1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 Ocean Blue wagon

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JoorZ105, 30 dec 2019.

  1. #1 JoorZ105, 30 dec 2019
    Laatst bewerkt: 30 dec 2019
    Na wat zoeken hebben we inmiddels een paar wegen een nette 1.6 op de kop getikt uit 2008. Nou was ik niet van plan om daar een apart topic over te maken, maar aangezien er toch wat klusjes worden opgepakt en gepland.....vooruit dan maar.

    Ik zeg al maar vast: fotos volgen!

    Het vertrekpunt:
    Een Trend met 99dkm op de teller uit duitsland. Privacy glass, elektrisch inklapbare spiegels en dat is het ongeveer. Nette kar met weinig km. Bij de aankoop is er nog originele cruisecontrol, een trekhaak en een goedkoop armsteuntje ingeknutseld.

    Werkjes zelf tot nu toe gedaan:
    Reparatie:
    - kitwerk achterklep scharnieren: het lijkt erop dat een kleine lekkage hiermee is opgelost (gelukkig maar)

    Audio
    - 6000CD radio vervangen door SONY mp3
    - papieren standaard speakers vervangen door premium set uit een Focus CC. Hierbij zijn de achterdeuren ook voorzien van tweeters. Erg fijn dat de originele stekker daarvoor al in de kabelboom zit!

    Rijgeluid:
    - elke portier voorzien van 2 vellen silent coat antidreun (4mm) en een half vel silent coat absorbtielaag (5mm)
    - achterste wielbakken voorzien van 1,5 vel silent coat antidreun per kant en een klein beetje goedkoop schuimrubber (weinig ruimte) dat ik als verpakkingsmateriaal ergens over hield.
    Dit levert een véél rustigere auto op qua rijgeluiden en het geluid van de speakers is heel "puur". Opvallend is dat het motorgeluid ook flink verminderd is. De deuren werken blijkbaar als klankkast! Voorheen was het rijgeluid op de snelweg best vermoeiend en de radio zelfs slecht hoorbaar zonder hem goed hard te zetten. Dat is nu 200% beter.

    Binnenverlichting
    - binnenverlichting boven achterbank toegevoegd
    - aangezien ik toch bezig was: leeslampjes bij zonnekleppen toegevoegd en de binnen verlichting voorin vervangen door 1 uit een mondeo met zonnebrilvak.
    - voetenbak verlichting al voorzien van 6000k led

    Buitenverlichting
    - Enkele lampjes vervangen door led: remlicht (zichtbaar zijn bij slecht weer.....met rood licht ook), achteruitrijlamp (ook wat zien als ik achteruit rij in het donker), instapverlichting onder spiegel en stadslicht. gekozen voor 6000k, maar achteraf had 4000k volstaan.


    Op de planning:
    - achterklep (nu qua geluid de zwakste schakel) voorzien van 1 vel silent coat aborptie en noppenschuim van de gamma.
    - logo achterklep vervangen
    - motorkapisolatie toevoegen (in plaats van de volvo plaat, omdat het ook nog wat geluidsreductie oplevert en inmiddels even duur als de volvo plaat)
    - led lampjes voor kentekenplaatverlichting (matching met stadslicht en instapverlichting) er blijken buislampen in te moeten ipv T10) en interieurverlichting.
    - RAW lampen voorzijde kloppend maken (er zitten nu 2 verschillende lampen in: een heldere en een oranje....) Ik heb led lampen overwogen voor de RAW maar dat is weer 50,- voor lampen die grootste deel van de tijd uit zijn en die ik zelf niet zie.
    - voorruit vervangen (verwarming is defect....)
    - uitzoeken of ik met de relais truc DRL kan voeren
    - spiegel inklapperij laten koppelen aan openen/sluiten
    - automatisch deuren vergrendelen aan zetten.
    - extra klapsleutel voor de vrouw: via ali, sleutelboer en programmeur? (gelijk met spiegelklapperij)
     
  2. Lekker bezig geweest al!!

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  3. Klinkt goed, staat ook op mijn to do lijstje, heb je het plastic eruit gehaald en de hele deuren gevuld met antidreun?

    Ben je niet bang voor vocht dan? of heb je het plastic weer vastgemaakt op de een of andere wijze toen je klaar was?
     
  4. Ik heb alles via de speaker opening gedaan. Dan kan je voldoende ver erbij om een te plakken. Je hoeft echt niet 100 dekkend te werken.

    Mvg
    Joris
     
  5. De kofferbak schakelaar weigerde ineens dus project achterklep is vandaag uitgevoerd.
    De boel uit elkaar getrokken om te zien welke schakelaar ik moet halen/ bestellen. Het blijkt de variant zonder ingegoten kabel te zijn.
    Meteen de achterklep voorzien van een vel antidreun en het binnenkant bekleed met zelfklevend noppenschuim van de gamma. Vervolgens alles weer in elkaar gezet, omdat de schakelaar er toch van buitenaf in kan.

    Stukje gereden onderweg naar een plek om de hond uit te láten en het is weer wederom rustiger op geworden in de auto.
     
  6. goede bezig :thumbup:
     
  7. nog steeds geen fotos, al weten jullie vast al hoe zo'n MK2 FL wagon eruit ziet. Net de 100dkm grens gepasseerd overigens!

    Inmiddels is voor de derde keer een kofferbak schakelaar besteld.
    De 2e had namelijk een afwijkende kabel en doorvoerthule.
    Schiet lekker op. De 3e hoop ik vandaag bij de dealer op te kunnen pikken.

    Ondertussen is de motorkapisolatie (origineel geleverd op de diesels) geplaatst. Ook hier levert het meer winst op dan ik verwachte, ondanks dat het spul niet tussen motor en passagiersruimte zit. Qua volume is het geluid van de motor niet echt afgenomen maar qua frequentie wel. Het irritante (vermoeiende) metaalachtige is eruit.

    Samen met de jongste zoon (6 jaar, gewapend met fohn) ook nog het achterklep embleem vernieuwd. Het wordt nog wel eens wat!
     

Deel Deze Pagina