluetooth ect...

    Morgen bellen ze weer voor nieuwe afspraak. Schiet niet op dit.
     
  8. #848 meeder, 28 jun 2018
    Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    Hebben ze al eens de accu een half uur losgekoppeld? Op die manier start je alle modules echt opnieuw op.
    Ik heb laatst problemen met de sync module gehad en zelfs resetten via Forscan hielp niet. Als laatste hoop de accu losgekoppeld en na een half uur weer aangesloten en daarna werkte alles weer.
     
  9. het is wel heel makkelijk om te zeggen ze weten het niet. lekstroom is kwestie van zekering voor zekering eruit trekken.
    maar als je direct meet dan lopen alle communicatie lijnen nog steeds. gevolg hogere amperage, wanneer dit slaapt dan zal hij zakken naar iets van 0.05A
    accu reset zou je kunnen doen idd, of opnieuw herprogrammeren, kijken of het werkt.

    want als de bcm constant de communicatie open laat staan dan zal je idd dit probleem krijgen.
     
  10. Denk niet dat ze de accu los hebben gekoppeld. Ga dat morgen wel eens proberen.
     
  11. Lege batterijen in de ab zal niets te maken hebben met de update.

    Hoe oud is de accu die heeft niet het eeuwige leven, heb zelf het idee dat accus zelfs een kortere levensduur krijgen in de modernere autos
    Heeft ook niet direct met update te maken

    De modernere autos gebruiken stroom ook als het contakt uit staat en de deur op slot is
     
  12. Accu's worden zwaarder belast inderdaad. Stop-Start systemen en gewoon de enorme hoeveelheid electronica zorgen daar voor.
     
  13. daarnet eens toevallig gekeken naar de uitgevoerde aanpassing en zag iets opmerkelijks dat ik wss binnen de kortste tijd nog sneller een waterlek zou hebben dan voor de update...
    nl een klein darmpje die tegen de motorsteun aan zit???
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Daar zou ik direct wat aan (laten) doen.
    Er wordt wel veel geprutst zeg met deze terugroepactie...
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  15. maar ik vrees dat dit bij velen zo zal zijn want die onderdelen kan je niet anders monteren denk ik?
     
  16. Kijk bij mij zit er een bescherming over?

    Maar zit ook lekker nauw allemaal....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. idd maar ik denk dat die door de trillingen ooit ook wel zal doorwrijven?:nocheer:
     
  18. Bij mij het eerste kleine puntje gevonden na de update. In het scherm tussen de tellers krijg ik niet meer de navigatiepijlen te zien. Wie weet wat er bij mij niet goed is gegaan?

    Ik gebruik navi niet vaak, maar mis dit gedeelte wel tijdens het rijden.
     
  19. Dat moet je aan zetten in de instellingen.
     
  20. Ik dacht dat dat standaard aanstond? :mrgreen: Zal straks eens kijken
     

Deel Deze Pagina