1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Porsche gasklephuis bewerken

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Romlau, 23 feb 2022.

  1. Hallo allen,

    Ik wil graag even refereren naar onderstaande post:

    https://www.focusclub.nl/index.php?...cus-2-gasklep-porsche.107244/#post-1821867019

    Het gaat om een Porsche gasklephuis voor de mk2 ST of RS. Deze heb ik aangeschaft en wil ik graag bewerken, zodat de 4 montagebouten in lijn komen te staan met in mijn geval een AS performance inlaat plenum. (echter dit zou hetzelfde zijn voor andere inlaatcollectoren)

    Hoe hebben jullie het probleem/verschil opgelost met de sleuven en bijbehorende bouten? De bouten en/of de kop ervan komen terecht in de flens van het Porsche gasklephuis. Deze diameter is immers veel groter dan die van een ST en RS. Hiermee heb je waarschijnlijk ook een papieren afdichting nodig tussen gasklephuis en inlaatcollector, toch?

    P.S. ik heb de beschikking over verspanende machines...
     
  2. Lijkt me dat je een verloopstuk moet maken passend op beide delen
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Dikke aluminium plaat van 8-10mm idd. Werkte ook voor m'n Puma inlaat en focus gasklephuis.
    Idd tussen plaat en inlaat moet pakking papier of vloeibaar. Tussen plaat en gasklephuis zit je normale pakking
     
  4. Thanks voor de reacties!

    Een adapterplaat maken is een optie die wij op het werk ook hadden besproken en die ga ik waarschijnlijk ook maken.

    Ik ben echter wel nieuwsgierig hoe de achterkant van het gasklephuis eruit ziet, op de foto's die gebruikt zijn in de link waarnaar ik refereer in mijn eerste post. Het zal wellicht werken, maar echt fraai vind ik het niet.
     
  5. [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb destijds zo'n plaat gemaakt. Werkt prima. Of t fraai is is denk ik hoe netjes hem maakt.
     
  6. Bedankt voor de info en foto. Hier kunnen we wat mee.
     
  7. Even een update: Inmiddels had ik al een Porsche gasklephuis aangeschaft en een adapterplaat gemaakt op het werk. Hiervan heb ik foto's, maar weet nog niet hoe ik die hier gepost krijg.

    De Focus staat nu nog even in de garage, maar als alles gemonteerd is en ik heb een testrit gemaakt, pleur ik de info hier weer neer.
     
    McGyver vindt dit leuk.

  8. En? werkt het naar behoren
     
  9. Euh... ik krijg de siliconenslang van de intercooler met geen mogelijkheid gemonteerd op het gasklephuis. Beetje diameterverschil...
    Ik heb net een bestelling de deur uit gedaan voor een verloopje.
     
    Sbro.nl vindt dit leuk.
  10. Foto's via een externe site hosten en dan linken hier of lid worden dan kun je direct plaatsen.
    Ben erg benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.
     
  11. Ik heb nu eindelijk de boel werkend...

    Zoals ik al noemde heb ik een adapterplaat gemaakt. Dit omdat de 4 bevestigingsbouten van het Porsche gasklephuis een andere steek (groter) heeft dan die van Ford. Mijn adapterplaat is 8mm dik en hierin zit een conisch verloop van de diameters tussen mijn Airtec inlaat (ik dacht 65 of 70mm) en het gasklephuis (75 of 80mm). Om het gasklephuis te kunnen monteren heb ik deze t.o.v. de adapterplaat een paar graden verdraaid.

    Ik heb een Airtec stage 3 intercooler met pro hose slangen. Deze heeft een binnendiameter van 70mm. Het Porsche gasklephuis is 80mm. Hiervoor moest ik een reduceerslang monteren. Dit was wel wat worstelen, aangezien hij heel dicht in de buurt van de radiator zit. Uiteraard moest ik i.v.m. de nieuwe reduceer slang de oude pro hose slang wat inkorten.

    Het resultaat is een iets sneller reagerende auto als ik gas geef. Ik denk dat door het diameterverschil de luchtdoorlaat simpelweg sneller vergroot. Over vermogenstoename durf ik helaas geen uitspraken te doen. De auto is namelijk al erg snel. Een paar pk meer of minder valt mij niet direct meer op.

    Onder de auto heb ik nog steeds de standaard intercooler buis zitten. Wellicht dat dit de boel nog wat afremt, aangezien deze diameter een heel stuk kleiner is.

    Wordt vervolgd dus...
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  12. Een hele klus geweest dus om dat voor elkaar te krijgen, respect!
     

Deel Deze Pagina