1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spiegels ombouwen naar spiegels met knipperlicht

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 11 okt 2010.

  1. Elektrisch inklapbare spiegels zal niet zo makkelijk zijn, die zijn haast niet te vinden op de sloop.

    De besturing ervan loopt niet via de deurmodules maar via een aparte besturingsmodule.

    Je kunt even kijken wat voor stekker er achter de tweeter bij de spiegel zit dan weet je meteen of alles zal werken. pos. 8 en 9 zijn voor inklappen.

    Dus gewoon zelf de spiegels inklappen is waarschijnlijk de enige oplossing.
     
  2. En hoe kun je een fase 1 onderscheiden van een fase 2 spiegel ??
     
  3. fase 1 spiegel staat in de beginpost.
    fase 2 is groter en heeft een langwerpige knipperlicht onderaan de spiegel en is gelijk aan een spiegel van de :focus3:
    je kan het ook zien in mijn avatar
     
  4. Heb ze wel gevonden op de site: MijnAutoOnderdelen

    1863809 - Buitenspiegel € 50,91
    • Electrisch
    • Binnen instelbaar
    • Electrisch opklapbaar
    • Verwarmbare spiegels
    • Bolvormige spiegel
    • Incl.grondlaag
    • Complete spiegel
    1863816 - Buitenspiegel € 91,79

    • Met knipperlicht

    • Met positielicht = grondverlichting ??
    • Electrisch
    • Binnen instelbaar
    • Electrisch opklapbaar
    • Verwarmbare spiegels
    • Bolvormige spiegel
    • Complete spiegel
    • Type/uitvoering Sport
    • ST
    • Titanium
     
  5. Nog even iets anders.. heb er nog niet naar gekeken of gezocht, maar passen de fase 2 spiegels 1 op 1 op een fase 1? Misschien dat iemand dat zo kan zeggen?
     
  6. @Denz: Zie post 60
     

  7. Dit zijn imitatiespiegels. Dit ziet er vooraf leuk uit vanwege de prijs maar de kwaliteit van imitatie spiegels is wel een heel stuk minder als de originele spiegels. Ik heb zelf destijds ook (voor weinig geld) nieuwe imitatiespiegels gekocht maar vanwege de slechte kwaliteit heb ik alleen de spiegelkappen en knipperlichten hiervan gebruikt en in mijn originele spiegels gebouwd. Binnen een jaar waren de knipperlichtglaasjes al behoorlijk vergeeld en zijn dus al vervangen door originele knipperlichten.

    Zelf zal ik in ieder geval nooit meer imitatie spiegels kopen.



    Ik heb op andere forums gelezen dat de spiegels van de Focus 2 fase 1 en fase 2 niet uitwisselbaar zijn. Voor zover ik begrepen heb is de pasvorm op de deur anders en zijn ook de stekkers totaal verschillend.

    Het is zelfs zo dat bij de Focus CC de fase 2 modellen nog steeds de fase 1 spiegels hebben. Dit komt doordat bij de CC alleen de deuren gelijk zijn gebleven na de facelift (eigenlijk is grotendeels alleen de voorkant van de auto gewijzigd). Hierdoor passen de fase 2 spiegels dus niet op een Focus CC fase 2.
     
  8. Enig idee of dit ook werkt voor de Mondeo 3? Ik lees her en der op internet dat de spiegelkappen dezelfde vorm en maat hebben als van een Focus 2.

    Mijn Mondeo heeft double lock sloten, alarm, electrische ramen achter, én ze zijn electrisch inklapbaar en hebben van die lampjes onderin. Zou een Mondeo mk3 dan ook van die deurmodules hebben?
     
  9. Voor zover ik terug kan vinden zijn de Mondeo MK3 spiegelkappen anders als die van de Focus 2. De Finis nummers zijn in ieder geval niet hetzelfde. Het kan zijn dat de pasvorm van de kappen wel hetzelfde is maar dat de bevestigingspunten waarmee de kap wordt vastgeklikt op een andere plaats zitten. Dit is bij de Fiesta MK6/MK6.5 ook het geval. Daarnaast kan het zijn dat in de Mondeo MK3 spiegels net als bij de Fiesta spiegels geen ruimte is vrijgehouden voor de knipperlichten. Als dit het geval is moet je gaan slijpen/zagen om de knipperlichten in de spiegel te kunnen plaatsen.

    Als ik het goed heb gezien heeft de Mondeo MK3 geen deurmodules zoals de Focus 2. Als je dus de knipperlichten in de spiegels aan wil sluiten kan je dit het beste doen bij de zekeringkast of eventueel aftakken van de knipperlichten in de zijschermen.


    Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om de Focus 2 knipperlichten in de Mondeo MK3 spiegels te bouwen maar dit zal zeker niet plug and play zijn.
     
  10. Ik heb even bij :focus2: Mk2/Fase1 en een :focus2: MK2/Fase2 gekeken. Vond de spiegels erg veel op elkaar lijken.

    Spiegel Focus mk2/1
    [​IMG]

    Spiegel Focus mk2/2
    [​IMG]
     
  11. De spiegels zijn toch echt totaal anders. De montageplaat waarmee de spiegel op de deur zit gemonteerd ziet er uiterlijk wel hetzelfde uit maar zoals gezegd is de pasvorm anders waardoor deze spiegels niet op de deur passen. In hoeverre dit aan te passen is zodat het wel past durf ik niet te zeggen.
     
  12. klopt helemaal, laatst nog een CC rijder hierop gewezen en was stomverbaasd. (werkt zelf ook bij een :ford: garage ;))
     
  13. Weet iemand of in de stekker zelf bij deurscharnier al lege gaten zitten of moet je deze doorboren
     
  14. Er zitten gaatjes waar de originele pinnen in geklikt kunnen worden.

    Ik heb er destijds zelf voor gekozen om de gaatjes iets groter te maken zodat ik er rechtstreeks draden doorheen kon voeren.


    Hou er overigens wel rekening mee dat je er eigenlijk alleen fatsoenlijk bij komt als de deur is verwijderd. ik heb dit destijds niet gedaan en ben erg lang bezig geweest om het rubber weer rondom de connector te krijgen (ruim 3 uur per kant). Ik zou het zelf in ieder geval niet meer op deze manier doen. Het is achteraf gezien minder werk om de deuren te verwijderen.
     
  15. Ik heb de spiegels er uit gekregen, maar hoe kan ik nu verder? Hoe krijg ik de spiegelkap los van het huis?
     
  16. Die zit geklikt. Kun je vanaf de spiegelkant loskrijgen. Wel om denken dat de kap er wel eens wil afspringen.
     
  17. Bedankt voor de link [MENTION=9840]Mansie[/MENTION] maar ik heb het makkelijker opgelost.
    (gewoon alles opgestuurd naar Gertjan :D )
     
  18. #79 Rykers, 19 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2014
    OK ik heb nu een grote stekker aan de spiegel met knipperlicht, en een kleine stekker in de auto. Wat is nu het vervolg? heb ik een grote stekker nodig voor in de auto? Of knip je alle draden los en soldeer je simpelweg alles aan elkaar, dus zonder stekker?

    En als ik ze doorsoldeer heeft iemand dan de kleurcodes van de stekker in de auto en de kleurcodes van de stekker aan de spiegel? Zodat ik weet welke draad ik aan welke draad moet solderen?

    tnx
     
  19. #80 Blauwitje, 19 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2014
    Anders waterdichte stekkers erop zetten. Of universele stekker, lijkt mij het makkelijkste + en - kan je meten in de auto. Alleeen het licht moet je een kleur weten of nalopen naar het lampje?!
     

Deel Deze Pagina