1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Post hier je rollenbank uitdraai

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 11 nov 2018.

  1. Denk dat hij in de hoge toeren, lees boven de 5000rpm, diverse dingen al op maximaal leveren zitten.
    Mogelijk dat opbrengst van de turbo en hogedrukpomp al op maximaal staan en dus niet voldoende kan leveren.
    want orgineel loopt dan ook terug,

    als ik kijk naar peugot met de thp hebben ze 150pk,200pk en 270pk 1.6turbo motor.
    echter elk gebruikt ook een andere turbo, of die van de 200 en 270 gelijk zijn geen idee
     
  2. #42 Leon Focus, 17 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2019
    Waar heeft ie niks meer? De dyno is gewoon tot 6250tpm en gestopt, het koppel is normaal zo, ik zeg perfect.

    Hij houd zn vermogen gewoon netjes vast vanaf5000 tpm, ik zie daar niks fouts in, maar juist goed.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  3. Hierbij mijn uitdraai van afgelopen zondag
    263.8PK en 383.2Nm koppel :)

    dyno meeting.JPG
     
    PhoenixNLx en Leon Focus vinden dit leuk.
  4. Hierbij die van mij. 263,2PK en 400,5NM
    Screenshot_20190417-181833__01.jpg
     
    petjekel en Leon Focus vinden dit leuk.
  5. Op 102 aral denk ik he?
     
  6. Aber natürlich:kwijl:
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  7. Verklaart wellicht waarom jij en Eric boven de 400Nm zitten
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  8. Die gast van afgelopen zondag zei dat het niet uitmaakte of je 98 of 102 tankte. Maar is misschien net die 15nm koppel?
     
  9. Strakke uitdraai hoor echt netjes:cheer:
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  10. Even de mijne ook nog posten
    2015 Focus ST op euro98. Niet getuned, alleen Revo inlaat en throttle body spacer geplaatst. 255pk en 394,6nm
    [​IMG]
    De medewerkers van BR Performance hadden het vermoeden dat de ecu mogelijk het vermogen iets terug heeft geschroefd omdat er veel meer lucht binnen komt met deze inlaat. Ben alsnog blij met het resultaat
     
    petjekel en Rob Holthuijsen vinden dit leuk.
  11. Mooi resultaat! 190pk zonder tuning? Euro 95?
    Jammer dat er zo'n dip in de grafiek zit.
    Als je de originele 182pk software plaatst loopt ie netter door verwacht ik.
     
    Ger-B vindt dit leuk.
  12. 182pk loopt exact hetzelfde als de 150pk versie, echter boven de 4000rpm wordt de turbodruk gereduceert zodat de 150pk niet verder en/of minder stijgt.
    persoonlijk geen groot verschil gemerkt, heb dan wel niet lang met 150pk gereden. maar vermogen merk je het beste als je op de snelweg zit. dan kun je hem tenmisnte lekker doortrekken in de versnelling
     
    PhoenixNLx en Ger-B vinden dit leuk.
  13. Euro 98 en volgens de man was die dip bij mijn auto op te lossen door onderhoudsbeurt
    De software is orgineel van Ford ook door een Ford monteur erop gezet en die variatie aan het eind van de curve is echt te verhelpen door fine tuning wat ik misschien in de toekomst nog laat doen

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  14. Hier nog een foto van de grafiek van mij en Ger-B gecombineerd:

    IMG_20190414_123758.jpg

    Apart om te laten zien dat de koppelingscurve niet exact hetzelfde is tussen mijne uit 2011 en die van Ger-B uit 2012.
     
    Ger-B en petjekel vinden dit leuk.
  15. Wat ik uit je verhaal niet goed kan halen is of je 150 of 182pk op je auto hebt zitten.
    Volgens je kenteken is hij origineel 150 pk geleverd.

    Heb je nu de originele Ford 182 pk er wel of niet op zitten?
     
  16. Orgineel is hij 150pk maar een Ford monteur heeft de software van de 180 pk er op gezet

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
     
  17. Goh, dan is die dip tussen 4000 en 5500 rpm toch wat vreemd.
    Dat is wat je verwacht bij de originele 150pk software.

    Zelf heb ik ook de originele 150->182pk en ondanks ik het nooit heb gemeten, trek hij als een lier door naar de 6000 zonder dip.
    Ben benieuwd wat ze bedoelen met het "oplossen door onderhoudsbeurt". Dat klinkt mij als een onzin verhaal.
    Maar misschien zit je luchtfilter wel heel erg vol met troep. :mrgreen:
     
  18. Over 3weken staat het onderhoud gepland daarna zal ik eens kijken waar ik hem op de Dymo kan zetten hoe hij het dan doet

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
     
    SpongeBob en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  19. Ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina