1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. In nederland zal de volledig basis versie van de "Trend" niet verkrijgbaar zijn, dat wordt een iets meer aangeklede "Bussiness Line Trend"
     
  2. Afgelopen weekend hebben we proefgereden met een titanium 1.0 125 pk. Lichte, maar precieze besturing, heerlijk onderstel: uitstekende wegligging maar toch erg comfortabel, erg mooi interieur. Vlotte auto ook, viel mij niet tegen voor 125 pk en 170 Nm. Persoonlijk ga ik denk ik voor de ST-line met 150 pk maar die moet nog uitkomen.

    Helaas geen foto's gemaakt en niet gekeken naar de versie van de navigatie kaart van het sync 3 systeem omdat daar best wel wat discussie over is. Misschien dat iemand anders daar nog eens naar kan kijken...

    Eerder heb ik in dit topic onderstaande vraag gesteld:
    Na nog wat uitzoek werk blijkt dat de 1.5 liter 150 pk èn de 182 pk standaard 240 Nm hebben met in overboost inderdaad 270 Nm.
    De 1.0 125 pk heeft 170 Nm en in overboost 200 Nm.
     
  3. ik ben erg benieuwd naar de prijzen vanaf 1 september. Ik las van de week ook weer dat auto`s per 1 september zomaar duizenden euro`s duurder kunnen worden.
     
  4. Per 1 september dit jaar moeten alle personenauto's een Europese typegoedkeuring hebben die is voorzien van WLTP (dat is de nieuwe laboratorium test en de 1:1 vervanger van de oude NEDC test). Dezelfde auto met exact dezelfde uitvoering heeft op basis van NEDC bijvoorbeeld 110 gram gecombineerde CO2 uitstoot, maar op basis van WLTP kan dit zomaar 120 gram CO2 worden of meer.
    Zoals bekend wordt in NL de BPM bepaald op basis van het gecombineerde CO2 uitstoot. Als deze CO2 dus met bijvoorbeeld 10 gram omhoog gaat dan stijgt de BPM en dus de consumentenprijs.
    Hiaat in dit verhaal is dat ons huidige BPM stelsel gebaseerd is op basis van NEDC en niet op WLTP. Autofabrikanten en importeurs mogen de WLTP waarden terug laten berekenen naar NEDC waarden, echter zijn dit berekende waarden en zijn in de praktijk een stuk hoger dan de oude gemeten NEDC waarden. Nu is t wachten op t ministerie van IenW, dat zij tijdig een aanpast BPM stelsel voor WLTP auto's klaar hebben en goedgekeurd is voor prinsjesdag. Vermoedelijk zal deze dan per 1-1-2019 ingevoerd worden. Auto's met reeds een WLTP typegoedkeuring zoals ook de nieuwe Focus worden momenteel al belast op basis van een berekende NEDC waarden. Oudere modellen kunnen nog 1 jaar verkocht worden onder de oude gemeten NEDC waarden. Dus je kan van een bepaald model de situatie krijgen waarvan de oude voorraad nog 'goedkoop' is en de nieuwere (bestelde auto) een WLTP typegoedkeuring heeft en dus zomaar een paar (tot veel) duizend euro duurder is.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Er zijn inderdaad auto's die per 1 september tussen €5000 en €10000 duurder worden. Als er niets aan de BPM berekening gedaan wordt zal het niet fijn zijn voor de verkopen van nieuwe auto's in Nederland.
     
  6. heb idd gehoord maar lijkt me sterk dat dit zo extreem is. zie je het voor je een auto van 15.000euro in eens 25.000kost.
    bmw x5 30d wordt zelfs bijna 16.000euro duurder. bpm gaat niet alleen omhoog door de wltp test maar in het algemeen ging het iets omhoog, echter door het verbruik is het iets meer geworden.
    als de verkoop stagneert of in elkaar zakt zullen ze wie weet iets versoepelen. overheid kennende doen ze dus niet.


    nadeel van de bpm en overheid. voordeel is wel dat we steeds meer naar volledig electrisch zullen gaan. hoe ze dat daarna weer doen met de bpm is de vraag.
     
  7. De MK4 in Magnetic Grey..

    [​IMG]
     
  8. Niks mis mee. Mooie bak!
     
  9. Ik heb de auto nu in het echt gezien maar vind dit gedeelte niet mooi
    262999335-2.jpg

    Het wachten is op de station!
     
  10. Dat vind ik op zich nog meevallen. De neus (vissekop) vind ik nergens op lijken. Geef mij maar dan de grossover.
     
  11. en dan de achterklep iets te recht, dat samen met het horizontale achterlicht terwijl focus bekend staat om de verticale achterlicht.
    ondanks alles is het wenen en als je eenmaal hebt vindt je alles mooi en waardeer je het.
    want verandering is/kan fijn zijn en handig
     
  12. Er zijn idd gevallen van 20% extra maar op een auto van 15.000euro zou het verhoogd worden naar 18.000euro, alleen dit is denk iets minder.

    Probleem is dat zowel de bpm verhoogd word als de wltp wordt ingevoerd. Bpm gaat ook vanuit de uitstoot. Nadeel is dus dat het hoger is geworden in nadeel van ons dus
     
  13. Gedeeltelijk hebben de consumenten er zelf ook voor gezorgd. Veel mensen liepen te klagen dat de auto meer verbruikt dan opgegeven. Nu krijg je een realistischer beeld en gaan we dus veel meer betalen....
     
  14. Als een auto meer gebruikt dan opgegeven betaal je sowieso al meer, dus nu word je dubbel gepakt...
     
  15. Ik heb het in een ander topic ook al aangeroerd. Ben je in de markt voor een nieuwe ecoboost 1.0 125 pk bedenk dan wel dat het maximale trekgewicht t.o v. de Mk3-2 met 100kg is afgenomen. Nu, 1100kg voor de versie met handbak.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
     
  16. De automaat mag daarentegen 1300kg trekken met de 1.0 125pk.
     
  17. Zal vanwege de invoering van de wltp daarom de prijs van de st line 1.5 150 pk (handgeschakeld) nog niet bekend zijn?
     

Deel Deze Pagina