Ik Heb een focus st 2.0 uit november 2015 en wil wat meer geluid en een betere luchttoevoer. Ik wil niet , of niet teveel verbouwen aan het originele systeem. Weet iemand of er een sportfilter is voor in de originele filterbox , en heeft dit effect op het geluid en vermogen of moet ik het inlaat systeem veranderen. De auto is gechipt. Heeft iemand tips of een link welk filter of filtersysteem waarbij maar een kleine verandering voor nodig is , ik hiervoor het best kan gebruiken . Alvast bedankt , edwin
Edwin, even iets beter zoeken op het forum.. staat minstens 10x ergens beschreven. Mocht je er niet uitkomen, laat het weten.
Hoi hoi, Ik wil mijn ‘brave’ 2015 1.6 TDCI MK3 wagon toch iets sportiever maken als dat mogelijk is, en wil klein beginnen. Ik hoorde dat een ander (sportiever) luchtfilter effecten kan hebben en dat dat goed zelf te doen is, maar ik heb niet concreet gehoord wat nou de voor en nadelen zijn. Ik hoop zelf op een wat mooier geluid. De een zegt dat de auto er juist minder zuinig op word en de ander zegt weer dat de auto er zuiniger op word en soms zelfs een paar PK extra krijgt. kan iemand mij vertellen of de bovenstaande claims waar is of dat het totaal af te raden is om een ander filter erop te doen? En welk filter is aan te raden?
Bij een diesel ga je de turbo wat beter horen en met een echt open filter heb je zelfs best kabaal. Tenminste, dat is wat ik altijd kon vinden over een ander filter met een diesel. Zoek je een filter dat echt winst heeft, zoek dan naar een echte cold air intake zoals de BMC CDA of goedkopere DIA variant. Ik had die eerste op de 205 en gaf aantoonbaar winst, compleet traject vanaf een aanzuigpunt bij de koplampen en geen warme lucht pakken onder de motorkap.
Dat eerste wat je benoemt lijkt me wel leuk. Bereik je dat ook met een ander filter of moet je dan ook daadwerkelijk onderdelen toevoegen zoals extra buizen? Ik verwacht en hoef echt geen extreme winsten, alleen al met een beetje extra geluid ben ik tevreden. Als eerste laagdrempelig projectje
de turbo levert de performance bij turbomotor. Dus filter voegt niks toe aan pk. Echter sommige voelen wel beter respons. ivm het minder blokkeert of lucht tegen houdt, zorgt ervoor dat je mogelijk sneller op gas pedaal reageert (alleen bij benzine motor) Geluid wordt iets anders, maar is verwaarloosbaar dit ivm turbo eigenlijk het aanzuiggeluid tegenhoudt. en juist dat zou je anders goed horen. De kans is wel dat je beter gaat horen dat de turbo op toeren komt.
We zullen het komende dagen ondervinden. Ik ga morgen de garage bellen (waar de auto nu staat) of ze een k&n filter kunnen bestellen en dan klik ik hem er zelf wel in. Even kijken of ik nog wat met de airbox ga doen maar dat is bijzaak
ik heb op mijn 2.0 TDCI een vervangfilter (gaat een autoleven mee ) en ik heb via Ali zo'n RS lichtfilterdeksel gekocht, het geluid is buiten de auto net even wat "lekkerder" hoorbaar. ik ben er blij mee.
Zo'n K&N inlegfilter is niets extra's voor nodig. In het andere geval kan het zijn dat je de buis aan moet passen.
Ik heb hem bij Winparts besteld, evenals een kool interieurfilter. Beiden waren sinds 2019 niet meer vervangen. Ik heb gisteren ook de rubberen afdichting van de airbox naar de inlaat vast gezet, die heeft blijkbaar nooit goed vast gezeten, oeps. Misschien dat dat al een verschil maakt omdat er al warme lucht werd aangezogen.
Nieuw leven en een zoveelste bevestiging.. Ook hier al snel problemen met het K&N filter icm de 1.6 EcoBoost. De ene keer na 100km de foutmelding, de andere keer na 5km. Ik ga nog de Piper cross proberen. Anders maar weer terug naar het papieren filter.
Rij al jaren met k&n met open dop... Nergens last van. Vraag me af of er niet wat anders aan de hand is dan...
Met het papieren filter nooit last gehad en vanaf het moment na installeren van het k&n filter begonnen de problemen. Sensor al schoongemaakt, maar dat gaf geen enkel verschil.
Keer de accu losmaken en na 10 min weer vast maken. Zodat de ecu kan resetten? Misschien dat hij dan alles opnieuw inleerd met ander filter erin?
Ik rij al ruim 15 Jaar met K&N filters en heb tot op heden nooit problemen of foutmeldingen gehad. Wel zijn K&N filters af fabriek veelal overmatig in de olie gezet. Ik heb al meermaals meegemaakt dat een K&N filter nieuw uit de verpakking gewoon nat en rood van de olie was. Wanneer je een dergelijk filter plaatst is de kans op problemen/foutmeldingen levensgroot. Het laatste K&N filter dat ik heb geplaatst heb ik zelfs eerst 2 dagen in de zon op absorberend keukenpapier laten "drogen" voor ik deze in de auto heb geplaatst. Je staat echt versteld hoeveel overtollige olie er dan nog uit het filter komt.
Hoi je schrijft clubledenprijs, dat klinkt altijd meteen interessant haha ik weet niet zeker of die k&n kit ook past op een 1.0 ecoboost station 2019 met 125 pk? Zo ja dan heb ik er wel interesse in. Graag hoor ik van je.