Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pluskabel voorvoeren

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Slewey, 16 mei 2007.

  1. het kan op verschillende manieren.
    ik heb het via de manier met het schutbord los te halen, dit omdat je daar op een mooie plaats uitkomt.

    heb er even foto's en uitleg bij.

    :idea: tip leg nooit je +kabel langs je tullip kabels van je versterker.
    ze mogen elkaar niet kruisen, anders heb je een piep toon in je geluid zitten.
    dus de ene kabel aan de ene kant en de ander aan de andere kant.

    haal eerst je wiel eraf zodat je het schutbord los kan halen.
    [​IMG]

    het schutbord zit vast met 5 torx schroeven en 1 bout onder bij de dorpel.
    haal deze los en trek voorzichtig het schutbord eraf.
    dan zie je rechts, onder de reservoir van de ruitensproeiervloeistof een soort foam dekentje zitten.
    duw deze een beetje opzij, en daarachter zie je een klein rubberdopje.
    hier kan je de kabel door heen steken.
    [​IMG]

    het is een beetje vriemellen dat je binnen uitkomt.
    binne kom je uit bij je pedalen links onder in.
    je moet eerst een het kapje loshalen met de 2 plastic schroeven(plat kop)en deze wegtrekken zit ook met een klem.
    daar zie je een zwart stukkie tape, en als je deze weghaalt zie je een gat.
    nou daar kom je uit.
    [​IMG]
    de rode cirkel is waar je uitkomt.
    [​IMG]

    en zo ben je dus binnen.
    om de kabel verder naar achter te trekken ken je via de dorpel doen. dat plastiek stripje moet je eraf trekken(zit met klemmen)
    ik heb ook de achterpanellen losgemaakt om de kabel netjes er achter te werken.
    je komt dan zo in je kofferbak uit.
     
  2. hier zocht ik al naar. zocht een manier om bij de accu te komen. Echter heb ik de kabels al naar voren getrokken, lijkt er dus op dat ik alles los mag halen om de kabel eerst binnen te krijgen en dan weer naar achteren te trekken. Bedankt voor de tip, zal het morgen proberen
     
  3. Alles gedaan wat er staat maar als ik m er achter het wiel indruk komt ie niet bii dat gat uit
     
  4. #4 focus06, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2013
    Hier wat foto's hoe ik het gedaan heb.

    Ik heb een Ford Focus 2 fase 1 of 2, snap het systeem nog steeds niet, maar volgens mij is het redelijk hetzelfde.

    Je moet gewoon je motorkap open doen en je dashboardkastje eruit schroeven. Dat is het meeste werk van alles.

    Motorkap open en dan zie je links dat rubberen ding waar kabels in gaan:
    [​IMG]

    En zo zie je het vanuit je dashboardkastje die eruit geschroefd is:
    [​IMG]

    De truc is heel simpel. Gewoon een priem pakken en er een gat doorheen prikken. PAS OP DAT JE DE BESTAANDE BEDRADING NIET BESCHADIGT. Dan ben je ver van huis. Hou dus een paar cm afstand en doe het heel voorzichtig.

    En tadaaaa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu is het een kwestie van de draad netjes naar je achterbak geleiden, maar daar kom je zelf wel uit denk ik.

    Tips:
    - Maak het gat niet te groot zodat de plus kabel goed aansluit en het niet gaat lekken.
    - Vraag iemand of die je kan helpen met het priegelwerkje
    - Gebruik eventueel wat vaseline op het laatst (niet in het begin anders is het zo lastig ermee werken)
    - Pak met een punttang de draad vast en trek hem er doorheen, of rek het gat een beetje open terwijl iemand anders het erdoorheen prikt met een schroevendraaier of iets.

    En niet vergeten de kabel een beetje netjes door je motorruimte te geleiden:

    [​IMG]

    Succes hoop dat je hier wat aan hebt



    Edit: excuses ik zie nu pas dat het in handleidingen voor Focus 1 staat.

    Als het wenselijk is mogen jullie dit ook naar Focus 2 handleidingen verplaatsen hoor.
     
  5. De manier van slewey gebruikt, Top !! Was met 2 uurtjes klaar
     
  6. heb ook de manier van Slewey gebruikt :thanks:

    duurde wel ff met 2x 75mm2
    maar met een beetje kit en een goeie boor komen we een heel eind :cheer:

    [​IMG]

    [​IMG]

    je moet wat als je de euro finales dbdrag en bassrace wil halen
     
  7. Ik heb nog een mogelijke route gevonden, aan de bijrijderskant achter de wielkuip loopt een dik pak kabels naar binnen (motor management denk ik). Het gat is veel groter dan de kabel (uiteraard wel bedekt met zo'n rubber), waardoor er gemakkelijk een gaatje geprikt kan worden in dat rubber. Daarna heb je een behoorlijk stuk te gaan tot je achter het handschoen kastje uit komt, ik heb het gedaan zonder de bekleding weg te halen. Ik heb eerst met een schroevendraaier gevoeld waar de kabel uit zou komen, dan met een tang het gat in het rubber ruim open gehouden waarna ik de kabel naar binnen kon schuiven. Hij komt rechts in de hoek er uit. Het was even werk en makkelijker met 2 personen (een kabel doorvoeren en de ander vanuit de andere kant pakken), maar verder prima te doen.
     
  8. #8 jason101, 5 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2017
    Achter de wielkuip bestuurderskant zit een gat waar je kan doorvoeren. Het is ff een k*t klus maar je zit wel direct bij de voetruimte.Hier vandaan kan je doorvoeren naar waar je maar wilt.
     
  9. Is dit voor een Focus 1? Heb zelf niet gekeken, maar zie dat je een Focus 3 hebt.
     
  10. Ik had het over mijn vorige focus. Dat was ook een MK1.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina