1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na een maand stilte begint Ford weer met het maken van geweldige auto's!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 29 apr 2020.

  1. Goed nieuws!
     
  2. Goed nieuws voor het personeel, die kunnen dan weer aan het werk.
    Het zal nog een tijd duren voor alles weer op volle kracht draait.
    Ook voor de toeleveranciers is het goed nieuws als die weer kunnen gaan leveren.
     
  3. De vraag is natuurlijk hoe lang nog... Na het monster-verlies in Q1 (2 miljard) verwacht Ford nu een nog groter verlies in Q2 - en dat is niet alleen de schuld van Corona. Tegelijkertijd zijn de bonussen die de zes topbestuurders hebben gekregen over 2019 (totaal: 70 miljoen!) hoger dan de totale winst van Ford in hetzelfde jaar (47 miljoen).

    Ontzettend slecht management dus, slechts kleine beginstapjes in hybride- en elektrische technologie terwijl de concurrentie al veel verder is, jarenlange terugloop van verkoopcijfers en daarboven op nog de Corona-crisis... Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor een partij als VW Ford gaat overnemen.
     
  4. Och, alsjeblieft niet zeg. krijgen we dalijk ook die klote TSI blokken in Fords...
     
  5. geweldige auto's.....maar wel de :rs: schrappen voor de MK4 :loco:
     
  6. Hoe lang Ford Europa nog zelfstandig kan zijn is inderdaad de vraag.
    Samenwerking zal moeten gaan ontstaan, ze blijven achter op EV en hybride gebied maar dat doen andere merken ook.
    Het wordt voor alle traditionele merken een probleem om mee te komen, ze hebben allemaal de veranderingen te lang genegeerd.
    De Kuga hybride is een mooie stap naast de al bestaande Mondeo hybride. Als ze ook echte hybride aandrijflijnen in de Focus en Fiesta aan gaan bieden maken ze een goede kans. De mild hybrid systemen zijn geen hybride systemen, die kunnen geen van allen de auto volledig elektrisch voortbewegen (al is het maar manoeuvreren en kleine stukjes binnen de bebouwde kom).
     
  7. Het schrappen van de RS zal weinig invloed hebben op het voortbestaan van een merk. Er zal bij de RS Mk3 vast niet veel geld verdiend zijn en of je door het aanbieden van zo'n uitvoering meer andere auto's verkoopt is ook de vraag.
     
  8. dat denk ik ook.
    maar roep dan niet dat je geweldige auto's bouwt, want daar hoort toch echt een :rs: bij.
     
  9. Als de RS het enige is dat Ford geweldig zou maken dan kunnen ze beter direct de deur dicht doen.
    Voor liefhebbers is het natuurlijk een geweldige auto maar het grote publiek kan het geen moer interesseren.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  10. Volgens mij verdient Ford het meest aan de pickups.
    En die markt is niet echt van de hybride/elektrisch rijden.
     
  11. Klopt, volgens mij moet je daarom ook onderscheid maken tussen Ford en Ford Europe.


    Verder lig ik er persoonlijk niet wakker van of er wel of geen RS komt. Verandert voor mij niet hoe ik tegen het merk Ford of het model Focus aankijk.
    En zo denkt 98% van de potentiële autokoper erover (denk ik :) )

    Wat voor mij veel belangrijker is hoe ze de betaalbare modellen uitrusten. En inderdaad, hoe ze met de markt meegaan. Het uitblijven van echte eletrische modellen is een groter probleem.
    Ik stoor me dan ook aan de reclames op tv waarop ze doen alsof ze revolutionair op dat gebied zijn :cool:
     
  12. In reclames spiegelen alle fabrikanten het mooier voor maar wat mij wel stoorde was dat bij de dealer ze bij hoog en laag vol bleven houden dat de Puma mild-hybrid een echte hybride is. Nee dat is het niet, je hebt een starter-generator die de motor helpt aanslingeren.
    De Kuga plug-in en de Mondeo hybrid zijn echte hybrides.
     
  13. ja, dat snap ik.
    het gaat er mij om dat ze het woord "geweldig" gebruiken, persoonlijk vind ik de RS een geweldige auto maar de AMG bij Mercedes en de RS van Audi zijn dat ook.
    gebruik dan het woord "mooiste of betaalbare"

    ik ook niet, zal 'm toch nooit kunnen betalen :D
    maar wat ik hierboven zei, als het om geweldig gaat dan heb ik niet een Ka+ of een 3 cylinder Focus in gedachte.
     
  14. Ik ben benieuwd aan welke merken jij denkt. Volgens mij zijn alle (grotere) merken in Europa namelijk al volop aan de hybride en elektriek, behalve Ford. Maar misschien zie ik een merk over het hoofd.

    Overigens mocht ik begin deze maand een dagje op pad met de Kuga plug-in hybride en ik was wel degelijk onder de indruk. Dus Ford kan het wel - ze zijn alleen een paar jaar later dan de rest. Het artikel is te vinden op www.dagelijksauto.nl
     
  15. Laat ik het anders verwoorden. Veel merken lopen ook behoorlijk achter.
    Hoe goed gaat het bij VW met de ID.3?
    PSA is op dit moment van de Europese merken het beste bezig.
    Maar ze lopen qua hybrides achter op de Aziatische merken zoals Toyota en Kia. En met EV's lopen ze gigantisch achter op Tesla en in de betaalbaardere sectoren op Kia/Hyundai.
     
  16. Ik hoop wel dat de prijzen gelijk blijven.
    Ik heb er een zwaar hoofd in maar denk dat de financiele verliezen door iemand moeten worden betaald en verwacht op alle fronten prijs verhogingen, en wie betaald dat, de gewone man
     
  17. @M.Blaak
    dan hoop ik wel dat de ecoboost bewaard blijft ivm motorisch beter is dan de tsi blokken.
    bedoel zover ik weet is alleen bij ford de direct ingepspoten benzine motor betrouwbaar. tsi,tfsi thp allemaal hebben ze kinderziektes van olie zuipen tot aan vervuilde kleppen.
    ja ecoboost heeft vuile kleppen maar niet zo dat je storing of problemen door krijgt. rest wel.
    hoe de japanse motoren doen geen idee.

    @meeder
    heb even gekeken en idd puma is een mild-hybrid, maar vind wel dat dit allang op de markt had kunnen en moeten zijn.
    dit is een verkapte start/stop systeem maar dan met hv accu dat ook extra vermogen kan leveren als het nodig is.
    belangrijkste met een echte hybride die permanent aan de wielen gekoppelt is. is dat je ook electrische energie terug krijgt bij remmen.

    hoe dan ook zullen diverse merken wel meer met de technieken achter de schermen bezig zijn.
    want veel gevallen moet body compleet aangepast zijn om hem goed te maken. niet alleen voor eventueel koppel dat electromotor kan geven, maar ook voor de battery.
    er is daar maar 1 goeie plek voor en dat is onder de auto. door hoge gewicht zorgt dit voor het lage zwaartepunt van de wagen.
    bij peugeot eerste hybride zat koppeling in die kapot ging (dog clutch) dit door verkeerde synchronisatie tussen electromotor en wielen.
    dat samen met dat steunen op de bak zelf de twee m10 bouten gewoon afbraken. dat was met 42kw motor

    vw met id3 is ook een lachtertje, auto's wachten op software ivm bestaande teveel problemen hebben.
    mooiste is als bosch of valeo aandrijflijn ontwikkelt voor alle fabrikanten.
    heel compact motor die voldoende vermogen levert en direct met inverter.
    zo groot als sommige merken hebben is heel gek
    bedoel ken van peugeot hybride maar is groter dan tesla electromotor.
    42kw tegen over goeie 150kw als het niet meer is.

    het is hoe dan ook afwachten welk merk met een goeie motor komt die goedkoop is voor iedereen en door iedereen gebruikt mag worden.
    dan goeie update op de accu waardoor hij betaalbaar wordt zo'n auto.

    als laatst het aller grootst probleem waar auto industrie weinig aan kan doen, slechte electriciteitnetwerk die niet toereikend is voor alle auto;s electrisch te hebben rijden
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  18. Het grootste probleem van Ford is dat Europese uitstootregels verplichten om elektrische auto's te verkopen om de uitstoot van benzine- en dieselauto's te compenseren. Ford heeft enkele mild-hybrid modellen, nu net een phev en een met veel bombarie aangekondigd elektrisch model waar nog niemand mee gereden heeft.

    Als ze niet oppassen, wordt straks de verkoop van benzinemodellen aan banden gelegd, of volgen er serieuze boetes, omdat ze de uitstootregels overtreden.

    Je ziet dat Ford zenuwachtig is. In Duitsland is er al een limiet gesteld op de verkoop van het aantal Mustangs, omdat Ford deze niet kan compenseren. Als Ford niet snel met goedverkopende hybride of elektrische modellen komt, heeft het een serieus probleem.
     
  19. Goed nieuws, goed om te lezen dat ze verkochte consumenten auto’s voorrang geven :lol:

    Afgelopen week contact gehad met mijn dealer, die kon me inderdaad vertellen dat ze vandaag weer gingen beginnen. Kon helaas nog niet zien wanneer mijn auto op de planning stond. Zou die hopelijk deze week of volgende week meer over weten. Afwachten maar.
     

Deel Deze Pagina