1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Plaatsen Sportluchtfilter.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door Matiscus, 11 aug 2013.

  1. Hallo,
    Even kleine vraag als ik een openluchtfilter bestel van K&N? krijg ik en dan ook een mooi (bakje/deksel bij? Of is de apart bestelbaar?

    Vriendelijke groet. Rinze

    Ford Focus 2003 mk1 1.6 100pk
     
  2. dat is een mooie vraag voor onze sponsor [MENTION=12800]JPsTuningshop[/MENTION]
     
  3. @rinze14 Dat hangt er vanaf wat je besteld. Bestel je alleen het filter dan krijg je alleen het filter. Bestel je een kit dan zit ook het deksel er bij.

    Het losse filter kost € 91,46 (normaal € 113,39) Bij voldoende animo (minimaal 4 stuks) kan ik nog wel een keer de actie houden met 25% korting. Dan kost het filter € 85,04

    De complete set is per motortype een beetje verschillend. Voor de 1.0, de 1.5, de 1.6 en de 2.0 benzine en diesel motoren kost de set normaal € 324,66 dat is nu € 243,50

    De set voor de ST is er nog een extra set leverbaar. Deze geeft bijna 8pk vermogenswinst en kost nu € 499,50 (was € 665,30)
     
  4. Als je die pipercross filter aankoopt op hun website zit daar dan ook een reinigingskit bij of moet je dit nog apart bestellen ?
    Heb hier toch al enkele positieve verhalen gelezen.
    Is er ook iemand bij dat het verschil tov originele filter op de testbank heeft getest ?
     
  5. Ik kreeg er een kit bij toen. Wel bij een verdeler gekocht.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  6. Yep, een keer met standaard filter en een keer met Pipercross filter op de rollenbank geweest. Er is niet echt een meetbaar verschil, tussen 2000 en 3250 toeren lag de koppelkromme 10 tot 15Nm hoger maar dat kan ook veroorzaakt worden door verschil in lucht temperatuur tijdens de meting. De specialisten bij Verhoeven zeiden ook dat een sportfilter geen meetbaar verschil geeft.

    Toch ben ik happy met het Pipercross filter, auto pakt beter op.
     
  7. Kun je misschien een linkje plaatsen met welke je hebt?

    Mvg. Rinze

    Ford Focus 2003 mk1 1.6 100pk
     
  8. Zie ook:

    https://www.youtube.com/watch?v=xwNtjKT_1cA

    Wel interessant :)
     
  9. Hoe slecht is nu bijvoorbeeld een K&N filter voor de motor? Ik weet dat de olie de MAF sensor kan vervuilen (mijn filter getest met een doekje en deze gaf niet af + licht van kleur).

    Nu zag ik filmpjes waarbij de slang naar de inlaat vol zat met fijnstof, zou dit niet zijn met een papieren filter?
     
  10. Ik heb er een vraag.
    Heet het nut als ik de papieren filter laat zitten.
    En al een de deksel van de luchtfilter kast demonteren?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  11. denk niet echt. ja het maakt meer geluid, maar wordt denk ook eerder vuil.
    dat is nadeel van een open filter.

    zelf zit ik ook te kijken voor een sportfilter, maar vindt het absurt wat de prijzen zijn.

    qua vermogen winst is eigenlijk dankzij turbo niks.
    enig voordeel die je krijgt zal sneller gasrespons zijn ivm minder luchtweerstand.

    dus dan kom je op de knfilter of pipercross aan.
    maar zit ook te denken aan greenfilter
    wat wijshied is goeie vraag. binnekort motor laten kietelen en wil dan wel met een sportfilter doen.
     
  12. Papieren filter dempt behoorlijk, bij de ecoboost hoor je dan amper de turbo afblazen
     
  13. Ik heb sinds kort een focus mk2 uit 2005 met een 1.6 16v TI VCT motor weet iemand welke open lucht filter hier het beste in past
     
  14. #75 aprate, 26 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2017
    http://www.ebay.co.uk/itm/RAMAIR-Re...T-RS-EcoBoost-Duratec-Volvo-C30-/272050415492

    ramair is anders goed betaalbaar.
     
  15. [MENTION=16683]whitechief[/MENTION]
    je hebt een mk2 en vraagt voor sportluchtfilter in topic mk3
    geeft niks, alleen je hebt geen ronde filter dit is pas bij de mk2.5 (facelift) gekomen.
    je hebt dus een vlakke filter nodig waarschijnlijk.
    https://www.winparts.nl/filters-vlo...-focus-c-max-1-6-1-8-2003-33-2877/p65296.html
    je zou dan op zoiets uitkomen. wel ff checken voor de zekerheid.
    dit is echter een inzetfilter en geen open luchtfilter.
    daarvoor zijn er veel soorten en is moeilijk om daar iets in te adviseren.

    zelf heb ik op me oude focus de resonatiebox verwijdert.
    deze hangt onder de normale luchtfilterhuis. hierdoor voelt de motor wel fijner aan. lijkt meer te trekken onderin. en ik had een kn filter zoals van de link
    je auto maakt dan ook iets meer geluid maar niet overdreven erg.

    [MENTION=22191]aprate[/MENTION]
    heb een kn filter van forumlid overgenomen en nu erin zitten werkt perfect en totaal geen last van storingen.
    ramair heb ik gekeken maar vindt het idee van foam beetje gek, verwacht problemen met schoonmaken. en heb altijd kn-filter met veel plezier gebruikt
     
  16. geeft niks. is idd dezelfde als in de link die ik je gaf. maar dan met 10%korting.
    [​IMG] eventueel kun je onderdeel 9F763 verwijderen. dan maakt de motor iets meer geluid maar bij mijn 2.0 klonk het lekker niet overdreven en motor ree daarna stukke fijner.
     
  17. Nu ook sinds kort de pipercross in me ford focus 1.6 tdci wagon nadat ik de auto heb laten chippen om de econetic software eraf te halen en de egr te laten wegschrijven en hij pakt lekkerder op vooral in de eerste 2 versnellingen geen dipjes meer als je in laag toerental toch net kan doorijden zegmaar.

    Of dat nou komt doordat er meer lucht in de motor komt of nie geen id maar merkte het zeker in het rijden nadat ik de pipercross erin heb gezet ik ben tevreden geen extra geluid maar dat maak me nie uit.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  18. Het verbaasd me dat er nog steeds veel openluchtfilter systemen verkocht worden...? Op een geblazen motor zal dat helemaal niet uitmaken, aangezien de software gewoon bepaald hoeveel lucht de motor in moet. De tuning van de software zal hier dus t grootste verschil maken.
    Op een atmosferische motor geeft een openluchtfilter in meeste gevallen een afname in vermogen. Het filtertje ligt dan lekker onder de motorkap warme lucht te happen... Toen ik mijn 106 Rallye nog had was de conclusie dat je beter de standaard luchtfilterbehuizing er op kan laten en alleen kiezen voor een vervangingsfilter. Daarnaast heb ik een BMC CDA carbon box gehad en die deed het wel aardig. http://www.bmcairfilters.com/eng/air-intake-systems/cda-carbon-dynamic-airbox/4/c2
    Zou t geld er niet voor over hebben, als je t alleen voor t dikke geluid doet, kun je evengoed (naar mijn mening) beter kiezen voor een vervangingsfilter en aanvullend je luchtfilterbox iets aanpassen.
     

Deel Deze Pagina