1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sleutel inleren

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door br0ns, 13 sep 2009.

  1. Sleutel inleren doe je als volgt.

    Je hebt zoiezo 2 orginele sleutels nodig die al geprogameerd zijn.
    daarna

    1. steek orginele sleutel 1 in het contact en draai naar positie 2
    2. haal sleutel 1 er uit en herhaal dit zsm met orginele sleutel 2.
    3. haal orginele sleutel 2 er uit.
    4. steek de ongeprogameerde sleutel in het contact en zet deze in
    positie 2 van het contact laat deze er in zitten tot het lampje van de startonderbreking uit gaat.
    5. je sleutel is geprogameerd!


    Met dank aan nielsicq.

    (Zo is het overzichtenlijken in een nieuw topicje stond namenlijk tussen handzender inleren)
     
  2. Werkt dit voor elke focus van elke jaar?

    Ik heb namelijk net een Focus wagon uit 2000 gekocht, waarvan de sleutels door een hond zijn gemolesteerd :)

    De ford dealer vraagt 30 euro per sleutel voor slijpen enzo, en 45 euro voor het inleren.
     
  3. Bij mij werkt het niet..
    Ik heb het meerdere malen geprobeerd :(..
    Toch wel jammer, want nu moet ik binnenkort naar de dealert (nog steeds, ben goed in uitstellen) :x.
     
  4. Voor Focus II werkt dit waarschijnlijk niet
     
  5. Oops, ik heb het er niet bij gezet. Het is namelijk een Focus I Fase I (jaar 2000) :).
     
  6. weet je zeker dat je et goed doet?
     
  7. Het volgende heb ik een tijdje geleden geprobeerd:

    Eerste orginele sleutel erin..
    Deze laat ik erin zitten totdat een aantal lampjes in het dashboard uit gaan (duurt minder dan 10 seconden)
    De sleutel haal ik er dan uit en stop direct de tweede sleutel (werkende) erin..
    Hier wacht ik weer totdat een aantal lampjes in het dashboard uit gaan (duurt minder dan 10 sec)
    Nu haal ik deze sleutel er ook uit, en stop de NIEUWE sleutel erin..

    Bij de laatste actie begint het lampje bij de klok hevig te knipperen en stopt daar na 30 seconden niet meer..
    Doe ik het nu 100% verkeerd :p?
     
  8. geen idee, klinkt wel etzelfde als wat ik gedaan he :P

    maarja.. das ook al dik jaar geleden ;)
     

  9. Ach, misschien heeft iemand anders een idee :).
     
  10. je moet niet 10 seconden wachten.......

    het moet echt zo snel mogelijk. dus eerste sleutel erin: ros hem naar contact en weer uit. snel 2e sleutel erin; zelfde verhaal: ram hem naar contact en terug.
    Dan zsm nieuwe sleutel erin en naar contact.

    klaar.
     
  11. Zometeen (wanneer ik thuis ben van het werk) zal ik het nogmaals proberen.
    Daarna laat ik even weten wat er gebeurd ^^.
     
  12. En.. we hebben het geprobeerd.
    Het lukt nog steeds niet, hoe snel (spastisch) ik die sleutels er ook in ram, het lampje gaat steeds weer rood knipperen.
    Misschien een idee om het rode lampje uit te bouwen? (oh, hoe blond)!

    Back on-topic.. ik heb maar even een foto gemaakt vna mijn sleutels, misschien dat jullie iets opvalt ofzo?

    Hieronder zijn de drie sleutels die ik nu in mijn bezit heb:
    [​IMG]

    Sleutel 1 & 2 heb ik gekregen bij de auto.. De sleutel met afstandsbediening heb ik er bij laten maken.

    Iemand nog een oplossing voor deze zeer verontrustende zaak?
     
  13. zit er wel een chip in de nieuwe sleutel?
    dit kan een glazen buisje zijn of een plat plastic chipje.
    voor jouw auto is zo'n glazen buisje nodig, je kan hem zien zitten als je de sleutelbaard eraf klikt.
     
  14. #14 BenZwerver, 18 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009
    Jemig het glazen buisje zit er niet in.. wel een zwarte van plastik :(.
    Dat verklaard dan wel waarom het niet werkt.

    Is het mogelijk om deze chip te vervangen?
     
  15. Voor een Facelift heb je dus een AB met een zwart chippie nodig?
     
  16. Vanaf een bepaald jaartal is het een chip. De eerste fase2 modellen hebben d8 ik ook een glazen buisje.

    Je kan die chip er met een tang uit trekken, en het gat iets opruimen met een boortje :rock:
    Je moet dan alleen wel zo'n glazen buisje hebben.
    Die zou je uit een bestaande sleutel kunnen halen, maar ook van de sloop: Daar liggen vaak wel sleutels met dat ding er nog in.
     
  17. Mooi rot is dit :x.
    Blij dat ik de chip zelf wel eruit kan halen, dat is nog goed voor de mogelijkheden.
    Zou je zo'n glaasje ook los bij de dealert kunnen halen? DAt scheelt namelijk ook een boel gedonder!
     
  18. Goed.. we hebben een update!
    Omdat ik gister verschillende slopen hier in de buurt heb afgebeld voor de afstandbediening (met het glaasje), maar daar continue kreeg te horen dat ze die niet hadden, heb ik besloten om gister middag een bezoekje te brenegn aan de Ford dealer.

    Bij de Ford dealer hadden ze gelukkig wel de afstandsbediening liggen die bij mijn auto hoort. Deze heb ik dan ook gekocht (voor 74,50 inc). Het kost even wat.. Maar soms moet je er wat voor over hebben.

    Goed.. na het ophalen direct de sleutelbaard erop geklikt en de afstandbediening ingeleerd in de CV+AB. Daarna met de stappen die in de beginpost van dit topic staan de sleutel ingeleerd.. Dit ging nu ZONDER problemen!!

    Het probleem is dus opgelost.
     
    bgjbrok vindt dit leuk.
  19. Een volgende vraag dan:

    Ik heb een extra AB sleutel bijgekocht via Ebay. Ik heb namelijk maar slechts 1 originele sleutel bij de auto gekregen toen ik hem kocht, eentje met AB functie. Dus ik heb geen sleutel met zo'n blauw stukje erin.

    Nu heb ik de nieuwe sleutel kunnen leren zodat de CV werkt. Maar de startonderbreker blijft er wel op.
    Ik kan wat hierboven staat dus ook niet uitvoeren omdat je daar 2 originele sleutels voor nodig hebt.

    Hoe is dit probleem op te lossen zodat ik wel van de nieuwe sleutel volledig gebruik kan maken?

    Wim
     
  20. Deze kun je dan niet zelf inleren. Het pats gedeelte (startblokkeering van de sleutel) moet ingeleerd worden door de dealer.
     

Deel Deze Pagina