1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe focus, groot drama, wat nu?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door luchtbakker, 10 feb 2020.

  1. Nu komt er sowieso al niet zoveel prik uit die usb poorten.
    Telefoon kun je, tenminste die van mij, er al niet mee opladen.
    Ik vermoed dat de camera een "vuile" verbruiker is en daardoor het 12v circuit stoort.
    Dat idee van de powerbank is een goeie, kun je echt uitsluiten waar het aan ligt.
     
  2. Je had toch een blackvue hè?

    ik had gehoopt dat deze direct op 12v aangesloten zat. Maar kennelijk dus niet. Je kan voor je dashcam een montage set aanschaffen om hem direct op 12v aan te sluiten. Zorg dat dit deugdelijk gebeurd, en dan zal het probleem wss ook opgelost zijn

    fijn dat de problemen verder zo goed als opgelost zijn! Das iig al de eerste winst!

    Mvg Dennis
     
  3. Zou een ontstoringsblokje (ferrietkern?) kunnen helpen?
     
  4. Zijn het wel oplaadpunten? Er zijn ook usb punten puur voor stick gebruik.
    In de bus 1 en op mijn Ali radio beide 1 voor opladen en 1 voor alleen muziek
     
  5. Dat klinkt niet heel verkeerd. Ze zijn ook niet heel duur. Ik ga het eens proberen, wellicht werkt het :-)
     
  6. Je kan het proberen, maar in de praktijk zou ik er niet te veel van verwachten, die storing komt nu eenmaal ergens vandaag en zal altijd nog ergens weglekken.
     
  7. Ik heb ook eerlijk gezegd het idee dat het komt omdat de dashcam continu stroom krijgt, ook als de auto uit staat.
    In het verleden heb ik een incident gehad met een vw caddy. De volkswagen dealer gaf aan dat zolang de auto voeding levert aan een apparaat, de boordcomputer niet in slaapstand gaat en daarom in panic mode kan schieten.

    Geen idee of dit met de Focus ook zo is. Dan zou de oplossing zijn om de continu stroom af te sluiten bij uitschakeling van de auto.
     
  8. Daar zal het niet aan liggen, bovendien gaat na 75 minuten de 12 volt eraf in de auto. Dit is echt een vaak en veel voorkomend probleem, niet enkel in auto's.

    Ik stoei in mijn dagelijks leven met een deeltjesversneller en medische apparatuur en deal dus dagelijks met magnetische en elektrische velden op allerhande sterktes en bovendien ook met elektromagnetische en radioactieve straling.

    Kijk anders ook eens op YouTube naar de dashcam testen van TechMoan die dit ook op de harde manier heeft moeten ondervinden en uiteindelijk net als ik voor een Aukey dubbele dashcam is gegaan, omdat hij bij een aantal andere modellen geen radio meer kon luisteren. :)
     
  9. Ah, toch wel na een bepaalde periode. Dat was bij de Caddy niet het geval, met een lege accu vaak tot gevolg.

    Ik kan nou niet echt precies achterhalen wat er nou zo bijzonder is een Aukey. Kan jij mij daar kort iets over vertellen?
     
  10. Niet perse iets bijzonders, het is gewoon goed in prijs kwaliteit en door meerder personen probleemloos toegepast. Maar bij jou dashcam, ik ga er even vanuit dat die met USB wordt gevoed? Heeft die een vast of een los snoer (aan beide kanten)

    Je kan eens enkel de adapter inpluggen, dan adapter met kabel, dan alles aangesloten. Ik zie de adapter echt als main suspect.
     
  11. Niet negatief bedoeld, maar jouw reacties zit vol vooroordelen. Mijn dashcam heeft geen USB aansluiting of kabel, maar net als de meeste fatsoenlijke dashcams een rechtstreekse adapter. Mag overigens ook wel voor een dashcam van €300,-.

    Voor dat geld verwacht(te) ik ook dat het geen storingen geeft aan een auto op welke manier dan ook. Het merk wat jij aanlevert zit over het algemeen op de goedkopere markt. Dat hoeft niks te zeggen op gebied van betrouwbaarheid en kwaliteit (net als mijn merk). Maar de kans dat daarop iets aan te merken is is wellicht groter.

    Blackvue is een hele grote speler op de markt en niet voor niets.
     
  12. Denk ervan wat je, maar ik zie de vooroordelen niet, ik zie alleen de feiten uit de praktijk. Ik stuur soms apparatuur terug die meer dan 100k kost omdat het stroming veroorzaakt. Dingen kunnen stuk zijn, ook jouw blackvue, daarnaast ook dure apparatuur kan slecht ontworpen zijn.

    Wellicht bedoel je aannames, die heb ik wel gedaan, maar feit blijft dat jij jouw dure dashcam hebt afgekoppeld en dat je probleem over was. Het feit dat benoemt dat jij een dure blackvue hebt en ik een goedkope dat zie ik dan als een vooroordeel.

    Maargoed, we zijn hier niet om uit te vechten wie zijn dashcam duurder of beter is, maar om een probleem op te lossen.

    Er zijn je enorm veel tips aangedragen en er is je meermalig gevraagd om details over de manier van aansluiten en die geef je nu pas voor het eerst. En die aansluiting, ik heb hier dashcams liggen van 8 euro met een vaste aansluiting aan de adapter zijde. Vaste aansluiting wordt meestal gekozen omdat het goedkoper is en lastiger voor de klant zelf te vervangen. Dus netto meer winst voor de fabrikant.

    Maar om je de goede richting op te helpen alsnog:

    https://m.alatest.nl/p/blackvue-dr750s-1ch/259559034.html

    Hier hebben mensen hun ervaringen gedeeld, waar ze ook aangeven dat hun DAB+ weg valt of dat er op een andere manier storing ontstaat. Helaas is dus bij blackvue de adapter lastig te vervangen om uit te sluiten of deze defect is of niet.
     
  13. Het wegvallen van DAB+ signaal in de reviews lijkt erg willekeurig te zijn. In de Focus heb ik inderdaad last van wegvallende DAB+ maar in de Golf had ik nergens last van. Het is echt per auto verschillend. Ik vraag me alleen wel af wie er dan schuldig is. De fabrikant i.v.m onvoldoende afscherming van bekabeling, de fabrikant dat zijn producten teveel straling geeft, of de gebruiker die de cam verkeert plaatst.

    De dashcam gaat in ieder geval weg :-)
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  14. Een rechtstreekse adapter die waarschijnlijk intern toch gewoon een USB voeding is. Of er dan wel of geen losse kabel aan zit maakt niet uit voor het wel of niet storingsgevoelig zijn.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  15. @luchtbakker: Zit er op de dashcam een keurmerk bestaande uit een hoofdletter E gevolg door "10R" wat weer door een nummer gevolgd wordt? Vb: E4 10R 021265.

    Elk elektrisch component in de auto zou een R10 keurmerk moeten hebben, dit verwijst naar het UN ECE Reglement ElectroMagnetische Compatabiliteit.
    Concreet moet de auto maar ook het losse apparaat wat achteraf wordt ingebouwd hier op gekeurd zijn. Zonder dit keurmerk is toepassing dubieus en kan voor de meest gekke storingen zorgen.

    R10 gekeurde apparaten zijn op emissie en immuniteit getest.
    Emissie: Het apparaat is afgeschermd voor straling naar buiten opdat andere apparatuur niet beïnvloed zou mogen worden door dit apparaat.
    Immuniteit: De werking wordt niet beïnvloed door elektrische velden van buiten af.

    Iedere autofabrikant moet om het voertuig te laten voldoen aan UN ECE aan minimale eisen voldoen. Daar je bij de VW geen storingen gekregen zou kunnen hebben zou kunnen komen dat VW op het gebied van R10 de eisen hoger legt en dus dat apparatuur van buiten de werking van de autovaste systemen minder snel beïnvloed.

    Nu wil het R10 certificaat ook niet alles zeggen. Ik werk in de auto industrie en heb meegemaakt dat door montage van een R10 goedgekeurd beeldscherm (made in China, waar ze het soms niet zo nauw nemen met de COP), de radio-ontvangst viel compleet weg...

    Concreet: Zit er op de dashcam überhaupt een R10 keurmerk?
     
  16. Ik heb nog nooit een dashcam gezien met een E keurmerk, overigens geen enkel accessoire dat daar aan voldoet gezien.

    EMC problemen kunnen de meest wazige storingen veroorzaken. Ik werk met industriële proces instrumentatie en daar zie je ook vaak vreemde problemen die veroorzaakt worden door bijvoorbeeld net een verkeerd kabeltype of een kabel die te dicht langs een kabel van een frequentieregelaar loopt bijvoorbeeld.

    Het zal mij dus niet verbazen dat een dashcam in de ene auto perfect werkt maar in een andere auto problemen geeft. Een dure dashcam van in auto 1 perfect werken maar in auto 2 voor problemen zorgen. En een goedkope kan misschien net andersom werken.


    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  17. Nou nu dan de belangrijkste vraag, al is die wat off-topic, hoe bevalt de Focus verder ?!
     
  18. Nu vrijwel alle problemen opgelost zijn is het een heerlijke auto! Lekker snel, goed geluid en wegligging is in de bochten echt een verademing.

    Enig klein puntje waar ik mij aan kan irriteren is de automaat als hij koud is. De eerste 10 minuten zijn zeer hinderlijk met lastig schakelen. Maar als de auto een beetje warm begint te worden schakelt hij vanzelf weer een heel stuk lekkerder.

    Ik heb ooit in een DSG automaat auto gereden en die had dat niet maar dat is denk ik toeval.
     
  19. Een automaat met koppelomvormer is altijd iets gevoeliger voor kou. Je zal merken dat het in de zomer snel beter zal gaan.

    Voor mij is een automaat met koppelomvormer altijd het fijnste aangezien die meestal een voorspelbaar karakter hebben. DCT hebben nog wel eens hun nukken. Het wegrijden vanuit stilstand is ook fijner met een koppelomvormer, vooral als je in de bergen onderweg bent en/of als er iets achter hangt.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  20. Ik merk inderdaad (in Duitsland) dat heuvels enorm soepel gaan. Ook het terugschakelen op de snelweg als je meer vermogen nodig hebt voel je niet maar is heerlijk.

    Ik dat opzicht heb ik geen seconden spijt van de automaat. Het zal met warmer weer inderdaad beter gaan, tijd voor de zomer! Haha
     
    meeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina