De zomer wielen hebben een ander kleurtje gekregen en vandaag nieuwe toyo's laten monteren. Ben zelf super tevreden met het resultaat! De grote plannen voor de focus beginnen vorm te krijgen, vorige week een donor ST170 gekocht met een zeer goed lopende motor, en wat rijd het heerlijk als je een beetje power hebt [emoji7]. Morgen zal ik wat foto's uploaden van de donor ST Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Ik verwacht niet heel veel te verkopen van de st, ik denk alleen het interieur en de kale koets met kenteken, dat zal dan ook pas in de zomer zijn. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Vandaag de voorremmen, veren en dempers van de ST geroofd en onder de Futura gezet. Als het weer meezit morgen de achterkant overzetten. Volgend weekend ga ik beginnen met het dashboard van de ST verwijderen en de kabelboom demonteren zodat ik die na kan lopen schoonmaken enz. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Afgelopen zaterdag de achterremmen van de st op de futura gezet, moet alleen de handremkabels nog, morgen een nieuw setje bestellen. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Vandaag de zomerwielen eronder gezet [emoji1360]. Straks met de ST motor erin zakt hij nog heel iets aan de voorkant, waar hij iets meer negatieve camber van krijgt en zit straks de velg strak met het voorscherm. Dik tevreden mee [emoji6] Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Vandaag de Fofo is lekker schoongemaakt en een fotoshootje gedaan Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Vandaag een dagke vrij gehad en kon is lekker hobbyen aan het project Futura ST. Vorige week had ik het interieur al uit de st gehaald, en vandaag de kabelbomen van de motorruimte eruit gehaald. Ook de kleppendeksel van de st verwijderd zodat die alvast naar de coater kan.
Heeft de donorauto in het water gelegen? Wat een roest onder de kap... Maar zijn wel leuke projecten om te doen. Ik neem aan dat je de auto straks opnieuw laat keuren? Dikke tip: zorg dat de auto dan zo licht mogelijk is. Ze gaan ‘m wegen. Ik spreek uit ervaring.
Roest valt mee, hij is vooral erg smerig, roest wat je ziet op het blok is een gedeelte van de carter ontluchting, roesten bij alle st170'ers weg. Deze is nog goed te redden met wat aandacht. Auto word zeker omgekeurd maar ben nog heen en weer aan het mailen met de RDW. Als mijn focus enkel als "st170" omgekeurd kan worden verwacht ik ook het standaard gewicht van een st170 af fabriek. Ik vind het belachelijk dat mijn "st170" dan 2 belasting groepen horger uitkomt terwijl er gewoon st170 op kenteken staat. Word vervolgd... Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Ze naaien je waar je bij staat. Kans is ook dat ie naar lelystad mag... alles na 1998 word nou daar heen gestuurd... zo werd het mij uiteindelijk verteld... type goedkeuring of niet.... Ik hebt t gezeik niet opgezocht en ben blij toe met de focus, al zat elende met andere wagens. Of je moet geluk hebben net als wij met die 5 cil...
Is wel te voorkomen, als ie idd niet naar Lelystad hoeft, de originele remmen voorop laten zitten. Geen reservewiel erin, stalen wielen (zijn lichter dan alu velgen). Benzinetank moet 75% vol zitten, echter tank zo leeg mogelijk en metertje in de hoek zetten. Geen trekhaak, alle losse zooi uit de auto halen. Audio eruit. Achterwisser en motortje erafhalen en gaatje dichtmaken met een dopje. Etc. Destijds bij mijn MKI ging ik idd 2 groepen omhoog.