1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stop/start systeem werkt niet

Discussie in 'Electronica' gestart door Markamon, 23 okt 2011.

  1. Ik hab voor al m'n ritten de auto in de achteruit gehad, want ik rij achteruit de oprit af, zou dat het probleem kunnen zijn ?
     
  2. Nee, doe ik precies hetzelfde, en geen problemen. Terug naar de dealer denk ik...
     
  3. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de situatie. Ik heb inmiddels net een kleine 1200km met mijn nieuwe tdci 115 focus II gereden en het startstop werkt prima,alleen ben ik er ook geen fan van. Nu wil het feit wel dat als ik voor een stoplicht sta ik vanuit automatisme altijd mijn voet op de koppeling houd en dus het SSS nooit aanslaat. Nu is het bij ford geen iritant systeem vind ik want hij slaat altijd snel direct aan, dit in bijv vergelijking met een citroen (heb testgereden voor nieuwe leaser in een DS4), daar duurde het bijna een volle seconde voordat hij weer aanslaat, moet je dan eens proberen op een rotonde ertussen te komen als het druk is...

    Check ook even het knopje op je middenconsole naast de voorruit en achterruit verwarming om het SSS uit te schakelen, druk je daar niet steeds op dat die brand?
     
  4. @hierboven
    in de citroen zat inderdaad als eerste start/stop systeem maar dit is de oude type nog
    alle nieuwe citroen en peugeot licht dezelfde start/stop systeem in dan in de focus
    ivm alles gelijk is aan deze type motor
     
  5. Nee het knopje om het systeem uit te zetten gebruik ik niet.
    Ik ga morgen terug naar de dealer, maar ik heb al telefonisch contact gehad, en zij klonk niet echt zelfverzekerd.
    Ik hoop dat ze de auto aan de computer leggen en misschien dat er een instelling verkeerd staat, maar ik ben bang dat ze het ook niet weten en ik de auto een week kwijt ben waarbij ze hem helemaal binnenstebuiten keren en daarna zeggen dat ze niets kunnen vinden o.i.d.
     
  6. werkt prima maar je moet hem wel als je stil staat in z'n vrij zetten
    als je dan jet koppelling weer indrukt gaat hij weer aan
    :ford:
     
  7. Ik ben blij voor je, maar bij mij werkt het dus niet.
     
  8. Oké het werkt dus bij iedereen maar niet bij jou, gisteren deelde je mede dat je vandaag een bezoek gaat brengen aan de dealer, wat zijn de bevindingen?

    Hoe het ook zei de dealer en/of Ford NL is de plek waar je met zijn denk ik gezien het feit dat, voor zover ik dat nu kan beoordelen, er niemand anders is met een :focus3: die deze problemen heeft ;)
     
  9. Ik weet van een geval waarbij de rembooster oorzaak was dat het systeem niet werkte ; de booster hield zijn vacuum niet vast (lek) waardoor de onderdruk te laag kwam en de motor terug aansloeg na te korte tijd (met voet op rempedaal) Het kan dus verscheidene oorzaken hebben, dus naar je dealer zou ik zeggen ;)
     
  10. De dealer weet het ook niet !
    Zij denkt te lage accuspanning omdat ik steeds korte ritjes rij.
    Ze zegt dat het waarschijnlijk opgelost is na een paar lange ritten.
    Dus ga ik dit weekend meer eens een paar tanks benzine er door jagen !
     
  11. Opgelost !

    De dealer heeft de auto een dag aan de acculader gelegd en nu werkt het !
     
  12. Dag heren
    Ik lees juist dat dit een enkel probleem is,schijnbaar dus niet.
    Ik ben sinds 29-11-2011 eigenaar van de 150 pk trend sport.
    Bij mij werkt het ook niet en ben bij de dealer langs geweest nadat ik alle gebruikers had uitgezet en ongeveer na 100 km rijden nog steeds niet werkte (lekker koud was dat).
    De vriendelijke monteur gaf mij te kennen dat hij 3 weken met een Ka reed voordat het werkte.
    Bij navraag bij ford ( over het niet werken bij de Ka van de monteur)melde ze hem dat dit even kon duren dat het systeem werkte.
    Ik denk zelf dat inderdaad het grote probleem zit in niet volledig opgeladen accu ivm de verlichting en verwarming constant aanstaat in dit jaargetijde en om een volledige geladen accu te krijgen dit moeilijk is ivm het laatste restje voor een accu vol te krijgen lang kan duren.
    In mijn geval geef ik het enkele weken de kans om te gaan werken voordat ik de dealer er verder naar op zoek laat gaan.

    Met vriendelijke groet
    Peter
     
  13. Viel me laatst ook op dat mijn uit bij de verkeerslichten niet meer uitviel. Maar de accu zal niet helemaal vol zijn geweest in combinatie met verlichting/verwarming etc.
    De laatste dagen werkte het systeem wel gewoon.
     
  14. Hetzelfde heb ik gehad met een proefrit. Deze auto was net van de trailer afgekomen.
    Ondanks alles wat ik had uitezet en ontkoppeld sloeg de motor niet af. Toen ik het voorlegde aan de dealer zei hij dat het misschien kwam doordat de auto nog niet aan de computer had gehangen. Wat daar verder van waar is :weetikniet:
     
  15. Het kan natuurlijk altijd een electronisch probleem zijn dat zal ik niet ontkennen. Maar voor het overgrote deel van de keren dat het start/stop systeem niet in werking treed is dit toch echt te wijten aan, de auto is net gestart dus koud of te veel stroomverbruikers aan waardoor er nogal wat wordt gevraagd van de accu en deze vaak een iets wat te lage spanning heeft. Deze wijsheden baseer ik op :rtfm: :mrgreen: maar voornamelijk op mijn eigen ervaring na 16K gereden te hebben met de :focus3: ;)
     
  16. ...is het raar als ik zeg dat ik dit hele verhaal diep triest vind??
    We praten over 2011 en energiebesparing, dus daar besteed je je dure centjes
    aan, en dan werkt het niet omdat de accu niet 100% is opgeladen:schater:
    Ik vind het zeer rot voor diegene die deze problemen hebben, maar persoonlijk
    had ik hem terug bij de dealer gezet en hem succes gewenst met het oplossen,
    eerder zou ik hem niet terug willen, en in de tussentijd een leenauto gratis
    mee naar huis nemen, heb je iig een stok achter de deur dat ze er een beetje
    haast mee maken.

    ....maar dat is mijn idee hierover;)
     
  17. Dennis, Dennis, rustig maak je niet te druk. Ken je die hete soep die nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend, dit is zo'n soepje :P

    Laten we die verhaal niet groter maken dan het is, om energie te kunnen besparen moet je het nl. wel eerst hebben ;). Natuurlijk is het vervelend als zo'n mooi stukkie techniek niet werkt maar in deze is het vrij duidelijk waar het euvel ligt. Ja je geeft een hoop centen uit voor iets nieuws, maar om nu gelijk op je achterste benen te gaan staan als sommige nieuwigheden niet helemaal werken zoals je gedacht had :shrug: Het is echt niet zo vreemd dat een niet goed op spanning zijnde accu de boordoener is, vergeet niet dat er heel veel stroomverbruikers zijn in een moderne auto.

    De slot conclusie op dit moment is volgens mij dat het probleem is opgelost en de eigenaar van de :focus3: nu heel veel plezierige kilometers aan het maken is ;)
     
  18. :mrgreen: mijn hartslag is hooguit 10 slagen hoger gegaan bij het lezen van dit
    verhaal, ik vind het alleen zo anno 1990 dat ze dit niet onder de knie hebben,
    het is niet iets wat net ontwikkeld is, dus hadden ze dit soort dingen van te
    voren moeten weten.....toch?
    Ben wel blij om te horen dat de Focus III rijders wel tevreden zijn met hun
    bolide, dat is het belangrijkste:thumbs:
     
  19. Wat hebben ze niet onder de knie eigenlijk?
    Nogal logisch dat als de accu niet een bepaalde waarde heeft het systeem niet werkt. Dat dat nou 100% moet zijn is een keuze, komen ze vast op terug :)
    Kan me ook niet voorstellen dat het 100% is overigens. Is vast over nagedacht :)
     

Deel Deze Pagina