1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rode Ford Focus III Wagon 100.000 km

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door peter72, 27 okt 2012.

  1. ja, de dealer heeft dit geregeld. je kan gewoon de deurlijsten van een Focus II bestellen in de wagenkleur, die passen precies op de Focus 3.
     
  2. En dan is er geen kans op kleur verschil?
    Of word hij door de dealer gespoten?
     
  3. Geen idee, bij mij geen kleurverschil in ieder geval
     
  4. #104 peter72, 13 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2013
    De Focus heeft inmiddels de 20.000 km beurt gehad en zit intussen al weer op 26.000 km.

    Het verbruik stabiliseert zich. Ongeveer 4,6 l/100km op winterbanden en met koude. Nu met hogere temperaturen zit het op 4,3 l/100km. Dagelijkse langere ritten van plm. 125 km (75% snelweg, 20% 80 kmweg en 5% binnen de bebouwde kom). ik ben een rustige rijder. Collega's die een zelfde hebben, komen soms op 6,5 l/100km uit !

    Smetje op het blazoen was het * afbreken van het gaspedaal * een tijdje geleden. Situatie: 80km weg, stilstaande vrachtwagen bezig met werkzaamheden aan mijn wegzijde, dus eerst stoppen. Veel verkeer van de andere kant, dan een gaatje aanwezig, vlot gasgeven en er langs, en knap ! : en toen helemaal niets meer. gaspedaal afgebroken. Goed afgelopen want kon rustig naar de andere kant komen. Gaspedaal ook eens goed bekeken naderhand, maar dat is niet echt het toppunt van stevigheid.

    Afgelopen woensdag bij Zwolle * motorstoring, onderhoud NU !! * op de display en auto in de noodloop. Was net bij de afslag Wezep. Ik woon zelf in Drenthe dus ben even bij de Ford in Wezep geweest. Wil dan graag even van Ford horen dat ik door kan rijden naar huis (voor ik zelf doorrijd en alles in de soep rijd, ja meneer, u had niet door mogen rijden). Uiteraard was het na 17.00 uur, de monteurs waren al naar huis. Allervriendelijkst en rustig geholpen door een oudere meneer, die onder de kap heeft gekeken, wat dingen heeft gecheckt, maar er verder ook niets aan kon doen (die moet even uitgelezen worden) en aangaf dat ik rustig door kon rijden naar huis (dat wilde ik dus horen :-)).

    Onderweg naar mijn eigen dealer Hoogterp in Oosterwolde gebeld. Ik moest namelijk de vriijdag naar een begrafenis in Alphen aan den Rijn, en Hemelvaartsdag zat ertussen. En dan kun je even niet een stotterende auto gebruiken. Zoals gewoonlijk heeft de nog aanwezige medewerker bij Hoogterp dit perfect opgelost. Het was al na sluitingstijd toen ik aankwam in Oosterwolde, maar ze hebben een nieuwe Fiesta klaargezet, en mijn eigen staat nu bij de dealer. Ik wacht de diagnose nu even af.

    Zo'n nieuwe Fiesta Titanium met 1.0 3 cilinder EcoBoost 100 pk is ook geen straf :-)
     
  5. Op de genoemde zaken zit je ook niet te wachten :nocheer:

    Mooi dat ze je tot nu toe goed geholpen hebben. Succes met het herstel :)
     
  6. Balen van de storing maar gelukkig wel netjes opgelost wat leen auto betreft.
     
  7. Auto is nog steeds bij de dealer. De dealer kan het probleem niet vinden. Hebben intensief contact met de helpdesk van Ford in Keulen. Het is iets met de turbo, alleen probleem is dat er geen foutcode wordt opgeslagen. Computer is gereset en updates geplaatst. Medewerker heeft auto mee naar huis gehad, plm. 60 km. Op heenweg niets aan de hand, op de terugweg weer hetzelfde euvel, geen melding maar inhouden en max. 80 km in de noodloop. Dus ze zoeken verder.

    Wel service, want voor morgen had ik wel een stationwagen nodig om wat grotere dingen te vervoeren. De baas zelf (die ook in Dwingeloo woont toevallig) brengt de auto en huis, en ruilt de leen-Fiesta voor een station Focus. Dat het een Focus 1 is uit 2002 met 236.000 km op de klok is alleen maar fun :-) Lekker om daar weer eens in te rijden. Je merkt dan wel aan veel dingen dat de techniek niet heeft stilgestaan. Alleen zou ik willen dat de elektronica dat bij mijn eigen ook niet zou doen :-)
     
  8. Daar zit je idd niet op te wachten peter:nocheer: Ik hoop voor je dat het snel is opgelost!! Wel een nette service trouwens van jou dealer;)
     
  9.  
  10. Blijft toch balen. Zo verlies je wel een beetje je vertrouwen in de wagen... Mooi dat Jitze het zo goed voor je regelt.
     
  11. Inmiddels heeft de dealer gebeld dat de auto weer gerepareerd is. Een sensor in de variabele turbo deed het niet meer, waardoor verkeerde informatie werd doorgegeven (tenminste, niet door enige technische kennis gehinderd kon ik dit uit het verhaal opmaken). Deze sensor is onderdeel van de turbo en niet los te bestellen, waardoor er een nieuwe turbo op is gekomen.

    Zelf denk ik dat het waarschijnlijk te doen heeft met feit dat ik vaak laag in toeren rijd, dus zal 'm af en toe even flink moeten doortrekken om roetvorming te voorkomen.
     
  12. Fijn dat het gerepareerd is!:thumbup: Wanneer mag je hem weer ophalen?
     
  13. Dat zou vaag zijn, het nieuwe rijden is hier op gebaseerd en de auto is daar ook op afgesteld. Moeten ze dus tegen kunnen.
     
  14. In ieder geval prettig dat het binnen de garantieperiode is gebeurd, een turbo is niet echt goedkoop te noemen.
    Merk je nu nog verschil in rijden verder?
     

  15. Edwin geloof dat maar niet.... Te lage toeren vindt geen enkele motor fijn.
    Wat ze ook zeggen. Is hetzelfde effect wanneer jij op de fiets in een zware versnelling moet optrekken. Vinden je knieƫn ook niet fijn.
     
  16. Nee, maar deze moderne diesels kunnen er wel 100x beter tegen als de oude 1.8.tjes enzo.
     
  17. #117 peter72, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2013
    ------
     
  18. #118 peter72, 8 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2015
    -------------------------
     
  19. mooi hoor Peter :thumbs:
     
  20. Mooie auto Peter.
     

Deel Deze Pagina