1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 PhoenixNLx's FF Wagon Ecob. / RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door PhoenixNLx, 22 feb 2016.

  1. Je betaald er toch voor ? Moet het ook goed zijn.
     
  2. je wilt gewoon een auto die fijn rijdt, niks mis mee hoor. ;)

    kijk wel uit dat het niet te veel gaat irriteren want voor je het weet zit je met tegenzin in de :focus3: en dat is nou niet de bedoeling toch?
     
  3. Even een update:

    - Trillen in auto is nog niet verholpen. Garage waar ik ben geweest kon het klaarblijkelijk niet vinden. Goed uitgebalanceerd e.d. maar het probleem bleef.
    Door een derde partij laten bekijken. Deze hebben geconstateerd dat er 2 velgen krom zijn. We hebben niet zoveel zin meer om terug te gaan naar de garage waar we hem gekocht hebben, ook al hebben we garantie in dit geval. Dus we laten de 2 velgen nu richten bij een speciaal bedrijf daarvoor.
    - Kleine antenne besteld en geplaatst, ziet er stuk beter uit. Weet nog niet of ik het blijf houden, vond de ontvangst van de langere wel iets beter.
    - Achteruitrijcamera is binnen + Module uit rusland. Deze gaat na de garantieperiode geplaatst worden ergens in augustus.
    - Philips knipperlichten binnen (2 stuks, dus moet er nog 2 bestellen ;-) ) Nog niet geplaatst.
    - ODB-2 reader besteld en gezorgd dat de software op laptop staat zodat ik ooit mijn Focus kan aansluiten. Weet zelf nog niet helemaal hoe het werkt, dus nog niet geprobeerd verder...
    - Vanavond naar Dutchguy (Lars) om de 150 pk naar 182 pk te laten omzetten. Heb er zin in!!!

    Issue waar iemand mij misschien bij kan helpen:
    Af en toe knippert het linkerknipperlicht heel snel. Soms is het ineens weer normaal... Lampjes lijken het nog wel te doen. Misschien het knipperlichtrelais? Waar is deze te vinden? Dan bestel ik die alvast.
    Stom dat ik eigenlijk altijd zelf die dingen wil oplossen dan weer naar de garage te moeten... In principe allemaal garantiedingetjes...
     
  4. De Focus 3 heeft geen knipperlichtrelais. De knipperlichten worden volledig elektronisch door de BCM aangestuurd.

    Een defecte lamp of een slecht contact kan een oorzaak zijn van snel knipperen maar dan moet bij de Focus 3 ook een melding worden weergegeven van een kapotte lamp vanwege het lampcontrole systeem. Een andere mogelijke oorzaak van snel knipperen kan (een defect in) de trekhaakbedrading zijn.
     
  5. Schilfert de oranje coating toevallig? Ik heb het een paar jaar geleden gehad dat er een schilfertje coating tussen de lamp en de fitting zat, daardoor deed hij het ook niet altijd.
    Anders zou ik het inderdaad in trekhaakbekabeling zoeken.
     
  6. je hebt er mooi weer bij :schater: Maar dutchguy kan dat goed!:cheer:
     
  7. Is er een verschil tussen deze 2 filters (E-9289 en 57S-4000) op de plastic kap na?!


    Een fijne upgrade waar je veel plezier aan gaat beleven:rock:
     
  8. Dit filter is identiek aan het filter uit de 57S-4000 Kit. Het enige verschil is dus de plastic kap.
     
  9. Dure kap....:nocheer:
     
  10. Vanmorgen maar weer eens olie gecheckt en koelvloeitstof. Wat opviel is dat hij geen druppel olie heeft vebruikt, staat nog steeds op max!
    Daarnaast staat mijn koelvloeistof weer op min. zucht, moet ik het weer in de gaten gaan houden of het weer niet verder daalt... Zo blijven we bezig...
     
  11. Mooi klote Ewout :(

    Vermogen bevalt wel? Merk je ook onderin verschil?
     
  12. Ja het is niet echt onbezorgd rondrijden zo... Maar het vermogen bevat prima inderdaad! En Fijn dat het officiële software van ford is.
    Onderin wel iets fijner al, vooral in 3de versnelling.
     
  13. Hoeveel kilometer heb je gereden dan? Mijn koelvloeistofpeil staat na 4500km nog op max, bij aankoop stond hij wel onder minimum.
     
  14. Rond de 7000 km. Maar heb het aan het begin goed in de gaten gehouden. Toen bleef hij in het midden staan. Maar had nu een poosje niet gechecked (paar weken) en nu zie ik hem onder minimum staan.
     
  15. #75 aprate, 27 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2016
    Momenteel zit ik ook met dalende koelvloeistof.
    In 2maand van max naar min. Na de vakantie maar even contact opnemen met de dealer.
     
  16. Update:

    - Koelvloeistof weer wat bijgevuld. Ik denk dat het ongeveer 0,2 liter was. Weer stabiel nu voor 2-3 weken. Geen idee wat er aan de hand is?! We houden het in de gaten.
    - K&N Kit overgenomen. Ingebouwd. Zonder dop erop gereden. En dat is wat ik wilde. Aanzuiggeluid en afblazen. Toppie! Binnenkort dus een Pipercross over voor een liefhebber.
    - Buurjongen heeft zijn fiets laten vallen tegen de bijrijdersdeur. Gevalletje verzekering, maar ja, wel weer geregel enzo. Wordt morgen gefixed.
    - Steentje tegen de voorruit, sterretje... Gefixed door Carglass.
    - V-Power geprobeerd, maar vond het niet boeiend genoeg om daar elke keer weer meer voor neer te leggen. Het is duur zat.
    - Trillen in auto nog steeds licht aanwezig, maar niet spannend genoeg meer. Geen hinder verder hiervan. 2 nieuwe achterbanden erop, die zorgden wel voor een stuk minder trillen. Banden waren blijkbaar toch niet helemaal goed, konden we ook zien op het apparaat.
    Gaan de oude banden alsnog oprijden, als de andere versleten zijn.

    Proberen nu zo zuinig mogelijk te rijden. Ging goed, totdat ik K&N erin deed. Toch proberen ;-)
     
  17. Update:

    - Toch 1 op 15.1 kunnen halen nog op boordcomputer. Is 1 op 14.6 ofzo bij de pomp.
    - Raamrubbers laten los, bekende kwaal. Ik ga kit halen en lekker op vakantie in Frankrijk goedmaken :) Leuk klusje voor daar.

    P.S. Heb nu nog dus een Pipercross liggen voor de geïnteresseerde.
     
  18. Netjes Ewout. Bij mij wijkt het toch wel meer af: 1:14.1 op BC is 1:13.2 met tanken.
     
  19. [MENTION=12591]Polleke[/MENTION] pipercros filter johh !!!
     

Deel Deze Pagina