Goedenavond, Vandaag heb ik de adapter binnengekregen waar ik mijn subwoofer mee kan aansluiten op het sync 3 systeem. Deze wou ik met jullie delen want het is ideaal voor als je niet je huidige kabelboom wil beschadigen. Er is een extra draad toegevoegd voor de schakeling van de versterker. Er word een hoge kwaliteit high low converter gebruikt de Masconi HL-SLI2. Totaal incl verzending kost deze 91,- De high low converter los is 50,- https://www.carhifi-store-buende.de/highlow-cinch-adapter-hl-sli2-plug-n-play-ford Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En dat plug je gewoon op de orginele stekkers en dan rca kabel en klaar Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Dat spreek voor zich. Er zit zo'n zelfde stekker al in je radio. Die trek je eruit, kabel erin en gaan met die banaan [emoji3]
Binnen kort maar eens uitzoeken waar ik mijn plus kabel naar binnen moet douwen Heb al leuk setje gevonden voor weinig geld En kwa prestaties van de versterker werkt het perfect Nu Allen de merk subs nog eens proberen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Kan je mij ook vertellen hoe jij je plus kabel precies naar binnen heb gebracht Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Zijn er ook nog andere plekken waar je de plus kabel vandaan kunt halen? Ik wil een kleine actieve sub aansluiten en vind het nogal omslachtig om daar een aparte plus- kabel voor te trekken.
Dat is afhankelijk van het vermogen. in de achterbak komt een plus binnen in de zekeringkast daar. volgens mij is die kabel 2,5 mm2. dus even afhankelijk van het vermogen kan je hem daar pakken.
Dank voor de tip! Het is een JBL Basspro SL2 met 125w rms. Zou dat kunnen? Op welke positie van de zekeringkast is deze plus kabel te vinden?
Even uit mijn hoofd.. plek 20-25. Beste is om even een spanningzoeker of een multimeter te pakken en even te meten. Er staat namelijk altijd 12V op.
Als referentie: https://www.mobilenergy.nl/installatiedraad-2-5-mm2-voor-12-en-24-volt Laten we aannemen dat het klopt wat er op deze website staat (wat ik lees klinkt voor mij plausibel, want het komt overeen met wat ik lang geleden moest leren), dan is een 2.5mm2 kabel gemaakt om bij 12V ongeveer 10A te voeren. Volgens de website kom je dan uit op 150W die de kabel kan leveren. Nu praten we over gelijkspanning en 10Ax12V=120W volgens mijn zakjapanner, maar er zit echt wel marge in en de kabel zal die 150W best kunnen leveren. Je zegt dat de sub 125W RMS zou moeten leveren. Er vanuit gaande dat 'ie dat echt doet, dan vraagt 'ie vanwege electrische verliezen meer dan 125W vermogen aan de ingang. Het ligt ook in de lijn der verwachtingen dat die kabel niet alleen de stroom voor jouw sub zal voeren, dus het max vermogen dat de kabel (veilig) kan leveren moet je met andere dingen delen. Als je de sub niet hard zet dan kan het misschien, maar volgens mij heb je een sub om 'm te kunnen gebruiken, dus ik ga er vanuit dat je dit ook zult doen. In mijn beleving ga je alles bij elkaar dus best wat van die kabel vragen. Kortom, mogelijk kom je ermee weg, maar als ik het moest doen dan trok ik gewoon voor de zekerheid een extra kabel voor de sub, en wel eentje waarvan ik zeker weet dat 'ie het aan kan. En als je dat doet, plaats dan vlakbij de accu een zekering in de kabel, NIET achteraan de kabel bij de versterker. Als die kabel om welke reden dan ook ooit kortsluiting zou geven, dan heb je tenminste iets aan die zekering ipv mogelijk brand in je auto. Sent from my IN2023 using Tapatalk
Er zijn volledige sub sets met kabels etcetera in de verkoop waar de zekering vlak na de accu inderdaad bij zit. Zelftrek ik ook altijd vanaf de accu naar achteren, het meeste werk daarbij is vaak vanuit de motorruimte naar binnen komen en het wegwerken daarna.