Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pioneer AVIC-F930-BT

Discussie in 'Interieur' gestart door Evirp, 22 jan 2012.

  1. Vreemd inderdaad. Bij mij gaat de F930BT gewoon op de nachtstand als ik mijn licht aanzet.
    Jammere daarvan is dat ik overdag ook vaak met licht aan rijd en dan dus ook een gedimd scherm heb.

    Bij mijn oude JVC kon je de nachtstand instellen op tijd. Bijvoorbeeld om 08.00 uur s ochtends op dagstand en om 20.00 uur op nachtstand. Ideaal.
     
  2. dat is inderdaad wel handig, maar mijn standaard MIO dingetje van 99 euries gaat als het donker wordt gewoon automatisch op nachtstaand, niks geen fel gekleurd scherm in je auto
     
  3. Ik heb gisteren nog eens goed gekeken hoe de dag nacht stand bij mij nu eigenlijk werkt.
    Als ik de verlichtingsknop aan en uit zet, dan merk ik niet dat de status van de aansluiting verandert. In het instellingen menu waar de status van je speedpulse, handrem, verlichting enz staat.
    Maar als ik vervolgens mijn verlichting aan zet, en ik rijd onder een viaduct door, dan zie ik dat de navigatie op nachtstand springt. Dus dat klopt dan weer wel.
    Blijkbaar werkt het systeem dan op een schemerschakelaar.
     
  4. @Dutchronnie:

    Das wel vreemd ja...

    Wat betreft de manier van werken: het display werkt als schemerschakelaar,
    ik had gisteravond weer zomaar na de motor uit gezet te hebben weer heel even nachtstand, snap er geen bal van, en GRRRRRRRRRRRRRRRR het moet goed werken!!
     
  5. Een schemerschakelaar op het toestel zelf is vrij makkelijk te controleren. Gewoon een stuk karton ervoor houden, niet helemaal afdekken natuurlijk want dan zie je niet of het werkt:mrgreen:
     
  6. dat had ik dus al geprobeerd en dat werkt niet...
     
  7. Misschien in combinatie met de lichtsensor op de voorruit? Hoewel ik dat niet verwacht omdat hij het met licht aan ook niet (altijd) doet.
     
  8. Met schemerschakelaar bedoelde ik inderdaad de schemerschakelaar van de focus. In de pioneer zit er volgens mij niet een.
     
  9. Nickysmeding, Ik heb je een PM gestuurd, heb je die al gelezen?
    Ik hoop dat je antwoord kan geven over welk type module het is.
    Mijn dealer heeft nu al 3 verschellende modules geprobeerd, en het lukt niet.

    Ik hoop dat jij mij verder kan helpen.
     
  10. Dan moet je dealer contact opnemen met Elgersma of in ieder geval even dealerportal raadplegen want daar staat alles op..
    Het kan toch niet zo zijn dat de klant via een forum de dealer moet gaan vertellen hoe iets moet gebeuren?
    Begrijp het wel van jou kant hoor maargoed..
     
  11. Blijkbaar is het wel nodig en zijn er nog dealers die niet alle berichten van de portal leest. :P
     
  12. Dat zou inderdaad niet zo moeten zijn, maar ik moet wel iedere keer terugkomen, ik moet daar tijd voor vrijmaken enz.
    Als ik dan een beetje kan helpen om het te bespoedigen dan doe ik dat.

    Ik heb ze nu ook al een paar keer verteld om o.a. het achteruitrij signaal aan te sluiten, de draadkleuren erbij vermeld zoals Nickysmeding al heeft vermeld.
    Maar dat is blijkbaar zo moeilijk dat het nog steeds niet hebben aangesloten.:nocheer:

    Krijg ik als commentaar "Ohh moest dat ook dan?"
     
  13. ik ken dit verhaal ja, bij 5 dealers geweest inmiddels met de melding van mijn avic nachtstand systeem...niemand weet **** of wat, en ze kijken je vaak aan van "Daar is weer zo'n meneer die denkt te weten hoe het moet..."

    Ik zou bijna zelf mijn dashboard open willen halen..
     
  14. De Verlichting is bij mij nou juist wel aangesloten, en werkt dan ook prima.
    Zelf heb ik de pioneer er ook al eens uitgehad, en dat is op zich niet zo heel moeilijk.
    twee torque boutjes aan de onderkant losdraaien, en dan voorzichtig het zwarte paneel er uit wippen.
     
  15. A.s dinsdag gaat de Focus weer naar de dealer voor het probleem van de tijd instellen en aansluiten van het achteruitrij signaal.

    Ik ben een beetje sceptisch of het nu wel gaat lukken. Ze hadden kontakt met Ford in duitsland gehad, maar die had ook geen oplossing. Ze gaan zelf weer kijken.

    Ook gaan ze naar het windgeruis kijken, zoals ik al in een ander topic had laten weten. Ook daar verwacht ik niets van, omdat ze bij voorbaat al zeggen dat ze vergeleken hadden met een andere Focus, en die deed hetzelfde met het wind geruis.

    Wordt vervolgt:badgrin::badgrin:
     
  16. is toch wel heel erg eigenlijk....

    een (official) ford dealer (dus ook een bedrijf dat een groot automerk vertegenwoordigt)

    die niet eens weet hoe je 2 draadjes aan moet sluiten....
     
  17. en het staat nog voorgeschreven ook hoe het wel goed moet.......
     



  18. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar wat moet je?
    Je bent afhankelijk van de dealer, i.v.m. garantie.
    Anders had ik het allang zelf aangesloten.

    Blijkbaar kunnen ze dat dan niet vinden:badgrin:
    En ik kan ze ook niet vertellen waar het staat.

    Ik ben er inmiddels behoorlijk flauw van om de auto steeds maar weer weg te brengen..
     
  19. Op dit moment staat de Focus al weer 2 dagen bij de dealer, en is dar nu nog.
    Ze komen er niet uit, de stuurwielbediening voor het stellen van de datum krijgen ze niet aan de gang.

    Ze hebben kontakt met zowel Egersma als ook Pioneer.
    En er zijn al verschillende modules geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat.

    Blijkbaar heeft dit probleem zich nog niet eerder voorgedaan, of zit er een andere fout in de bedrading van mijn Focus.
    Zodra ik meer weet zal ik mij weer melden, misschien kunnen anderen hun voordeel doen met de uiteindelijke oplossing.
     
  20. Ben benieuwd!

    Ik heb overigens de opvolger, de F940BT besteld.
     

Deel Deze Pagina