1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Temperatuur meter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Catch me, 1 mrt 2018.

  1. Ik heb dezelfde ervaring van de week met het opeens dalen van de temperatuur meter terwijl die al in het midden stond.
    Dat gebeurde op een langer stukje rechte weg buiten het dorp met vol koude wind tegen.
    De meter gaf daarvoor dus al de normale bedrijfstemperatuur aan.
    Dat warmrijden duurde trouwens wel veel langer dan mijn oude Focus tweeliter.
    (Nu 1.0 125 pk eco)
     
  2. Ik heb het afgelopen jaar min of meer hetzelfde gehad, dan weer bleef de temperatuur onder de 70 graden en het volgende moment inderdaad weer net voor de 90 graden en soms zakte de temperatuur weer, ook een 1.8 tdci en ook werd de kachel prima warm, ongeacht de buitentemperatuur.
    Heb iedere keer gedacht dat het een electrisch probleem zou zijn, sensor ofzo.
    Maar ik las vervolgens in het Haynes werkplaatshandboek dat een thermostaat na 5 jaar zn beste tijd wel heeft gehad, gewoon een puntje onderhoud zeg maar, evenals de koelvloeistof na 10 jaar.
    Nieuwe thermostaat erin gezet, fluitje van een cent en maar een paar euro. Probleem opgelost, komt nu keurig geleidelijk op bedrijfstemperatuur, ongeacht de buitentemperatuur, precies zoals het moet natuurlijk. Het is ook niet de bedoeling dat de temperatuur gaat schommelen, dat is nu juist de taak van de thermostaat.
     
  3. Dat vindt ik dus ook, heb zoals al eerder vermeld, bij 3 x een Vw met verschillende motor types hetzelfde gehad.
    Thermostaat vernieuwd, en probleem weg, temperatuur op 90 graden, ongeacht de buiten temperatuur

    Maar zal m eerst eens na meten via boordcomputer en dan vernieuwen indien nodig.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
  4. ik bedoel ook de wijzer en niet de daadwerkelijke temperatuur. tuurlijk als je stationair draait zal de temperatuur zakken maar wel 90 aangeven.
    op de snelweg kan het door rijwind ene wel op temperatuur blijven en andere niet. ze doen niet voor niets de gril afdekken.
    bij lang uitrijden zakt bij elke auto de temperatuur. op de berg naar beneden zakt motor temperatuur naar 70graden, dan is het buiten ook dik 35graden

    probleem is juist hoe is de software van de auto. de meter geeft namelijk niet de exacte temperatuur aan maar in een gebied van zeg 80-95graden geeft hij 90graden aan.
     
  5. Ik heb het over de wijzer en dus over de Ford-software. Die geeft niet continu 90 graden aan, zie het door mij opgesomde rijtje. Kortom dit geldt misschien voor Peugeot, maar niet voor de Ford's uit die generatie.
     
  6. Temperatuur uitgelezen met computer, gaf na half uur snelweg rijden 80 graden aan

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
  7. Gisteren in Duitsland beetje op de autobaan kunnen karren, en dan als je rond de 160/170 rijd stijgt de temperatuur meter naar bijna recht, tegen het 3/4 streepje aan
    Blijft toch vreemd allemaal........

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
  8. 3/4de streepje? Dus tegen rood aan, dat is niet normaal, zeker niet bij de huidige temperaturen. Rijd wel is 's nachts van Flensburg naar Nederland en kan dan soms uren 170km/h rijden, meter gaat vrijwel nooit over de helft.
     
  9. Bedoel de middelste, sorry.
    Vreemde is dat ie de laatste tijd tussen het kwart en halve streepje staat zeg maar.
    Op de autobaan wel weer naar het midden

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina