1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoelverwarming

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Focus-013, 11 jan 2012.

  1. #101 gerardz, 11 feb 2020
    Laatst bewerkt: 11 feb 2020
    ik merk niks na 2 min hoe kan ik checken of er spanning op zit.
    en iemand tips wat er evt kan zijn ze doen het allebei niet.
    schakelaars branden zekering zit erin op 121.
    en ik vroeg mij af of bij de groene stekker maar 1 pen in de stekker zit.
     
  2. Ik heb de kabel bezitting in de stoelunits ( 9-10 & 17 ) ook heb ik de kabels achter het paneel liggen en is positie 121 voorzien van een zekering ( 20a ) zou dit dan moeten werken? Of vergeet ik nog iets?

    ik kan namelijk een complete half lederen, zeer nette set over nemen met stoelverwarming. Alles zit nog in de auto, dus moet ik er wat extra’s uithalen, kan ik het nu nog doen

    nog een klein off-topic vraagje. Stoelen van een titanium X-pack. Zijn deze elektrisch verstelbaar? En zo ja, kan ik dat ook gewoon overzetten?
    Mvg Dennis
     
  3. Toch dit topic even oprakelen.

    Onlangs heb ik gecheckt of mijn focus MK2.5 voorbedraad was voor stoelverwarming. Achter de middenconsole gecheckt: ja, stekkertjes voor de schakelaars liggen er. Onder de bestuurdersstoel gecheckt: jep, stekker is voorbedraad. Bijrijdersstoel: vergeten te checken...

    Vervolgens heb ik via de vraag en aanbod-sectie hier van @Tigershark een setje verwarmingsmatjes met modules voor onder de stoelen en de schakelaars over kunnen nemen. Nu had ik vandaag even tijd om een beginnetje te maken en heb ik de schakelaars geplaatst in de middenconsole.

    Vervolgens bedacht ik me de bijrijderskant niet gecheckt te hebben, dus hup, toch maar even doen. En ja hoor... Waar de bestuurderskant wél voorbedraad was tot in de stekker onder stoel, was de bijrijdersstoel dat niet blijkbaar? :shrug:

    Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad? Hebben jullie dit opgelost? Is de ontbrekende bedrading redelijk zelf erbij te trekken?
     
  4. @JW , ik heb nog eens het topic doorgelezen en met name jouw post over de opsomming i.c.m. het schema wierp een vraag op. Je hebt het namelijk over bedrading van de schakelaars naar de zekeringkast/GEM module en de bedrading van die module naar de stoelen toe.

    Echter, als ik op het elektrisch schema kijk lijkt de voeding vanaf de zekeringkast/GEM module te komen (F70) en dan (voor de besturing) vanaf de schakelaars naar de stoelen te gaan. Daarnaast lijkt de voeding van de matjes direct vanaf de zekeringkast (F86) naar de stoelen (de modules dan) te gaan.

    Als hetgeen je opgesomd hebt inderdaad het juiste is (in tegenstelling tot wat het schema doet lijken), is er dan kans dat ik de bedrading voor mijn passagiersstoel vanaf de zekeringkast/GEM module naar de stoel kan aanbrengen denk je?
     
  5. Goed, na min laatste post in dit topic (afgelopen februari) ben ik na het verkrijgen van 2 setjes matjes dan toch begonnen om ze in te bouwen in mijn stoelen. Nu liep ik toen net toch tegen het volgende aan, en waar dit voor de een ongetwijfeld voor zich zou spreken, doet het dat bij mij niet.

    Dat het loshalen van de bekleding een redelijke klus is, dat was me bekend, ringetje voor ringetje de bekleding loshalen van de schuimrubber zitting. Nu loop ik er echter tegenaan dat het lijkt alsof de opening die in mijn matje voor de zitting zit, kleiner is dan de dwars 'roede' die de bekleding strak houdt op die plek (ik ben op dat moment ook gestopt met het loshalen van de bekleding).

    IMG20221207164249.jpg
    Hier op de foto zit de roede onder de bekleding ter hoogte van de opening in het matje. Deze is echter zo lang als de naad breed is, dus kan de opening naar onmogelijk 'omheen' vallen, of zie ik het verkeerd? :think: Kan het zijn dat er verschillende modellen matjes voor verschillende types stoelen zijn? (Ik meen dat dit titanium stoelen zouden zijn?)
     

Deel Deze Pagina