1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Schrapend geluid in de bocht

Discussie in 'Performance' gestart door RobinbST, 10 feb 2018.

  1. Ik ben vandaag met mijn st225 op zandvoort wezen racen en toen kwam ik erachter dat mijn remmen niet ideaal zijn eigenlijk, na het hard remmen dook mijn auto een beetje naar rechts alsof die wegglijd en als ik daarna gelijk de bocht in ging leek het wel alsof mijn remmen bleven hangen en metaal op metaal schuurt. Ik heb nu ebc gegroevde en geperforeerde remmen met mintex blokken, nog niet zo oud, schijven zijn nog als nieuw. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik ben zef niet heel erg technisch namelijk.
     
  2. Zo'n dagje circuitrijden is een behoorlijke aanslag op je remmen. Door de velgen heen kun je de buitenste blokken wel zien, zit daar nog voldoende voering op?
     
  3. Kan ook hitteschilt zijn achter de remschijf die er tegenaan schuurt. (Als i deze wel heeft)
    Is het altijd aanwezig of alleen als je remt?
    Voor circuit blaazen moet eigelijk alles tiptop zijn.
    Hoe oud is de remvloeistof?
    Stond esp uit?
    Zijn de remmen goed gangbaar en blokke gelijk qwa slijtage l/r?
    Draagarmrubbers nog goed?
    Zelfde banden merk/profiel/datum voorop?
    Zijn best veel dingen die er invloed op kunnen hebben.
     
  4. Als ik rem en dan los heb gelaten en dan de bocht pas in ga heb ik er totaal geen last van, mijn remvloeistof heb ik zef nog nooit ververst dus sinds mei vorig jaar minimaal.
    Esp stond nog wel aan. Van de blokken weet ik niet of ze gelijk zijn versleten en mijn draagarmrubber aan de rechterkant(welke naar mijn gevoel raar deed) moet nog wel worden vervangen, de andere kant heb ik al vervangen. Banden zijn allemaal tegelijk gekocht. Maar ik ga zeker even kijken naar het hitteschild en voor te verversen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Moet eigelijk alles links en rechts tegelijk vervangen. Dan is alles gelijkwaardig.
    Nou is het 1 kant nieuw en 1 kant 10 jaar oud(waarschijnlijk)
    Esp kan ook ingegrepen hebben en 1 wiel iets bijremmen. (Ook al rem je zelf niet)
    Doet mijn mk1 met esp ook als je op de limiet gaat zitten met esp aan.
    Kunt de esp ook uitzetten om t uit te sluiten maar dan moet je al wel ongeveer weten waar de grens van de auto zit. Zou zonde zijn als je m opvouwt.
    Rijd de auto gewoon normaal met straatgebruik? (Dus ook blaazen op de snelweg met ankeruitgooiacties)
     
  6. Met normaal remmen doet die het gewoon goed pas als ik vol op de rem ga het gevoel van slippen naar rechts, maar ik zal morgen is testen met esp uit kijken wat er dan gebeurd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Dat naar rechts trekken kan ook met je plek op de rijbaan te maken hebben. Als er spoorvorming is en je remt dan trekt hij naar het midden van het spoor. Is makkelijk te controleren door op de rechterkant van de rijbaan te gaan rijden.
     

Deel Deze Pagina