Hebben jullie misschien ervaring met een stoterrende motor. Treed eigenlijk alleen op als ik in de 4 tot 6 versnelling rap wil optrekken (gaspedaal meer dan half ingetrapt). Ben maandag vertrokken op vakantie naar Denemarken met de auto en dit begon ineens zaterdag. Garage heeft bougies vervangen en een reiniger bijgemengd en daardoor kon ik veilig weg. Mogelijk zou dit het probleem verhelpen maar dat is helaas niet zo. Nu ben ik zonder problemen aangekomen maar ben benieuwd of iemand dit eerder meegemaakt heeft? Betreft Kuga uit 2019 (2020 model) geen hybride. Auto heeft ook geen meldingen of lampjes ook bij uitlezen door garage geen meldingen.
Welke toeren zit je dan als je het gas intrapt? als dit onder de 2000 rpm is, dan is dat juist een indicatie dat je dat niet moet doen door 't getril.. Vind de motor niet zo leuk. Zeker als je zwaarder beladen bent moet je hier meer op letten.
Nee, wel een stuk hoger zal er straks eens op letten. Het is bijvoorbeeld als ik op de snelweg 110 rij en wil optrekken naar 130 in zijn 6 normaal gaat dat prima. Maar nu als ik het pedaal te ver indruk gaat hij stoterren. Blijf ik ongeveer tot de helft het pedaal indrukken nergens last van.
Denk niet echt dat kuga nog gebruik maakt van bougiekabels. Toch niet vorge week getankt in middelrode https://www.bd.nl/sint-michielsgest...ebt-lessen-van-foutje-in-middelrode~ae99426e/ Als er geen storing ingekomen zijn dan zou je idd bougies en injectorreiniger als eerste proberen, anders wordt het zoeken. Kuga heeft atmosferische motor dus geen turbodruk issues. Mogelijk merk je bij langzamer optrekken minder ivm je hybride functie dan meer voor je betekend
Wellicht misfire of engine knock. Hoeven geen CEL te triggeren maar kunnen wel aanwezig zijn. Zeker bij zelf vervuilende directe injectie motoren. Of een defecte lage brandstofdruksensor. Alle zaken zal je moeten data loggen als het optreed
Dit is geen hybride. De hybride Kuga mk3 is er alleen met 2.5 liter 4-cylinder. Dit is een 1.5 3-cylinder turbo Wie heeft de auto uitgelezen? Ford dealer, dus met Ford uitlees apparatuur? Kun je het stotteren eens omschrijven? Heeft de auto een sportstand en komt het stotteren ook voor in de sportstand?
De Kuga mk3 is ook in Nederland te krijgen met 1.5 3 cilinder motor. Vaak grijze import, maar op de auto sites en marktplaats zie je ze steeds meer voorbij komen.
Dat kan zijn, maar mrfatmen geeft in zijn handtekening al aan dat hij een Kuga mk3 met 1.5 heeft. Dat is dus geen hybride, wel een turbo.
De auto is uitgelezen dat een universeel garage bedrijf met een soort tablet. Ford dealers waren helaas niet open op dat moment. Ook met forscan gekeken. Het is alsof de auto vooruit wil inhoud en dan toch pakt en dan weer inhoud enz. Voelt een beetje als je vroeger remde zonder koppeling en de auto dan uitvalt daarvoor zit ook z'n moment.
Is makkelijk te testen, motorkap open en een paar keer op het gaspedaal gaan staan, zie je de motor vanzelf kantelen (meer dan normaal). Dat zou wel snel zijn na 4 jaar. En het verklaart niet het haperende optrekken, een verrotte motorsteun voel je vooral in de auto en aan de versnellingspook. Wat ik niet snap is dat het alleen in versnelling 4, 5 en 6 bij meer dan half gas voor komt en niet in andere versnellingen. En dat er dan geen storing geregistreerd wordt. Kun je bij Ford de motorwaardes (voltages, brandstofdruk, turbodruk, lambdawaardes etc.) uitlezen tijdens het rijden? Dan zou je daar iets geks moeten kunnen zien lijkt me.
Als je een obd lezer hebt of laptop met kabel en forscan kan dat. Maar welk toerental trap je meer dan de helft van het gas in? Onder de 2000rpm in vijf en dan veel gas geven gaat niet lekker. Sowieso bij 4 meer dan half gas zit je al dik over de 100km/h dus probeer je niet gewoon veel te laag in de toeren in een te hoge versnelling te rijden?
Vandaag een stuk kunnen rijden om het te testen. Het gebeurt ongeveer vanaf 3500 touren. Ook in de sportstand doet hij het alleen lijkt het dan iets vlotter te gebeuren daarin tegen in de evo stand is het een stuk minder snel. Toen de bougies vervangen zijn was er 1 welke wel flink 'op zijn donder had gehad' zoals de buurman zei. De bobine is alleen schoon gemaakt omdat deze niet op voorraad was en wij nog een eind moesten rijden. Voorbeeld zoals aangegeven rij op de snelweg 110 en wil optrekken naar 130 in zijn 6. Als ik dan het pedaal bijna helemaal intrap gebeurd het. Het is trouwens niet als de motor koud is dan kan ik flink optrekken en gebeurd er niks. Heb ik 10 min. Snelweg gereden dan weer wel.
Ik haak hier even aan. Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Heb je al een oorzaak/remedie? Inderdaad op snelweg van 110 naar 130 gebrom bij vol gas geven. Vorige week werd het gebrom ook hoorbaar bij lagere snelheden / andere versnellingen . Vooral bij belasting (uit stilstand vertrekken/ heuveltje) of meer gas. Nu dit weekend werd het ineens heel erg en werd het een ploppend geluid en kwam de auto schokkend van zijn plek en verloor af en toe vermogen. Met beleid gas geven lukte het wel. Wegenwacht erbij gehad, die dacht toch aan de distributieriem. Dus geen meter meer gereden en afgevoerd naar Garage. Daar denken ze toch niet aan iets anders, omdat er dan wel waarschuwingslichtjes en storingen door zouden komen. Zij denken nu aan de koppeling. Dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring. P.S. Ford UK gaat reparaties vergoeden aan Ecoboost 1.0 motoren <2019 die hun onderhoud hebben gehad en binnen de aangegeven termijn (10 jaar/200.000km) in de problemen komen door wetbelt problemen.
Helaas hebben we hier niet zoveel aan ford uk. En of ford nl dat voorbeeld gaat voor volgen betwijfel ik. Gezien sommige reacties van ford tenminste
Ik wil dit topic niet kapen, maar ben benieuwd of de TS nog steeds dit probleem heeft. \ Bij ons zijn de Motorsteunen vervangen maar dit heeft niet het gewenste resultaat gehad. Het brommen/trillen leek leek eerst voorbij maar is toch weer terug gekomen. De Garage kan niet goed besluiten wat het probleem is. Maar waarschijnlijk heeft het toch met de koppeling/versnellingsbak te maken. Wat zijn doorgaans de symptomen van problemen met de bak/ koppeling? Het schakelen gaat namelijk wel goed, het probleem zit hem bij belasting bij wat lagere toerentallen. Maar het gekke is: Gisteren gebrom en vandaag niets aan de hand. Geen peil op te trekken. Wat zou het kunnen zijn? Kunnen we er nog een maand mee rond rijden? (dan pas plek) (En de vervolgvraag.. wat zouden de kosten van de reparatie zijn ) Bij voorbaat dank voor suggesties. 180:000km B.J.2015
We tanken gewoon E10. Zoals altijd. Zo rond de 2500. In elke versnelling. Maar is rond april/mei begonnen bij in de 5e / 6e bij hoge snelheid inhalen - zoals bij TS- Later is het ook opgetreden in de lagere versnellingen. Zal het straks nog eens proberen (ALS hij bromt tenminste). Maar als je langer doortrekt in de versnelling en dan pas opschakelt gaat het over het algemeen goed. Als je echter vol gas geeft in een versnelling hoor je ook gebrom. 180.000km B.j. 2015