1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Standaard xenon koplampen

Discussie in 'Electronica' gestart door frostburn, 17 feb 2020.

  1. afgelopen weekend ben ik met de focus van mijn vrouw (2013 mk3 1.6 tdci econetic)
    Heen en weer Slovenië gereden 2800km in 3 dagen Om onze nieuwe hond optehalen motorisch heeft hij het prima gedaan.
    Maar ik ben eigenlijk wel geschrokken van de verlichting of te we het gebrek aan....
    Zeker in Duitsland en Oostenrijk was het gewoon gevaarlijk de koplampen geven zo weinig licht.....
    Uiteindelijk ben ik maar achter iemand gebleven.
    Heeft iemand hier dit ook met de standaard xenon verlichting?
    Ik heb ze ooit al eens wat naar boven afgesteld maar dit lost het niet op.
    Heb de lampen nog nooit vervangen is nu 2ton

    Tervergelijk
    Zelf rij een V70 met H7 hologeen verlichting maar dat is al 200% beter
     
  2. Zou goed kunnen dat de xenon pitten "op" zijn... Ik zou op zoek gaan naar een nieuw setje D3S lampen!
     
  3. Het kan idd zijn dat de xenon lampen 'op' zijn. Als je voor de auto gaat staan en de lampen zijn geelig dan worden ze al minder. Als je roze zijn de lampen zeker aan vervang toe.
    Wat ook nog een mogelijkheid is; de reflectoren (spiegels) achter de lamp zijn dof of verbrand. Ik had in mijn auto ook last van een gebrek aan licht op de weg. Uiteindelijk in december de reflectoren, projectoren en lampen vervangen. >>Wat een verschil!!<<
     
  4. Als je xenon lamp er al 2ton er in zit is het wel slim om keer te vervangen.
    Zelf zit ik op een ton en wil ze ook gaan vervangen, vindt ze te geel. Wil meer naar het blauwe toe. 5000k zat ik zelf te denken
    Bijkomend voordeel is dat ze iets feller zullen zijn als me oude lampen
     
  5. Ik zal eerst is beginnen met een set nieuwe lampjes, zit daar nog veel verschil in? Of is Phillips gewoon goed?

    Hopelijk is het niet nodig om de projectoren te vervangen
     
  6. Ik had hetzelfde probleem rond de kerst (ook met 2 ton op de teller).
    Badat ik ze vervangen heb is het weer opgelost.
    Zelf ben ik voor Osram gegaan. Dat zat er in en ook de ballasten zijn van Osram. Het mixen van verschillende merken ballasten en lampen is me bij mijn vorige auto niet goed bevallen.
    Schijnt er mee te maken te hebben dat de ballasten per merk/type een ander spanningsverloop kunnen hebben en dat de lampen daar niet op berekend zijn.
     
  7. Oké! Dank voor de tip! Welke versie van osram heb jij gekocht?
     
  8. De Osram Xenarc Original (D3s).
     
    frostburn vindt dit leuk.
  9. Ik heb nog een setje liggen die ik wel wil verkopen met weinig branduren voor € 50,- excl. eventuele verzendkosten.
    D3S OSRAM COOL BLUE INTENSE XENARC.
     
  10. Bij een Mondeo MK4 is dit idd super eenvoudig te vervangen. Heb overigens geen idee hoe dit zit bij OEM xenon koplampen van de focus.
     
  11. Uiteindelijk heb ik setje osram lampen van Wetnose overgenomen, vandaag even geplaatst.
    Scheelt echt aanzienlijk qua licht opbrengst!
    Blijkbaar neemt de opbrengst erg af na een bepaald aantal branduren.
     
  12. Klopt. Soms gaan ze voor die tijd kapot, maar er zijn genoeg mensen die zich er (helaas) niks van aantrekken.
    Led heeft overigens hetzelfde probleem. Misschien nog wel sneller.
    Halogeen heeft er ook last van, maar vrij snel daarna gaan ze ook helemaal uit :)
     
  13. Welke lampen zitten er standaard in? Ik kreeg vandaag de melding dat er een het niet deed. Denk dat ik ze beide maar vervang.
     
  14. D3S lampen, gemaakt door Osram maar met een Ford logo erop
     
    Patman vindt dit leuk.
  15. Thnx Harrie :thumbup: zal komende week even gaan shoppen
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  16. Wat een verschil in prijzen zeg ... welke moet ik nou hebben? :think: Wil geen imitatie. Ook de letters na het nummer verschilt 66340CBI of XNL, HCB ...

    Het lijkt trouwens of de lamp aan de passagierskant het af en toe wel doet, maar daarna weer uit gaat... soms wel melding, soms geen melding... zal het de ballasten kunnen zijn?
     
  17. #17 pd3jcw, 2 jan 2021
    Laatst bewerkt: 2 jan 2021
    66340XNL is de high performance versie, helderder en meer bereik
    66340CBI is de Cool Blue versie, heeft die wit/blauwe tint erin
    66340ULT is de long life versie, tot 4 keer langere levensduur (volgens Osram dan)
    66340HCB is een variant die ik alleen in Rusland tegenkom ?! heeft ook een blauwe tint in het licht
    66340CLC is een gele variant, 4000K
    66340 is de standaard uitvoering met een licht gele gloed erin (4300K)


    Zelf vind ik de CBI versie wel mooi, zeer wit licht met een blauw randje erin zeg maar. Maar, smaken verschillen natuurlijk !

    Ballast of lamp is moeilijk te zeggen, je zou de lampen eens kunnen wisselen van links naar rechts en kijken of het probleem zich verplaatst. doe wel heel voorzichtig met de lampen en raak het lampglas niet met je blote handen aan !!!!!
     
    Patman vindt dit leuk.
  18. Wederom dank Harrie! Autolampen raak ik sowieso niet aan met blote handen, vette klauwen :mrgreen: die CBI ga ik eens bekijken. Volgens mij is xenonlamp.nl wel een aardige website die geen imitatiezooi heeft. Alhoewel dat nooit helemaal te controleren is denk ik ...
     
  19. Mooi lijstje weer @pd3jcw , in mijn ST (mk3 facelift) zaten de 66340HBI , stond gewoon Osram op de lampen, geen Ford (misschien al eens vervangen door de vorige eigenaar?). CBI is 6000k, dat heeft voorkeur van de meeste mensen, dat is 'ice white'. Ik ga liever voor pure white (5000k). Standaard is 4300k, dat is geel wit.
     
  20. Standaard is 4100k als ik me niet vergis.
     

Deel Deze Pagina