1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 mrkb's Deep Impact Blue Wagon

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door mrkb, 7 okt 2017.

  1. Na een tijdje rust in autoland begon het na de 60.000 kilometer te hebben aangetikt toch weer wat te kriebelen. Allereerst heb ik de Turbosmart-recirculatieklep gemonteerd. Een erg mooi onderdeel en dankzij de handleiding van @JW erg gemakkelijk om te monteren.

    Daarnaast is er nog een mooie update op komst... zeer binnenkort volgen foto's :-)
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  2. Spoiler alert!

    [​IMG]

    Dank @Gert jan voor het puike spuitwerk!
     
    gerardTDCI, focuskelp, nl_scorpion en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. [​IMG]

    Nu de Focus er zo bijstaat gaat er nog meer kriebelen. Nu twijfel ik over eerst sportveren eronder of eerst alles in kleur laten spuiten... keuzes, keuzes!

    Ondertussen zijn wij op vakantie en kan ik af en toe lekker toeren op kleine landweggetjes. De Turbosmart-klep is echt een verademing bij het schakelen - oppakken gaat veel soepeler. Het valt me ook op dat de auto gemiddeld 1l/100km zuiniger rijdt op de wat langere stukken. Ik vermoed dan ook dat de oude OEM-klep z'n beste tijd had gehad, ook al leek hij optisch nog in orde toen ik 'm eraf haalde.
     
    Berrychello, Thiemo en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  4. Ik zou hem eerst laten zakken. Mooie station trouwens
     
    mrkb vindt dit leuk.
  5. Ach een setje Eibach kost je iets van €150,-. Valt nog best mee.
     
  6. Mwah, ik zou 'm niet verlagen. Vind 'm mooi zo!
    Die Turbosmart, dat klinkt wel interessant zeg. Ik vind het klusje net iets te groot voor mijzelf, maar zou het wel graag willen als ik het zo lees.
     
  7. Ik zag ze al staan op eBay. Plus nog 2x een nieuw veerpootlagersetje en montage / uitlijnen, toch?

    Zo gepiept met de handleiding hier op het forum, een ratelsetje met voldoende hulpstukken en een kniptangetje. Ik had nog het meeste moeite met het verwijderen van de slangklemmen van de originele leiding (heb deze helemaal verwijderd), en ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  8. Na een tijdje weer een update. Heb nog steeds niet verlaagd en / of gespoten, het autobudget gaat behoorlijk op aan reparaties. Ten eerste een nieuwe voorruit (verzekerd, eigen risico, maar toch auw) en nu lijkt de condensor van de airco het te hebben begeven. "Steenslag" volgens de dealer, reparatie 675 euro.

    Nu kan ik flink besparen op de onderdelen, de condensor kost nieuw bij Ford bijna 400 euro. Aftermarket beginnen ze bij vijf tientjes. Heeft iemand advies welk merk aan te raden is?

    Wel een lichtpuntje: het hardnekkige probleem met de stuurbediening heb ik eindelijk op kunnen lossen. Was uiteindelijk een slecht contact in de Sync 3-conversiekabel. Nieuwe kabel erin en het werkt weer als een trein.
     
  9. Merken met betrekking tot auto airco ben ik (nog) niet zo bekend mee, wat ik echter wel zou adviseren is om in ieder geval voor een nieuwe te gaan. Deze is in de fabriek (als het goed is) getest op druk behoud.
     
    mrkb vindt dit leuk.
  10. voor je condensor kun je veilig Nissens kiezen, goed van kwaliteit en flink goedkoper , zal ca 120 euro kosten voor je 3.1
     
    mrkb vindt dit leuk.
  11. Inmiddels heb ik na een aantal tips een aftermarket-condensor laten plaatsen door de garage. Voor een Nissens was ik rond de acht tientjes kwijt en daarvoor heb ik een perfect passend onderdeel dat ook nog eens gecoat is. De originele condensor is dat niet.

    Het oude onderdeel lijkt trouwens schade te hebben aan de onderkant. De onderste lamel lijkt verbogen te zijn. Morgen even met de garage bellen want dit lijkt me niet door steenslag komen...
     
  12. Lekker dat het weer is opgelost.
     
    mrkb vindt dit leuk.
  13. #33 mrkb, 26 jun 2022
    Laatst bewerkt: 26 jun 2022
    Na een hele, hele tijd niet meer actief te zijn geweest op dit forum ben ik uit mijn winterslaap gekomen. Twee kleine kinderen zorgen er toch voor dat je minder tijd hebt voor een "hobby" zoals autos, helaas.

    Met twee kleine kinderen heb je wel steeds minder ruimte over, dus ik heb vorige week tijdens onze vakantie in Drenthe een trekhaak laten monteren. Het is een Brinks diagonaal afneembare trekhaak geworden, met originele Ford-module en -kabelset. Via dit forum heb ik uiteraard weer de goede informatie gevonden hoe dit te doen.

    Het voorbereiden van de bekabeling (die lag er niet) en de configuratie van de BCM / IPC / ABS heb ik zelf gedaan (met UCDS). Het monteren heb ik laten doen door de garage die al jaren voor de banden en trekhaken zorgt voor mijn ouders in Assen. Het was me een beetje teveel om met het warme weer en tijdens de vakantie onder de auto te liggen, dus het laten monteren door mensen die het dagelijks doen was een goede zet.

    Nu nog de extra koelvloeistofpomp laten monteren voordat er zwaardere dingen dan een fietsendrager achterop gaan hangen. Ik ga deze week eens wat lokale garages / Ford-dealers in de buurt van Den Haag bellen voor een prijsopgave voor TSB 35/2012. De jaarlijkse beurt komt er ook weer aan, en de remschijven (roest, kantje boord bij APK) en -blokken (te veel remstof) moeten ook nodig vervangen worden, dus wellicht valt er wat te combineren als de auto toch weer de brug op moet.

    De auto is ook inmiddels veel meer in gebruik. Mijn vriendin heeft een baan gevonden waardoor ze dagelijks op de N44 / A44 te vinden is, dus de kilometers tikken aan. Ik begin deze week ook aan een nieuwe baan waar een lease-auto een optie is, maar voorlopig zijn we nog erg tevreden met onze Focus. Als er over een jaartje een gezins-EV in bereik komt die voldoet aan onze eisen, dan kijken we verder.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina