1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spiegels ombouwen naar spiegels met knipperlicht

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 11 okt 2010.

  1. In de grote (10polige) stekker hou ik straks 4 plaatsen over.

    Ik heb dan:
    Verwarming van de spiegels 2 draden.
    Elektrische verstelling van de spiegels 3 draden.
    Knipperlichten 1 draad (de massa zit doorgelust in de spiegelkabelboom met de verwarming).

    Als je daar dan nog 1 pin bij optel voor de grondverlichting blijven er nog 3 plaatsen onbezet. Ik dacht dat de originele kleine stekker maar 6 polig is. Als je alles dan door die stekker wil laten lopen kom je 1 plaats tekort.
     
  2. Gewoon alle draden losklikken uit kleinere stekker en vastklikken in grotere stekker :)

    Qua positie, blijft alles hetzelfde qua draden (bv positie 1 is verwarming, positie 2 ook) of is er ook geswitcht in blok (bv positie 5 is nu verwarming)?
     
  3. Ik heb er even een grote stekker bij gepakt en daarbij zit het zo:

    Pin 1 Elektrische spiegelverstelling
    Pin 2 Elektrische spiegelverstelling
    Pin 3 Elektrische spiegelverstelling
    Pin 4 Verwarming (+)
    Pin 5 Verwarming (-)
    Pin 6 Niet bezet
    Pin 7 Knipperlicht (+)
    Pin 8 Niet bezet
    Pin 9 Niet bezet
    pin 10 Niet bezet

    De nummers staan op de achterkant van de stekker.
     
  4. #44 Dragunov, 15 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2011
    Ja, al bekeken, nu gewoon uitzoeken wat plus en min is van kleur bij verwarming

    Of kleurcodes zijn ook interessant om te weten ;)

    Toch geen schema voor de kleurcodes van de gewone dan? Vanaf deur of zo? Of auto?
     
  5. Bij mij waren beide draden van de verwarming zwart. Je moet dus gewoon even meten welke de plus en de min is. Jammer genoeg werkt Ford TIS niet meer op mijn huidige computer. Ik heb dus ook geen schema's met draadkleuren.
     
  6. Ok, bedankt!

    Ikzelf zit hier met Windows 7 Ultimate 64-bit met Windows XP Mode, dus heb wel Windows XP, maar enkel Microcat werkt erop, Ford ETIS wilt niet installeren in virtuele Windows XP
     
  7. Ik heb hier dus precies hetzelfde probleem. Ik heb ook windows 7 ultimate 64 bit. Ik zit er aan te denken om windows XP op een aparte partitie te installeren naast windows 7 zodat ik programma's die niet (goed) werken onder windows 7 toch kan gebruiken.
     
  8. #48 richard b, 17 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2011
    ford Etis

    Met Dank aan Godtoh voor de goede uitleg
    Bij mij werkt het op deze manier op een win7 64B

    Goed in jouw geval:
    1. Ford Etis installatie ongedaan maken.
    2. Vervolgens in C:\Program Files kijken of je de map FordEtis ziet, zo ja hele map verwijderen.
    3. Kijk in C:\Program Files (x86), staat daar ook nog een map FordEtis, zo ja hele map verwijderen.
    4. Ford Etis installeren, tijdens de installatie wordt er gevraagd waar je het wil installeren, hier staat standaard bij windows 7 C:\Program Files (x86)\FordEtis dat is niet correct, hier maak je C:\Program Files\FordEtis van. Dus (x86) weghalen.
    5. Vervolgens de installatiehandleiding bij de crack volgen. 2 vinkjes laten staan, bestanden kopieren.
    START FORD ETIS NIET!!!!!!!!
    6. Daarna ga je naar C:\Program Files\FordEtis en zoek je naar etisdvd, rechtermuisklik eigenschappen.
    7. Ga naar tabblad compabiliteit.
    8. Klik op instellingen voor alle gebruikers wijzigen
    9. Vinkje aanvinken bij dit programma uitvoeren in compabiliteits modus voor: Windows XP (Service Pack3)
    10. Vinkje aanvinken bij dit programma als administrator uitvoeren
    11. Druk op toepassen
    12. Druk op ok
    13. Druk op ok
    14. Start Etis (duurt lang, erg lang)
    15. Sluit rode venster
    16. Waarschijnlijk gaat nu je taal naar russisch, gebruik de language tool op de dvd in de crack map om het naar Nederlands te zetten.
    17. Waarschijnlijk gaat Etis uit zichzelf updaten, gewoon laten gebeuren dat duurt wel lang.
    18. Etis gebruiken, hij geeft aan dat er updates zijn, die installeer je niet.




    Groeten,
     
  9. #49 Dragunov, 17 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2011
    Welke Ford ETIS heb jij?

    Bij mijn versie zat er geen crack hoor :)
     
  10. het is ook geen echte crack maar en aangepast exe bestand.
    op deze manier hoeven de heren geen kunstgrepen uit te voeren om het draaiende te krijgen.
     
  11. #51 Dragunov, 17 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2011
    Updates bezig met installeren: 382 updates :rock:

    Bedankt, vroeger kreeg ik Etis niet gestart, nu met jouw handleiding wel!

    maar heb language tool niet, dus programma staat in Russisch, kan je deze posten of zo?

    Heb wel 02-2010 draaien ier :)
     
  12. De taal kan je in het programma wijzigen in nederlands. Op onderstaande afbeelding kan je zien waar je de taal kan wijzigen.

    [​IMG]
     
  13. Gelukt! :)

    Bedankt!

    Wel geen electrische schema's meer, ge moet daarvoor online nu gaan, damned!
     
  14. Enne in die rubberen doorvoer, zijn dit dezelfde pinnen als in de andere stekkers? Dus je kan bijvoorbeeld wel of niet uit een stekker pinnen versteken naar die stekker in rubberen doorvoer?
     
  15. Er staat me nog iets van bij dat die stekkers andere pinnen hadden. Ik wilde dit bij mij ook nog veranderen maar ik vind dit eigenlijk teveel werk. Als je pinnen in de bestaande stekkers wil toevoegen kan je het beste van te voren die stekkers uit een sloopauto knippen.
     
  16. Geen updates installeren, gaat ETIS over de zeik heen...
    Heb em nu zelf geinstalleerd en werkend in e:\program files
    Het kan ook in c:\program files (x86), maar dan moet je zelf de config file aanpassen (kwam ik later achter).
     
  17. #57 SpeedyG, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2012
    Zeer interessant verhaal.

    Als ik het goed heb begrepen is het dus bij mij kwestie van knippers kopen en aansluiten??

    Ik heb namelijk een Titanium uit 2006 dus zou plug&pray moeten zijn, geen draden trekken toch??
    *Elektrische ramen voor en achter.
    *Double lock sloten.

    Oja, weet iemand of je ook inklapbare spiegels kunt plaatsen. Dit was een optie volgens mij handboek. Aangezien mijn Fordje langs de weg staat en ik graag mijn spiegels wil bewaren ben ik hier zeer geïnteresseerd in :schater:
     
  18. Voor zover ik weet is het alleen plug and play als je auto deurmodules heeft. Deurmodules zijn alleen aanwezig bij auto's met minimaal 1 van de volgende opties.

    *Elektrische ramen voor en achter (comfortramen).
    *Af fabriek alarm.
    *Double lock sloten.

    Als je auto niet voorzien is van de bovengenoemde opties heb je geen deurmodules. Als je wel deurmodules hebt is het min of meer plug and play. Je moet dan de knipperlichten plaatsen en aansluiten (de draden hiervoor zijn dan meestal al voorbereid in de spiegelstekker). Tevens zal de knipperlicht functie van de spiegels geactiveerd moeten worden.

    Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de bedrading voor elektrisch inklapbare spiegels vrijwel nooit voorbereid. Naast de elektrisch inklapbare spiegels heb je dus ook deurkabelbomen en de schakelaar voor het inklappen nodig. Ik heb dit eigenlijk nooit uitgezocht maar het is goed mogelijk dat de elektrisch inklapbare spiegels ook via de deurmodules werken.
     
  19. Dus in mijn geval gewoon twee complete spiegels met knipper en stekker via sloop bemachtigen, oude spiegels eraf, andere spiegels erop, stekker aansluiten. GEM (laten) passen. En klaar is kees :kwijl:
     
  20. Sinpel gezegd wel ja.

    Alleen ben ik bang dat het nog niet zo mee zal vallen om een set spiegels met knipperlichten op de sloop te vinden. Fase 1 spiegels met knipperlichten zijn al veel zeldzamer als fase 1 spiegels zonder knipperlichten. Daarbij zijn veel sloopauto's dermate beschadigd dat de spiegels niet meer bruikbaar zijn. Ook verkopen veel slopers liever de complete deur als dat ze de spiegel er vanaf halen en los verkopen. Als je al een set spiegels met knipperlichten weet te vinden op de sloop zijn er veel die daar de hoofdprijs voor vragen. In de meeste gevallen is het goedkoper om je bestaande spiegels om te bouwen met nieuwe spiegelkappen en knipperlichten.

    Let er in ieder geval op dat je geen fase 2 spiegels koopt. Deze passen namelijk niet op de fase 1.
     

Deel Deze Pagina