1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Power filter

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Edjepower, 1 mrt 2021.

  1. Klopt, je moet 'm sowieso niet nat terugplaatsen.
     
  2. Heb al jaren de k&n, geen problemen mee. Sterker nog. Heb nieuwe filter besteld. Degene die ik nu heb haar ik al 6-7 jaar. En behoorlijk wat km mee gereden. Wel schoongemaakt. Nooit opnieuw ingeolied.. die schoonmaakmiddelen zijn ook al zo paar tientjes, dus dacht.. dan maar gewoon een nieuwe, goed ik er voorlopig niet meer naar te kijken. Die andere hou ik dan als reserve ofzo :-)
     
  3. Ik rijd al vanaf ongeveer 2000 in diversen merken auto's met een K&N vervangingsfilter,
    zowel diesel als benzine auto's, ik gok zo'n 14 stuks.
    Nooit, maar dan ook nooit 1 probleem gehad met olie op een sensor oid,
    gewoon logisch nadenken voordat je hem monteert.
    Hij word geseald in een zak aangeleverd, olie kan dan niet uitdampen of indrogen,
    dus uit de verpakking gewoon 48 uur laten luchten en dan pas monteren.
    Nu deed ik dit vroeger al in de motorcross, dus ja het was mij aangeleerd, deed je een
    vers geoliede filter in je 2-takt crossmotor, dan kon je binnen 2 minuten een nieuwe dure
    bougie gaan vervangen, dan leer je het snel af
     
  4. Om te beginnen zeg maar je hoor anders voel ik nog ouder dan ik al ben :mrgreen:

    Ik heb ergens foto’s maar ik kan het ook wel even beschrijven. In het geval van de 1.6 Ecoboost en de 2.0 ST maakte ik gebruik van de K&N deksel. In het geval van de RS maak ik uiteraard gebruik van de deksel waar de RS mee geleverd is. De dop heb ik nooit gebruikt.
     

Deel Deze Pagina