1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NMeerlo's "karretje voor erbij"

Discussie in 'Mijn auto' gestart door nmeerlo, 31 mrt 2020.

  1. Hallo allemaal,

    Onlangs heb ik me (opnieuw) voorgesteld, daar ik binnenkort weer een Focus ga rijden. :rock::rock:
    Naast de Focus hebben mijn vriendin en ik nog een auto.. Ik rij nu een Peugeot 3008.
    Geen slechte auto, maar naar ons idee niet echt spannend genoeg.
    Daar we de zakelijke auto in de bijtelling rijden, betekende dit dat we prive voor iets een iets spectaculairdere auto konden gaan. Na lang zoeken, en diverse auto's vergelijken, zijn we voor onderstaand monster gegaan.

    Excuses voor de slecht gemaskeerde kentekenplaat, maar dat is op telefoon gedaan. Ik wil binnenkort eens een goede fotoshoot doen. Dan zal het er beter uit zien. :mrgreen::mrgreen:

    [​IMG]
     
    focusfanrossum en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. Met TFSI motor neem ik aan?
    Meende dat je met die motoren erg goed op het onderhoud (en dus ook de historie daarvan) moet letten. De schraapveren op de zuigers zijn minimaal uitgevoerd en geven veel problemen. Bij de latere modellen is dat opgelost dacht ik.
    Wel een vette bak hoor!
    Neig zelf ook wel naar een Audi of een sportieve Volvo maar gezien de prijzen die ze daarvoor vragen blijft ik lekker bij Ford

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  3. mooi hoor Niek :thumbup:
    nog plannen er mee?
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  4. Mooie bak Niek! een S4 of zie ik dat verkeerd?
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  5. Dik ding.:thumbup::thumbup:
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  6. Met FSI motor. Onderhoud is volledig ingevuld, en dealer onderhouden. Ook de DE historie zit erbij. Ook contact met de vorige eigenaar (ondanks aankoop bij dealer) is tot stand gebracht, dus eventuele vragen of opmerkingen kan ik nog stellen. Het is prijzig, maar dit was meer een jongensdroom, waarbij we nu de kans hadden om die te verwezenlijken. Ook andere auto's (o.a. de Focus RS) zijn de revue gepasseerd, maar de power die er in deze V8 zit, is niet te vergelijken met een Focus RS. Daarnaast wilden we een auto waarbij we uit nood op langere termijn ook eventuele (nog komende) kinderen in kwijt kunnen. Daar was deze ook iets beter geschikt voor. Dus inderdaad, het is een aardige investering, maar het gevoel als ik het gas intrap is ook wat waard. :rock::rock::rock:

    Dankje! Zijn er erg trots en zuinig op. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: Een S4 heeft geen uitgeklopte wielkasten... :dance::dance:;);)

    Dankjewel! Ja. Er moet een mooie winterset op komen, en de ramen moeten getint worden. Verder is de auto zo goed als compleet, dus weinig toe te voegen. Badges zijn eraf, daar ben ik wel tevreden mee, want het is nu echt een wolf in schaapskleren. En dat blijft leuk!
     
    gerardTDCI en Steef30 vinden dit leuk.
  7. Dat is wel een erg lekker karretje voor erbij :kwijl:
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  8. Dan moet het al bijna een rs zijn als hij een focus rs voor wil blijven
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  9. #9 nmeerlo, 31 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2020
    Jij gaat door voor de koelkast... ;);) Het gaat om een RS4 B8. 4.2 V8 FSI. :D:D
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. even kijken of ik het snap.
    je gaat focus prive rijden, je hebt nu een peugeot 3008
    en je nieuwe auto is audi??

    doe ik dan goed denken dat de peugeot 3008 zakelijk is en eruit gaat. dat je hiervoor een focus zakelijk gaat rijden.
    en prive auto voor erbij de audi wordt
    hoe dan ook zal de audi het met gemak winnen van de peugeot


    @Steef30
    je hebt gelijk schraapveren waren dermate dik en de spleet in de zuiger klein dat er nauwelijks echt ruimte was. bij klein beetje vervuiling zit de schraapveer dicht en doet zijn werk daarna niet meer
    maar als peugeot 3008 op benzine is, dan is dat zeker ook geen geweldig blok waar je probleemloos meerijdt
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  11. Excuses, je hebt gelijk. Ik lees net mijn openingspost na, en die is niet helemaal duidelijk.

    Ik rij momenteel een 3008 zakelijk, en stap binnenkort over naar een Focus station. Omdat we de zakelijke auto ook prive rijden, gaf ons dit de ruimte om een jongensdroom te verwezenlijken, en een RS4 te kopen (ook mijn vriendin is gek van auto's). De RS4 is dan ook echt een auto voor "erbij". Deze wordt alleen gereden als we "zin" hebben. Later (lees: wanneer er kinderen komen) zal die meer, maar alsnog beperkt, gebruikt worden.
     
  12. Als ik het dan goed zie is het 450pk 1770kg en 4,7s naar 100 en begrenst op 250km/h? Of is hij gechiped?

    dan moet ik je zoizo voor in Nederland helaas teleurstellen stellen. Rs mk3 gaat ook in 4,7 naar 100 dus die ben je zomaar nog niet kwijt. Met een Max van 267km/h standaard. En veel rs’sen zijn geüpgrade

    maar ondanks dat wel een gave bak. Mooi geluid ook altijd van die v8
     
  13. Ja, klopt...hebben de auto natuurlijk ook gekocht voor de beleving. Het geluid van de koude start van die 8 cilinder is echt heel dik.

    De pk vs. gewicht verhouding is in het nadeel. We hebben motorisch (nog) niks aangepast. Denk niet dat chippen heel veel nut heeft met een atmosferisch blok. Wellicht de begrenzer eraf, al heb ik dat nog niet bekeken.

    Heb wel diverse motorische upgrades gezien, maar dat loopt al snel in de papieren. Het is niet zo dat de auto niks mag kosten, maar het moet mijns inziens wel redelijk blijven. 600 euro uit geven en 15 pk winnen heeft niet zoveel nut ben ik bang. Als je echt wat wil, moet je al snel met een turbo gaan werken. En dat wordt echt een serieuze verbouwing.

    Is die 4.7 seconden haalbaar in de Focus? Is fabrieksopgave (toch?), en ik twijfel bij de Audi wel eens of ie het haalt. Al denk ik dat ie met launch control heel dicht in de buurt komt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
  14. Dat is inderdaad fabrieks opgave. Heb het idee dat hij het moet kunnen halen maar nog niet getest. Moet even kijken of dat nog kan. Volgende week word hij getuned namelijk.
    Maar snelheid en acceleratie zijn allemaal relatief. Het gaat om de beleving. Dat is ook de reden dat ik geen a45 mag rij of golf r. Te computer gestuurd naar mijn zin. Niet speels genoeg. Al zit de ford ook vol met controle systemen natuurlijk.
    Rs4 Avant is een ruime en luxe station met veel vermogen en comfort. Prima wagen om lekker te touren(ook met toekomstige kinderen)
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  15. Mooie bak hoor!

    Ik zou eerder investeren in een goede verzekering en anti diefstal beveiliging, deze auto's worden helaas nog veel gejat.
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  16. Dikke bak! Een RS4 staat ook nog op mijn bucketlist als familieauto voor ooit :mrgreen:
     
    nmeerlo vindt dit leuk.
  17. Ja, dat is uiteraard al gedaan. Klasse 5 alarm, en all-risk verzekering. Dus dat zit wel goed. ;-)

    Hij stond bij mij al jaren op de bucket list.... we kregen nu de kans. Is overigens een investering vanuit je hart, want je verstand zegt op sommige punten dat je het niet moet doen. Maar iedere keer als ik in stap, krijg ik weer die glimlach. Het rijd zo lekker!
     
  18. Was bij mijn verzekering al verplicht om minimaal een klasse 3 alarm te hebben met hellingshoek detectie of live volg systeem. Dat is het nadeel van auto’s in de risico categorie.
     
  19. Mooie wagen! Ik heb een rode B5 RS4 op mijn bucketlist staan.
    En die koude start! Wow! Mijn neef heeft een S8 met V10. Wat er allemaal gebeurt als dat blok tot leven komt! Echt bizar.
     
    nmeerlo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina