1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 PhoenixNLx's FF Wagon Ecob. / RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door PhoenixNLx, 22 feb 2016.

  1. Heb ik wel en lijkt mij geen probleem. Ondertussen 300km zo gereden zonder problemen.
     
  2. Nee deed het ook altijd hoor bij mijn vorige auto's. Maar wist niet of het allemaal goed vast zat dan, maar mooi zo, dat gaan we even doen dan natuurlijk!
     
  3. Je klikt hem onderin de behuizing :)
     
  4. Zonder deksel is niet aan te raden. Het filter kan dan warme lucht vanuit de motorruimte aanzuigen waardoor het motorvermogen af kan nemen. Het is niet voor niets dat open luchtfilters alleen extra vermogen opleveren wanneer ze zijn afgeschermd door hitteschilden.

    Daarbij is het een vervangingsfilter en geen open luchtfilter. Een vervangingsfilter wordt vastgeklemd tussen het luchtfilterhuis en het deksel. Wanneer je zonder het deksel rijd kan het filter in principe los komen uit de behuizing waardoor de motor vuil kan aanzuigen.

    Wanneer het je te doen is om meer aanzuiggeluid kan je beter voor een open of semi-open luchtfilter kiezen als voor een normaal vervangingsfilter.
     
  5. #45 Mpothoven, 6 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2016
    Filter zit om de aanzuigbuis geschoven en vastgeklikt in de luchtfilterbak. Koude lucht krijgt hij gewoon via de inlaat van de luchtfilterbak.

    Edit: zal deksel straks er weer eens op doen, kijken of ik verschil merk.
     
  6. Heb hem net geplaatst in het filterhuis, echter zie ik dat aan de rechterkant 2 klemmetjes horen zitten, de rechter hiervan is afgebroken... Dus hij zit sowieso niet goed vast.

    Is de Pipercross een vervangfilter? Ik dacht dat dat een openluchtfilter was...

    Hij blaast zonder deksel wel geinig af eigenlijk, soort kleine BOV :)

    Brom is ietsjes dieper, maar vind het verschil nou niet heel schokkend ofzo.

    Mijn Hyundai Coupe V6 was een wereld van verschil met geluid... Zal wel aan de 2 cilinders extra liggen ;-)

    Nu netjes weer deksel erop, dan zit het filter tenminste goed vast. Ik vertrouw het niet zo, want het filter zit er maar gewoon ingeklikt en niet extra met een klemmetje vast ofzo(wat het normaliter wel is).
     
  7. Update: nieuw navigatie kaartje!
    En vorige week velgen+winterbanden opgehaald in Belgiƫ.
     
  8. Van de week langs geweest bij garage voor trillen bij 90 km per uur. Monteur meegereden en die vorige het inderdaad ook. Het is niet alleen in mijn stuur, maar de gehele body zeg maar.
    Voorbanden waren nieuw, achter bestaande die van voor kwamen. Voorbanden hadden ze reeds uitgebalanceerd. Hielp niet. Nu achtervanden vervangen, vanwege mogelijk cuppen. Kwam auto halen en ze zeiden dat het nu minimaal is en het anders bij de auto zou 'horen'.

    Maar helaas nog steeds trillen rond de 90... Het is niet eens minder geworden. Het lijkt overigens ook te zijn bij lagere snelheden, maar minder aanwezig.

    Wat zou het nog kunnen zijn? Ben al meerdere malen terug geweest, maar nog niet verholpen.

    Ik dacht misschien aan:

    - schijven krom?
    - rubbers ergens?

    Hebben jullie nog enig idee?
     
  9. #50 Mpothoven, 21 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2016
    Heb je niet hetzelfde als mij? Of maakt het niet uit in welke versnelling en bij welke toeren?

    Ook jij hoort die bijgeluiden met schakelen, vandaar.
     
  10. Nee, het maakt niet uit in welke versnelling, hoeveel toeren ook niet. Zelfs in zn vrij voel je het, koppeling ingedrukt.

    Vermoed dus dat de geluiden bij het schakelen, normale geluiden zijn een jij wat anders hoort.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
     
  11. ik zou eens bij een bandenbedrijf aankloppen met dit probleem.
     
  12. idd, misschien met finish balanceren op te lossen
     
  13. ik las dat je ook winterbanden hebt voor je auto. deed hij het hier ook mee
    anders gezegd met andere set (band en velg dus) is daar een probleem mee het zelfde gebleven.

    zo ja dan kun je zoeken in de banden maar daar zit het niet

    finish balanceren is leuk, dan weet je dat hij trillings vrij is. maar alles kan het zijn van de banden tot aan de rubbers waar alles aan op hangt.

    ik heb in het verleden ook gehad, 2 indientieke auto's, beide nieuw
    een die trilt ander niet

    finish balanceren, dit gebeurt op de auto zelf. dus als je banden wissel hebt, dan moet je dit weer herhalen. ivm de banden,remschijf,assen als 1 gebalanceerd wordt.

    is het alleen trillen bij 90km/h of begin je daar pas te merken
    hoe harder je rijdt hoe heftiger het wordt. in gunstige geval dat je 140rijdt en nagenoeg weg is.

    welke type merk heb je eronder liggen

    wat betreft schijven krom en rubbers dat is meer als je bij hoge snelheid afremt. als hij dan trilt kan het de rubbers zijn van je ophanging.
    en kromme schijven
     
  14. De garage had nog een andere focus staan, daar hebben ze de banden van overgezet. Volgens hun was het toen weg. Mijn winterbanden hebben ze niet gebruikt.

    Na veel testen, hebben ze alle banden opnieuw uitgebalanceerd (alles eraf en heel nauwkeurig weer uitgebalanceerd). Volgens hun was het nu zo goed als weg.
    Moet zeggen, het is erg verbeterd. Echter voel ik het nog steeds, ook in het stuur wel hoor.
    Maar ik heb gewoon geen zin om nog een keer terug te gaan en accepteer het maar zoals het nu is...
     
  15. Zit er geen hoogteslag in? Hebben we bij onze oude Ford Ka gehad, balanceren hielp niet hierbij.
     
  16. Nee, zitten 4 nieuwe banden op. Lijkt me stug dat ze nu al gecupped zijn. Of bedoelde je dat niet?
     
  17. Wil niks zeggen, bij de Ka waren het ook gloednieuwe banden. Ze zijn daarna vervangen door de bandenboer
     
  18. Hoogteslag kan ook in nieuwe voorkomen. Het kan ook nog zijn dat er hoogteslag in je velg zit. Vraag anders of je er zelf bij mag zijn, dan kun je zelf ook zien wat er aan de hand is.
    Of als je de auto opkrikt even het wiel ronddraaien en kritisch kijken, soms kun je het dan ook zien.
     
  19. Nou het zijn Goodyear banden. Aparte is dat hij op het laatst zei dat als het nu nog niet goed was, dat hij 4 Nieuwe Michelin banden eronder ging zetten.

    Ik weet niet zo goed of ik nou nog terug zou moeten gaan. Het is wel verbeterd, maar stiekem voel ik het nog steeds wel dat het stuur beetje trilt enzo. Misschien ben ik wel TE kritisch geworden? Begin mezelf beetje een zeikerd te vinden haha....
     

Deel Deze Pagina