Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nog even wachten, maar dan......

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Frans Looy, 23 mei 2020.

  1. Beste forumleden.
    Na 25 jaar VAG klant te zijn geweest en jaarsalarissen te hebben weg gebracht aan reparaties, eindelijk de overstap gemaakt naar een echte Focus.
    Mijn eerste was een oude 1.6 uit 2002, en nu (na een vervelende ervaring bij een "dealer-occasion" bedrijf komt er een 150pk versie uit 2012 aan. Deze is na 90.000 km al toe aan een nieuwe motor. (zou aan achterstallig onderhoud en een volle kat gelegen hebben). Daar zitten nu nieuwe Mahler zuigers in en de rest van het blok is ook gereviseerd. De auto (ik heb nog geen foto's) heeft een vies grijs/paars-getinte lak. (misschien ooit nog eens wrappen). en nog maar 100k gelopen. Bewust voor deze versie gekozen, eerste kleinkind onderweg (kinderwagen etc.....) er zal incidenteel een paardentrailer achter komen te hangen, en ik wil met mijn vrouw volgend jaar weer naar Italiƫ, en wat pit naast comfort op de Duitse autobahn vind ik wel belangrijk. (ooit tunen??) En woon-werkverkeer Haarlem-Den Haag betekent dat ik ondanks die vermaledijde 100km/h grens toch ook comfortabel wil reizen.
    Ik zit nu al vol met vragen, maar dat komt weer in een ander topic, hij moet nog geleverd worden iig.

    groeten, Frans Looy
     
  2. :welcome: Frans

    Over het tunen, je kunt de 150pk upgraden naar 182pk met origineel Ford software. Lees maar op het forum, er is genoeg over geschreven ;)
     
  3. Frans, welkom op het forum, en succes met wachten! :clap:
     
  4. Welkom!
     
  5. Tsja, ik heb wel wat ervaring met VW Transporter diesels qua tunen, maar ik wil eerst gewoon inrijden (lees ik ook verschillende meningen over, 5000km?) en dan pas tunen. Eerst gewoon, en dan later pas de kunstjes!!! Ben benieuwd naar evt. hitteproblemen na tunen, en twijfel of die mountune intercooler echt nodig is voor dagelijks gebruik. Tegenwoordig zul je dat surplus aan vermogen minder nodig hebben qua topsnelheid en vol continue topbelasting. Snel inhalen is wel een pre voor mij.
    Ook werd mij dringend geadviseerd Ford gecertificeerde motorolie te gaan gebruiken (5W20). Maar volsynthetische motorolie van elk goed merk zal die specificaties toch wel halen?
     
  6. Het mooie is, het is standaard Ford software ;) Die van mij is met 182pk uit de fabriek gekomen. Nogmaals, lees je maar in, er staat genoeg over.
     
  7. Frans :welcome: bij de gezelligste Focus Familie Club van NL.:thumbup:
    Veilige kilometers met je :focus3: - 150pk - :ecoboost: - uit 2012.:dance::sturen::clap:.
    Ik zie de fotoreportage wel.:rock:
     
  8. Welkom op het forum
     
  9. Welkom op het forum.

    wat betreft die motor olie. Ford pakt normaal castrol maar er zijn meerdere merken die een geschikte olie maken. Welke ze normaal vergelijken met de eisen van de fabrikant om zeker te zijn van minimaal dezelfde specificaties. Bij mij zat er origineel castrol in. De verkoper had er mpm in gedaan en ik ga binnenkort over naar kroon helar. Maar als je even zoekt staan er volgens mij wel wat draadjes meer gericht op jou motor.
     
  10. :welcome: Frans op het gezelligste autoforum van NL
     
  11. Wat mooi mensen, ik heb mij nog niet koud voorgesteld of de goede adviezen schieten al om de oren. Nu wordt wachten op levering steeds moeilijker...
     
  12. Welkom Frans
     

Deel Deze Pagina