Op-internet-gespotte-Focus-te-koop topic 2026

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.
Wel zelden een exemplaar te koop met slechts een ton erop.
Hoop geld maar deze ziet er wel erg goed uit, ook qua mods en dus weinig km's.
 
Ford Focus 1.5 MK4 Stage 3 250pk/348Nm
Bieden

Volgens de advertentie veelbelovend aan wat eraan is veranderd. Als je de bedragen bij elkaar optelt, kom je op 30792 euro uit.

Maar dan vraag ik me dus af van waarom dan niet meteen een ST gekocht met de 2.3 liter 4 cilinder motor?

Zo'n project is wel gaaf, en zeker om te laten zien wat er uit zo'n 1,5 3 pitter te halen valt.

Maar gezien al deze uitgaven, zou ik toch eerder voor een ST 2.3 4 pitter gaan , die lijkt in mijn beleving gevoelsmatig betrouwbaarder dan een 1.5 die dik getuned is

Voor de rest is het ieder zijn ding, en ik denk dat dit exemplaar menig ander auto laat verassen en dat is dan ook wel mooi aan zoiets
 
Dat is de auto van @JJGT. Misschien nu toch wel gegaan voor een ST?

Volgens mij was het @collusion waarbij zijn 3 pitter met Rica tuning de soep inliep. Dus ja, het kan ook goed misgaan. Maar die had nog minder PK's met tuning dan deze.

Dat er zoveel uit een 3 pitter valt te halen is bewonderingswaardig, maar persoonlijk zou ik er niet vrij mee kunnen rijden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Focus Migi
Klopt, dat is idd mijn auto. Toentertijd geen geld voor een ST, is het inmiddels (bijna) wel. Iedere keer iets aan laten doen en mijn zoon raadt de verkoop ook af. (19 jaar, een jaar zijn rijbewijs, je kent het wel ;)) Maar het kriebelt toch om weer een echte ST aan te schaffen, maar de twijfel is er nog wel een beetje. Wie weet toch een blijvertje, we zullen het zien....
 
  • Leuk
Waarderingen: Focus Migi en BlueWhale
Klopt, dat is idd mijn auto. Toentertijd geen geld voor een ST, is het inmiddels (bijna) wel. Iedere keer iets aan laten doen en mijn zoon raadt de verkoop ook af. (19 jaar, een jaar zijn rijbewijs, je kent het wel ;)) Maar het kriebelt toch om weer een echte ST aan te schaffen, maar de twijfel is er nog wel een beetje. Wie weet toch een blijvertje, we zullen het zien....
Na wat slapeloze nachten is het geen blijvertje geworden; zal over een paar weken wel ergens in Friesland opduiken denk ik....
 
  • Leuk
Waarderingen: bws723