Sinds 30 dec 2017 ben ik de trotse bezitter van een . Ondanks dat de auto al redelijk compleet is is er natuurlijk altijd ruimte voor aanpassing/verbetering. Vandaar dat ik ook maar eens een topic maak over mijn . zo stond hij bij de handelaar: Done: - Mistlampen omgebouwd naar DRL (LED) middels de How To van Dark Angel - K&N 57S-4000 Performance Air Intake System - 60 mm gasklep - Afdekkapjes voor scharnieren en deurvangers - Stuurbediening aangesloten op de aftermarket radio - USB aansluiting voor radio ingebouwd ipv los kabeltje in de middenconsole - LED voetverlichting en parkeerlicht (zaten helaas te zware lampjes in waardoor het glas al verkleurd is) - Spoorverbreders, voor 20 mm, achter 25 mm - “sport”pedalen (had ik nog liggen van mijn eerste auto) - Motorkaplifters - Ramen tinten - Zijwindschermen/raamspoilers - Focusclub stickers en kentekenplaathouders - Contactslot verlichtingsring - Nieuwe kentekenplaatverlichting (LED), van de oude armaturen zijn de schroefgaten uitgebroken - Remmen upgrade (voor 278 => 300 / achter 265 => 280) - donkere dynamische knipperlichten in spiegels - veerpootbrug voor - Remklauwen verven (oranje) - 18" ST velgen als zomerset - Voor alle emblemen gel badges overlays in zwart/oranje - zilver/chroom peertjes in de achterlichten - Achterklep spuiten ivm roest bij de handgreep - Instapverlichting in spiegels
niet, met die spoorverbreders loopt hij nu al aan als hij beladen is. Teveel drempels hier in de buurt
voor de liefhebbers van plaatjes. De foto's van voor en na de spoorverbreders: voorkant: 20 mm achterkant: 25 mm
vandaag ook bezig geweest met mijn remmen-upgrade. De schijven achter zaten helaas te vast, dus van de week nog een keer proberen als het droog blijft. Helaas was het ook te koud om de klauwen gelijk te verven. Maar voor zijn ze in ieder geval vervangen:
bij deze nog een foto van mijn "vintage" sportpedalen en eindelijk tijd gehad om mijn contactslot verlichtingsring te monteren
vandaag toch niets te doen dus nogmaals geprobeerd de schijven achter te vervangen. 1 schijf los gekregen, maar toen kreeg ik de remklauw niet teruggesteld... ik heb gelezen dat het iets is met indrukken en draaien, maar makkelijker gezegd dan gedaan Misschien idd een klusje voor als hij bij tigershark op de brug staat.
als je weet hoe het moet, en het juiste gereedschap hebt, zal het klusje wel meevallen. Ik heb in ieder geval al geoefend met wielen verwijderen
vandaag bij Sjoerd (@Tigershark) geweest om de ST velgen op te halen en gelijk mijn remmen achter te upgraden. Met het juiste gereedschap en een brug gaat het idd een stuk makkelijker
Mooi upgrades en plannen, maar de RS motorkap roosters zijn in mijn optiek een beetje to much voor dit model.
Met het juiste gereedschap etc. gaat dit best wel snel. De remschijf rechtsachter zat inderdaad wel erg vast, maar goed deze heb ik ook los gekregen. Volgende keer wel even opletten dat ik eerst de oude remschijf verwijder voordat ik een nieuwe wil plaatsen. Kan gebeuren.
afgelopen woensdag waren mijn zomervelgen eindelijk klaar, de ST velgen die ik vorig jaar van Tigershark heb overgenomen. Ik heb ze laten poedercoaten en nieuwe bandjes erop. Tevens de remklauwen geverfd toen alles er toch af was en het was natuurlijk heerlijk weer