1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Superchips op een 1.5 of 1.6 Ecoboost.

Discussie in 'Performance' gestart door antig01, 8 dec 2017.

  1. Weet ik, het verbaast mij dat 155pk aanvoelt alsof de auto aan zijn max zat.
    Dat is de nuance die ik wilde maken. Nu snap ik dat qua setup een normale 1.0 Ecoboost afwijkt van de ST, maar dat het verschil dusdanig zou zijn, snap ik dan minder.
     
  2. Nee inderdaad. Gewoon normaal rijdend en af en toe beetje doortrekken was er ook niks aan de hand. Maar echt doortrappen vonden de motorsteunen niet fijn. Blokje kantelde echt veel en veel meer als standaard. (logisch ook eigenlijk) Daardoor ging de bak ook heel onplezierig hakerig schakelen. En dan heb ik het ook niet over de tractie en andere reacties op de wielen. Dus wat je zegt; setupsgewijs moet je eigenlijk e.e.a aanpassen als je veel hard rijd. Maar als je zover gaat, dan kan je beter een ST kopen.
     
  3. De 1.0 ECOboost heeft behoorlijk slappe motorrubbers. Hierdoor worden de trillingen van de 3-cilinder opgevangen. Het resultaat hiervan is dat de trillingen van de motor vrijwel niet worden doorgegeven aan de carrossie.

    Nadeel van de slappe motorrubbers is dat de motor behoorlijk kan kantelen wanneer er stevig gas wordt gegeven. Dit is te verminderen door andere motorrubbers te plaatsen. Dit heeft echter weer als nadeel dat de trillingen van de motor die worden doorgegeven aan de carrosserie toe zullen nemen.
     
  4. bedoelde ook meer wat je bij de tuner wordt aangeboden.
    weet idd dat de een 5bak heeft en ander 6bak heeft
    heb/had in me gedachten dat wel hetzelfde was maar kennelijk heb ik dat verkeerd onthouden/gelezen.

    helaas ben ik niet zoals jw een lopende encyclopedie qua ford. helaas wel meer van peugeot. daar was idd, zelf detonatie bij de 200pk 1.6 aanwezig en bij veel gebruik levert dat ook defecte motor op.
    ben ook meer van mening dat materiaal niet sterk genoeg is voor zulke vermogens voor normaal gebruik.

    denk dat we ook niet veel meer als dit kunnen verwachten voor dagelijks verkeer. denk dat veel fabrikanten meer naar elektrisch rijden kijken. een raceextender motor is dan makkelijker te maken ivm constanter belasting makkelijker.

    hoe dan ook merk wel goed dat met dit koude weer de motor veel lekkerder rijdt. pakt lekkerder op
     
  5. Foto's toegevoegd aan begin-post voor diegene die wil weten hoe te vroege ontsteking eruit ziet :-)
     
  6. [MENTION=3422]antig01[/MENTION]
    Weet je of hij ook storing op te vroege ontstekking had en/of bokt bij optrekken.
    Heb ze namelijk ook zo gezien. Waar bovenstaande van toepassing was.
    1 persoon letterlijk 3 motors kapot gereden, in 150.000km. Is wel peugeot, alleen tuning zou het kunnen verklaren dat hij het zo voor elkaar kreeg.
     

  7. Goh wat lijkt dit toch op de schade die Iodokus had aan het blok van zijn 1.6 Ecoboost. En goh wat werd er toen hard ontkent dat het blok was gaan hemelen door de tuning.... gelukkig spreken deze foto’s voor zich. Rest my case! :middelvingers:
     

Deel Deze Pagina