Zelf een keer Ford Assistence nodig gehad en toen kwam idd gewoon de ANWB. Was allemaal prima geregeld!
Thanks voor alle bruikbare informatie. Ik zal van tevoren toch nog even nagaan bij de garage hoe ik zwart op wit kan krijgen dat ze daadwerkelijk zaken als een interieurfilter van het totaalbedrag van een beurt afhalen.
Dit ben ik met je eens, maar eigenlijk alleen een olie wissel. Daarvoor vind ik 295 een aardig duur grapje. Wat mag het vervangen van alleen olie kosten?
Vergeet niet dat je bij al het onderhoud dat niet door ford uitgevoerd is kan fluiten naar enige coulance in ge al van problemen. Het mag wettelijk wellicht niet, maar Ford heeft een goede juridische afdeling die iedere claim die voortkomt uit onderhoud wat niet volgens het boekje uitgevoerd word in het ronde archief stopt.
Snap ik, echter heb ik niet de skills, benodigdheden en de plek om dit te doen (woon in een appartement). Zodoende dat ik dit voor een paar tientjes prima door de garage wil laten doen. Echter 295 is aardig gortig..
Heb je al geïnformeerd wat er allemaal gedaan wordt voor dat bedrag? Misschien is het een soort kleine beurt
Oh nee, is maar een gokje, mijn olie gaat net 6000 km mee, dus kan nog minimaal 9000 verder (105km/u op snelweg 95% van de tijd)
Hangt ook af van de olie en de hoeveelheid natuurlijk. Alleen olie+filter wisselen wordt meestal een uurtje voor gerekend. Als je olie 25 euro de liter kost en er gaat 4 liter in ben je al 100 kwijt aan alleen olie.
De dealer verdient het meeste aan onderhoudsbeurten kan ik je vertellen, er zitten grote marges op de onderdelen. Voor Ford-Assistance moet je elke beurt bij de dealer laten doen, deze worden in de digitale onderhoudsgegevens opgeslagen en is in de app FordPass zichtbaar. Als je weet dat ik 75% korting krijg op de olie bij mijn werkgever.....
4,6 liter geloof ik. Oliefilter en nieuwe ring op de aftap plug of misschien gewoon nieuwe aftap plug.
Tevens een algehele snelle controle zowel onder de auto als rond de motor ruimte en binnen, denk aan lekkages, versleten banden,remmen, en andere dingen die ons gebruiker niet altijd opvallen. Is het het waard, is een discussie waar ieder zijn menig over heeft. je kan het redelijk makkelijk zelf doen, maar dan moet je ook de spullen kopen en ook weer netjes afvoeren, nu kun je dat als particulier redelijk makkelijk en gratis, een bedrijf moet ervoor betalen om de rommel kwijt te raken.
Ik keek even voor mijn auto aankomend onderhoud in januari maar ik krijg bij de 2 Ford onderhoudsopties geen prijzen te zien alleen bij de economy. Betekend die dat Economy de enige keuze is omdat mijn auto van 2018 is?
Wat is wijsheid mbt zelf gedane dingen van de bon af te laten halen? Afspraak maken bij de garage zelf en dat benadrukken of afspraak inplannen via de website/planner waar de prijzen al staan? Interessant om te lezen wat iedereen doet qua beurten en dergelijke. Blijkbaar toch niet zo 'gewoon' als iedereen denkt.
Normaliter zijn het pakketten die op de WO geboekt worden. Wil je dingen niet gedaan hebben omdat je dat zelf al hebt gedaan moet je dat goed melden, telefonisch of per mail. Er kan veel maar dan moet het wel duidelijk zijn vanaf de kant van de berijder van de Ford.
ik zou ook even langs gaan of bellen met de dealer. dan kunnen ze gelijk een inschatting maken wat de kosten dan zijn, lijkt me.
Deze beurt vandaag ingepland voor begin november. Onderhoud 06 Jaar/Onderhoudsbeurt 90.000Km € 495,00 Het interieurfilter eraf halen scheelt zowaar €65. Mooi meegenomen. Zet me wel aan het denken of je dit geintje niet ook zo eenvoudig bij andere zaken kan doen? Luchtfilter is het eerste waar ik zelf nog aan dacht. (Tot november iig tijd om eigen dingen te doen eventueel)
Tot zover de besparing van het interieurfilter... De solenoid was schijnbaar lek (weet nog steeds niet wat het is en doet). Kosten; €220. Remschijven en blokken achter blijkbaar slecht (en dat al(?) na 80k km). Kosten: €600 Alles met elkaar: €1273 De rest van de maand maar op water en brood