1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 PhoenixNLx's FF Wagon Ecob. / RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door PhoenixNLx, 22 feb 2016.

  1. Daar gaan ze doen! Hopelijk morgen terug! :) dank voor meedenken!
     
  2. Net belletje gehad. Hij is weer klaar.

    Koppakking is vervangen, daarbij direct distributieriem en waterpomp(preventief). Daarnaast verder geen lekken kunnen ontdekken.

    Ik ga het peil in de gaten houden in ieder geval! Stiekem vertrouw ik deze Focussen steeds minder. Ik lees zo vaak terug dat er koelvloeistof lekt of verdwijnt?
    Maar wellicht gaat het nu goed en is er niks meer aan de hand. We gaan het in de gaten houden in ieder geval.

    Tevens hebben ze banden uitgelijnd, uitgebalanceerd, kenteken vastgezet.
     
  3. Auto rijdt heerlijk. Koelvloeistof lijkt nu in orde te zijn. Volgende week op vakantie naar Frankrijk. Ongeveer 2000 km rijden. Dat zal de grote test moeten worden...

    We zullen het gaan zien :)
     
  4. Fijn, de auto's zijn echt wel fijn hoor. De problemen die voor kunnen komen, tja, dat heb je bij alle merken met downsize motoren. Mooi dat jouw Focus weer goed rijdt! Fijne vakantie alvast!
     
  5. Naar Frankrijk geweest met de Ford. Auto reed heerlijk en zelfs volbeladen genoeg vermogen, ook in zn 6 :-). Koelvloeistof leek in eerste zicht goed te blijven. (1000 km gereden). Echter na een stuk in de bergen te hebben gereden (100 km) controleerde ik toch weer de koelvloeistof. Wat bleek. Hij was gedaald.
    Dus ik gekeken, was het behoorlijk nat aan rechterkant van het reservoir. Dus ik alles drooggemaakt. Weer klein stukje gereden. En ja hoor ik zag weer een druppeltje.
    Dus ik het reservoir losmaken en deze eens bekeken. Toen stuitte ik op het volgende:

    [​IMG]

    Kort: Langs de Ford dealer geweest en nieuw reservoir laten bestellen en daarna laten plaatsen. Probleem opgelost. Hierna er geen last meer van gehad. Maar het is toch wel erg slordig van de garage om dit niet te controleren na al die ellende met koppakking enzo.. Ik ga nog verhaal halen...

    Tevens zit ik te kijken voor een opzetstuk voor een boomba-bov, k&n filter en chiptuning. Deze komen erop als de garantie is verlopen.
     
  6. De kans is heel groot dat het koelvloeistof reservoir tijdens de reparatie nog gewoon heel was. Als dit niet zo was geweest had dit tijdens het op druk zetten van het koelsysteem wel naar voren gekomen. Daarbij had je dan nooit 1000 KM kunnen rijden zonder dat het niveau zou dalen.

    Het koelvloeistof reservoir is een zwak punt van de ECOboost motoren. T.o.v. indirect ingespoten atmosferische motoren worden de ECOboost motoren wat heter. Hierdoor verouderd het kunststof van onder andere het koelvloeistof reservoir zeer snel waardoor haarscheurtjes op kunnen treden of het reservoir zelfs lek raakt.

    Zelfs bij relatief nieuwe auto's met lage kilometerstand komt dit probleem voor. Mijn auto heeft nu net 22.000 KM op de teller en het koelvloeistof reservoir zit op enkele plaatsen vol met kleine haarscheurtjes en zal dus preventief vervangen worden.



    Persoonlijk ben ik geen voorstander van een Blow Off Valve/Dump Valve. De ECOboost motoren hebben standaard een recirculatieklep waarbij de overtollige druk inwendig wordt gerecirculeerd in plaats van zoals bij een Blow Off Valve naar buiten wordt geloosd. Wanneer je de recirculatieklep vervangt door een Blow Off Valve kan dit door de PCM worden gezien als een luchtlek waardoor het motorstoringslampje gaat branden.

    Daarbij is het geluid van een Blow Off Valve de eerste paar keer leuk maar daarna begin je jezelf er al snel aan te ergeren.

    Als je dan al iets wil veranderen zou ik kiezen voor een goede kwaliteit (uprated) Recirc-Valve ter vervanging van de originele in plaats van een Blow Off Valve.
     
  7. #27 antig01, 1 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2016
    Om mezelf maar even te quoten [emoji3] [emoji1]

    Ik had een Turbosmart BOV op mijn 1.6 Ecoboost gezet, en kreeg ook.storijt hierdoor. Alleen reciculerende kleppen monteren dus. Zoals die van Forge of Turbosmart.
     
  8. Ik had gezien dat je hem via Duitsland had besteld inderdaad. Verstandig!

    BOV vind ik altijd wel iets cools hebben. En het is enkel goed hoorbaar als je je gaspendaal vol indrukt (dus veel turbodruk maakt). Tevens heb ik momenteel ook al een kleine tsss als ik langs muur rij ofzo. Lijkt me dus wel dat hij ook een deel naar buiten gaat. Die boomba BOV (ander topic bij performance te vinden) is overigens een klein opzetstukje onder de huidige luchtuitlaat voor de turbo. Kijk maar eens.
     
  9. Gooi er een open filter op, hoor je hem duidelijk. (Heb ik nu ook)
     
  10. Welke heb je er nu op?
     
  11. Pipercross PX1746
     
  12. Wanneer het (deels) om het extra aanzuiggeluid te doen is is het K&N E-9289 een mooie optie. Dit is het filter met de verwijderbare dop aan de zijkant welke ook in de 57S-4000 kit zit.

    Ten opzichte van het standaard K&N vervangingsfilter heeft dit filter een groter filteroppervlak (meer lamellen) en door de dop te verwijderen wordt het een semi open filter.


    Ik heb dit filter zelf ook en ben hier erg tevreden over. Het prijsverschil tussen dit filter en het normale K&N vervangingsfilter is te verwaarlozen. Ik heb er inclusief verzenden €70,- voor betaald.
     
  13. Maar meer kans op storingen van de map/maf sensor. Daarom heb ik de Pipercross genomen
     
  14. Storingen met betrekking tot de MAF sensor treden alleen op als het filter overmatig is geolied. Wanneer het filter volgens voorschrift licht is geolied heb je hier absoluut geen last van. Je moet er alleen op letten dat het filter af fabriek niet overmatig is geolied.

    Daarnaast moet het Pipercross filter net als het K&N filter ook worden geolied en is het dus geen filter dat droog wordt toegepast zoals velen denken.



    Strikt genomen heb je met een Pipercross filter dus net zoveel kans op problemen als met een K&N filter.
     
  15. Vandaag is Pipercross filter binnengekomen, ik denk dat ik hem er even in ga zetten, maar ook weer eruit ga halen. Auto moet namelijk nog langs de garage ivm trillen bij 90 km/u.
    Banden zijn reeds uitgebalanceerd, maar ze kunnen niets vinden. Ze willen dat ik even meerij met de auto en laat weten wanneer deze trilling er zou moeten zijn.
    Ik snap niet dat ze het niet kunnen voelen. Mijn oom en schoonvader die voelde het ook direct...

    Had een uitdraai van de curve aangevraagd bij ziptuning, pff wordt direct lastiggevallen (bellen en mailen e.d.). Vindt ze beetje opdringerig eigenlijk. UT in Amersfoort staat me het meest aan. Wellicht dat deze korting geven als we met meerdere komen van de club? Ik wil hem graag in Augustus laten chippen. Wellicht dat er dan meerdere mensen zijn die het dan willen uitvoeren?
     
  16. Luchtfilter moet voor de garage niks uitmaken hoor.

    Wellicht dat ik nog ga chippen, weet alleen nog niet waar
     
  17. Nou ja, heb nog garantie t/m aug. en heb geen zin dat ze daarover kunnen 'zeuren'.
     
  18. Scheelt dat wisselen lettelijk 1 minuut werk is haha

    Heb hem laatst gewoon laten zitten toen ze de koelvloeistof retourslang vervangen hebben. Met deksel eraf :D
     

  19. Ja, dat klopt inderdaad. Daarom joh. Maar je kan die Pipercross er dus op hebben zonder deksel van de behuizing?
     

Deel Deze Pagina