1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Dat is weer balen. De foutmelding geeft een TAR-uitpak-fout aan. Dubbelcheck de bestandsnamen nog een keer. Het zijn wat rare dubbele extensies ******.TAR.GZ (1xGZ)
    Opvallend is dat op alle fora, ook de buitenlandse, dezelfde problemen over Sync 3/Navigatie te lezen zijn. Bij de ene werkt het, bij de andere niet.
     
  2. Volgens Ford.nl (telefonisch contact gehad) werkt de XML server niet (jou geuploade XML file wordt niet verwerkt naar de laatste updates) !!
    Wordt aan gewerkt werd mij vertelt, ja en dan weten we het wel ..............................

    Gr <> Tuin
     
  3. Ik heb de vorige keer ook geen XML geüpload. Verbinding met een (thuis) netwerk is genoeg.
     
  4. :schater: ja inderdaad.

    Toch heeft het wel gewerkt want zoals ik al schreef gaf de server eerder zoals het hoort aan dat alles up to date was. Dat geeft ie voor het sync systeem nog steeds aan.
    Nu blijft ie dus melden dat er een navigatie update is.

    Zal de auto dan eens verbinding laten maken met het thuisnetwerk. Misschien dat dan de navigatie update niet meer aangeboden blijft worden.
     
  5. Volgens mij is het zo wanneer jij je unieke XML file (File met VIN-code) upload naar Ford.nl, dan weet Ford wat jou laatse status is van je file versie betreffende Sync3 en Nav,
    dus als jij dat dus niet upload zal je steeds dezelfde versie krijgen die jij hebt gedownload, maar dus niet de nieuwere versies die mogelijk al beschikbaar zijn !!

    Mede FocusClub leden zo werkt dit toch ???????????????
     
  6. Inprincipe wel. Echter als je wifi hebt aanstaan op de sync3 dat zal hij de ford server ook op de hoogte brengen automatisch.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  7. #1567 MaxH, 25 jan 2019
    Laatst bewerkt: 25 jan 2019
    Na de F7 update via de site, gaf de site (ook pas na een paar weken) aan dat ik met zowel de Sync 3 versie als de Navigatie versie up-to-date was.
    Sinds de F8 versie online kwam kreeg ik constant "Probeer het later nog eens" terwijl ik wanneer ik het laatste cijfer wijzigde er wel aangegeven werd dat er een update beschikbaar was. De site werkte dus wel.
    Ongeveer een uur na de F8 update gaf de site aan dat ik up-to-date was.
    De dealer heeft Sync 18025 ge-update en ook geen XML verstuurd.
    Was mauce zegt klopt dus.
     
  8. Bij mijn blijft hij maar de "download voorbereiden" als ik de update heb aangeklikt op de Ford site ,lijkt me stug dat bij mijn juist de site is overbelast.
     
  9. Die server is wel traag maar er zal wel weer iets anders aan de hand zijn dan @henk 68
     
  10. Net even met een andere(laatste cijfer veranderd) VIN code geprobeerd. Geen probleem. Zorg dat je eventuele ad-blocker of andere privacy bescherming tijdelijk uitzet. Cache/history helemaal wissen.
     
  11. Zo werkt dat inderdaad en zo staat het ook op de officiële Ford site.

    Thuisnetwerk wat in dit Topic wordt gemeld werkt ook heb ik zojuist ondervonden. Net geprobeerd en nu wordt er zoals het hoort aangegeven dat alles up to date is.

    Nu wacht ik wel even tot de F8 kaarten voor mij ook beschikbaar zijn.
     
  12. In de Ecosport is het gelukt.
    Maar als ik de bestanden voor de focus wil downloaden blijft het wieltje draaien tot ik een ons weeg.
     
  13. Op de Ford site?
     
  14. Ja op de Ford site.
     
  15. Ok.....,dan zal het waarschijnlijk niet aan mijn computer,of beveiliging liggen.
     
  16. Hebben jullie t al op de engelse site geprobeerd dat gaat nl ook.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  17. Hou je dan wel de Nederlandse tekst? en geluid?

    update: Hetzelfde probleem. alleen maar een zandloper
     
  18. Ja

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  19. Zojuist nog even contact gehad met een Ford medewerker.
    Blijft volhouden dat F7 de recente versie is. Medegedeeld dat er dan wellicht iets fout is gegaan omdat er in Nederland én het buitenland al F8 updates zijn gehaald via de officiële server.
    Medewerker gaf aan dat er dan inderdaad iets mis moet zijn gegaan......
    Verder werd er medegedeeld dat als er een F8 update was, deze zou zijn voor iedere gebruiker en niet slechts voor een aantal.

    Mijn conclusie is dus dat er iemand van de IT daar heeft lopen klooien of iets dergelijks :shrug:
     
  20. Haha als dat zo is was ik er op tijd bij!
    Iemand mijn software kopen.... hahahaha[emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
    henk 68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina