1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Smart flash Mountune mk4

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Nunez, 11 sep 2021.

  1. Heeft er iemand ervaring met de smart flash tuning van Mountune?
    Gaat het makkelijk en hoe is de kwaliteit?

    Aangezien het een echte Ford tuner is, ben ik ondanks de hogere kosten geïnteresseerd in de nieuwe release voor de mk4 150pk schakel.
     
  2. Ik weet niet hoe het voor de mk4 zit
    Maar de mensen die ik erover gehoord heb werkt dit heel makkelijk en goed
     
  3. Het overgrote deel van de reacties die ik over Mountune lees zijn gewoon hartstikke goed.
    Ze stoppen een hoop tijd in de ontwikkeling van producten, vandaar dat het vaak gemiddeld langer duurt voordat er weer een release is!

    Zodra de software er ook voor de automaat is, ga ik deze zeker aanschaffen!

    Als je vandaag de code FORDPOWER gebruikt bij het betalen krijg je 15% korting zag ik!
     
  4. Dank je wel voor je reactie. Ik heb het inderdaad vandaag aangeschaft.
    Toch de verzend en omportkosten terugverdiend.
    Wanneer ik het ga installeren moet ik nog even bekijken.
    Maar heb het straks in ieder geval in huis.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  5. Ik was bezig met de eerste stap van mountune. Moet je de huidige gegevens opsturen naar mountune om daarna je specifieke software te ontvangen.

    Bij het uitlezen geeft het systeem van de huidige (orgineel) software als voertuignaam Ford Fiesta MK8 aan.
    Best raar lijkt mij.

    Hebben dutchguy, michaelrally of andere mensen hier ervaring mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Persoonlijk zou ik er gewoon een belletje aan wagen naar Mountune zelf!
     
  7. Flash update geinstalleerd. Je krijgt 2 rom documenten van mountune die je naar de app moet kopiëren. En dan kan je de 200 software installeren en kan je ook weer de orginele software terugzetten.
    Enorm simpel en effectief.
     
  8. Maar dan nu de vraag; heb je er al mee gereden en hoe bevalt het? :shock: ;)
     
  9. Jazeker. We weten allemaal dat de MK4 het lekkerst rijdt in de sportstand.
    Nu na de upgrade kun je trekt de Focus feller door. Maar je moet wel toeren hebben en houden.

    Vanuit stilstand vind ik persoonlijk dat de Focus wat grip ontbeert. Ik moet wel nieuwe voorbanden, dus hoogstwaarschijnlijk speelt dat mee.

    In de andere standen heb je volgens mij geen verschil.

    Eens kijken hoe het de komende tijd bevalt.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  10. Ben benieuwd naar je ervaringen de komende tijd. Je zou vooral ook het hogere koppel bij lage toeren moeten merken. Wellicht dat dat het gebrek aan grip / tractie verklaard!

    Met het standaard vermogen herken ik dit eigenlijk niet. Heb pas één keer gehad dat de voorbanden grip hebben verloren en dat was met een natte weg, caravan erachter en iets te enthousiast optrekken!

    Zodra Mountune ook de release voor de automaat heeft, heb ik hier zeker interesse in!
     
    Nunez vindt dit leuk.
  11. poh, is wel 500 euro :oops: maar goed heb je wel een veilige performance upgrade...
     
    Nunez vindt dit leuk.
  12. Alles is helaas duurder door de brexit. Maar ik ben zeker nog tevreden over de upgrade.
     
  13. Rij in een ST MK4, na slechte ervaringen met het Chiptunen van een Leon Cupra (door de VAG "huistuner") wat voorzichtig op zoek naar iets meer vermogen.
    Dus naar Mountune en geinformeerd naar de mogelijkheden. Klonk geweldig, mag ik een uitdraai van de Powercurve Stock en Tuned? Beetje moeiliik,bla...bla...bla...
    Ok, bijzonder, dus zoeken naar een echte uitdraai, en gevonden.... Bij een Duitse blogger.
    Bij 2800 rpm. het koppel van 430 naar 566 Nm.; wat bij 3300 rpm inzakt naar 490 Nm, het vermogen bij 4300 rpm. van 260 naar 324 Pk. wat bij 5000 rpm. inkakt naar 280 pk, gelijk aan origineel.
    Zowel de koppelkromme als de vermogens kromme lijken net het silouet van een middengebergte. Kortom - het perfecte recept voor het slopen van je blok.
    Nee, Dank U!!
     
  14. De VAG huistuner was Abt?
     
  15. Ik ga Mountune hier niet verdedigen maar omdat zij de documenten niet aanleveren ga je af op de gegevens van een Duitse blogger?
     
  16. ik denk dat je het beste af bent bij een tuner die een map op maat maakt, kost wat maar dan heb je de perfecte tune geschreven voor jouw :st:
     
  17. Yep.
    En direct vervangen door de Mapping van JD Engineering. Zag er op de rollenbank een stuk gezonder uit.
    Er zijn trouwens rechtzaken gevoerd m.b.t. die Abt software; Pon moest van een voorraad Cupra's af en die werden gelanceerd als een Special Edition met de Abt software. En een plastik stikkertje met nummertjes van 1 tot 100......
    Even zoeken met Google.
     
  18. Nope. De blogger heeft een Dynojet uitdraai. Kan ik uiteraard emailen (hier plaatsen mag ik niet, ben geen lid)
     
  19. 1 uitdraai zegt ook nog niks.
    er zijn hier leden die verschillende waardes hebben gekregen bij verschillende rollenbanken :shrug:
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  20. Dat 'Cupra 310' verhaal ken ik nog wel: haalde bijna allemaal bij lange na de 310 pk niet :D
     

Deel Deze Pagina