1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Navigatiesysteem Focus 2014

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door hhenk, 3 jun 2018.

  1. Wellicht wordt ik binnenkort de trotse bezitter van een Focus 1.0 Edition Plus 2014.
    Ik vraag me alleen iets af bij de ingebouwde navigatie. Is die goed te updaten? Online zag ik ergens dmv afbeeldingen dat het een Mfd sd systeem moet zijn.
    Houdt dat in dat je er zelf een sd kaart in kunt doen of kan dat alleen in de garage? Bij laatste onderhandelingen wil ik dan natuurlijk een actuele kaart er in.

    Groet hhenk
     
  2. Ja klopt, dus even de kaart erbij onderhandelen is handig idd ;) normaal kost een kaart rond de €79 / €99 bij dealer, maar als je goed zoekt op internet nog wel goedkoper. Maar dan kan je misschien een vervalste variant tegen komen....
     
  3. Daarstraks was ik bij een Ford dealer voor een navigatie update voor de Travelpilot FX. Ford heeft nu een "aanbieding" voor (vanaf) € 99. M'n huidige kaartje van 2015 had ik destijds gekocht bij een andere aanbieding voor "slechts" € 79.
    Ik achtte de kans vrij klein dat ik nogmaals voor € 79 terecht zou kunnen, dus vandaag dan maar naar de dealer.

    Wat schetst mijn verbazing: het SD kaartje was er niet, want bij van Mossel hebben ze bij alle vestigingen (op één na) de magazijnen opgeheven.... Dat zal wel een mega besparing voor hun zijn, maar echt klantvriendelijk vind ik het niet, met name niet voor dit soort accessoires die Ford dan ook nog 'ns in de "aanbieding" heeft.

    Ik mocht dus een speciaal nummer bellen (of e-mailen) en dan terugkomen..... Dan wilden ze hem er wél nog voor mij inzetten. Dat dan weer wél !
    Toch denk ik dat ik de beker dit jaar aan mij voorbij laat gaan.
     
  4. Dezelfde ellende bij Broekhuis-Zeist.
    Ik kreeg onbeleefd een A4-tje in de hand gedrukt dat ik kon mailen naar het centraal magazijn in Apeldoorn ... :( .
    Gelukkig vond het centraal magazijn het ook maar vreemd en heeft het betreffende artikeltje met 'plaatsvervangende excuses' en korting naar mijn huisadres gestuurd.

    De volgende keer ben ik langs Utrecht-Overvecht gereden (schakelgroep) waar ik heel prettig werd geholpen door de magazijnmeester, hopelijk blijft dat zo ...

    Voor mij is Broekhuis-Zeist exit
     
  5. Ik snap het probleem niet zo. Je kunt em toch bestellen en dan heb je em binnen een paar dagen? Of moet het allemaal nu nu nu?...
     
  6. @ Patman, het heeft alles te maken met wat je verwacht, "expectation management".

    Vroeger heb ik altijd zelf aan m'n eigen auto's gesleuteld en als ik dan een specifiek onderdeel nodig had, dan reed ik naar de dealer en die hadden dat dan (meestal) gewoon liggen. Klaar.

    Inmiddels zitten we in een andere tijd en gemiddeld bestel ik om de 2, 3 weken wel iets op internet. Dat is er dan de volgende dag of de dag er na. Ook helemaal oké.

    Maar in dit geval, met deze dealer, is het onderdeel nooit voorradig, dus je moet bestellen en dan moet je er alsnog naar toe. Het slechtste van beide werelden, zullen we maar zeggen. Maar goed, nu ik het weet, kan ik er rekening mee houden.

    Ik sprak vanmiddag trouwens een kleine niet-merkgebonden garagist/automonteur en die klaagde er ook over. Hij zei, dat ze aan hem zelfs niet altijd onderdelen leveren, aan particulieren wel. Nu weet ik overigens niet of hij specifiek Ford bedoelde, want er zijn vast ook grote dealers van andere automerken die deze besparings-maatregel (opheffen van magazijnen) ingesteld hebben.
     
  7. Vroehâh was alles beter ;)

    Tijden veranderen, en aannames heb je niks aan. Anticiperen maar.
     
  8. Het wordt pas echt vervelend als je je auto voor een beurt weg brengt en dan een telefoontje krijgt ,of niet, en je auto is niet klaar omdat ze de onderdelen nog neit binnen hebben. Sorry de bestelling vanaf het centrale magazijn staat in de file door een pechgeval. Kom morgen maar terug om je auto op te halen.
     
  9. Maar is het realistisch te verwachten dat iedere dealer van ieder model alle onderdelen op voorraad heeft? Ik dacht het niet, is onbetaalbaar en onpraktisch.

    Wat je op internet besteld en de dag erop bezorgd wordt wordt vanuit grote centrale magazijnen geleverd. Dat is voor een dealer ook de enige manier om het betaalbaar te houden.

    Het kan inderdaad ervoor zorgen dat je iets niet meteen mee kunt nemen of dat je auto niet op het geplande moment klaar staat. Lastig maar is niet anders, we zijn ook niet bereid meer te betalen.
     
  10. De normale onderhouds en vervangings delen zouden ze, naar mijn mening, wel op voorraad mogen houden. Voorkomt ook een hele hoop vervoer als er voor elk wissewasje een koerier moet rijden
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  11. Ik denk dat het punt dat @JosF en ikzelf wilde maken inmiddels wel uit het oog verloren wordt. Natuurlijk kan/hoeft een dealer niet ieder onderdeel op voorraad te hebben, dat was ook nooit het geval ...
    Het gaat om de manier waarop met de 'klant' wordt omgegaan.
    Tot voor kort liep ik even binnen bij het magazijn, werd correct te woord gestaan door de magazijnmeester, het onderdeel werd besteld en ik kreeg een berichtje als het binnen was om op te halen .., geen centje pijn.

    Het gaat er mij om dat die servicebereidheid verdwenen lijkt te zijn, ... geen magazijnpersoneel meer, ... zonder uitleg over 'hoe en wat' een A4-tje in de hand gestopt krijgen met alleen een email-adres erop schoot mij iig in het verkeerde keelgat.
    En dat heeft helemaal niets met ongeduld of nu-nu-nu te maken, maar gewoon met primaire fatsoensnormen.
     
  12. Dealers begrijpen niet dat wij hun salaris betalen, ik heb div garage/zaken waar ik nooit meer kom, een ervan is van Mossel.
    Ben je me kwijt, helaas Ik kan mijn geld makkelijk op andere plekken kwijt, ik meld echter altijd wel wat er is voorgevallen! indertijd nog terug gebeld door commerciëlere dirk van van Mossel over wat er was voorgevallen.
    Maar gelukkig valt die tent helemaal uit elkaar als de kort lopende rente stijgt, wel jammer voor het personeel dat wel wil.
     
  13. Als er dingen gebeuren die niet kloppen in mijn ogen maak ik daar ook altijd melding van bij de dealer zodat ze het op kunnen lossen.
     

Deel Deze Pagina