1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 mrkb's Deep Impact Blue Wagon

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door mrkb, 7 okt 2017.

  1. #1 mrkb, 7 okt 2017
    Laatst bewerkt: 16 nov 2019
    Ik ben al een tijdje actief op het forum en ik heb nooit de moeite genomen om mijn auto goed voor te stellen, tot vandaag dan!

    [​IMG]

    Het is een bijzondere. Een Deep Impact Blue Plus Edition wagon uit 2014, de 1.0L 125PK 6-bak, net op het moment dat ze de Fase 2 gingen bouwen. Dus van buiten lijkt ie op de Fase 1, van binnen is een hoop Fase 2 aanwezig. Zoals de dakhemel en stijlen (wit), maar ook verschillende elektronische onderdelen en de bekabeling.

    We gebruiken de auto niet veel, maar als we er in zitten dan rijden we lange stukken. Ik ben dus de auto steeds verder iets beter aan het maken zodat het echt goed toeven is op de snelweg. Daarnaast ben ik zelf een ongelofelijke gadget-fan dus er moet natuurlijk wel genoeg snufjes inzitten.

    Dankzij dit forum en verschillende clubleden heb ik in de twee jaar dat we de auto hebben ontzettend veel geleerd over de auto, en vooral de electronica die erin zit. Waarvoor dank!

    Wat heb ik al gedaan?
    Buiten
    • Projectorkoplampen (ST style) + LED dimlicht
    • LED-mistlampen + DRL (Osram FOG103)
    • SilverVision knipperlichten
    • Inklapbare zijspiegels + LED T10 instapverlichting
    • 17" velgen + crossclimate-banden
    • ST-spoiler
    Binnen
    • Halflederen interieur, verwarmd en bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar.
    • Bagagenet en kofferbakbeschermer
    • LED T10 verlichting in de kofferbak
    Mechanisch / motor
    • K&N luchtfilter en afdekklep
    • Turbosmart-recirculatieklep
    Gadgets
    • OEM achteruitrijcamera
    • Adaptive Cruise Control
    • Sync 3

    Wat staat er nog op mijn lijstje?
    • Verlagen
    • Een goede detailbeurt, inclusief volledig polijsten
    • Skirts, achterbumper en voorscherm in kleur laten spuiten
     
  2. Mrkb :welkom: bij de leukste :ford::focus3: Family Club van NL.:thumbup:
    Veilige kilometers met je :ford::focus3::ecoboost:.:thumbup::thumbs::sturen:
     
  3. Mooie kar, Mark! Meer foto’s [emoji106][emoji41]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Nette auto, succes met de updates die nog komen gaan
     
  5. Welkom!
     
  6. Heel mooie wagon! Ik vind dit eerlijk gezegd de beste kleur op de wagon, net voor mars red!
    Ik begrijp dat je de dagrijverlichting die er nu in zit gaat vervangen voor DRL in de mistlamp? Dat laatste vind ik persoonlijk ook de mooiste oplossing.
    Ik hou je topic in de gaten!
     
  7. [MENTION=34171]Berrychello[/MENTION] ik heb de DRL al vervangen door Osram LEDriving FOG103s. Ik zal hier een foto van posten.
     
  8. Vandaag heb ik het halfleren interieur afgemonteerd.
    Dit weekend had ik de achterbank en de passagiersstoel al gedaan, maar omdat de bestuurdersstoel voorzien is van elektrische verstelling en de kabelboom daar niet op voorbereid was heb ik vanochtend de benodigde bekabeling aangelegd.

    Ik heb een zekering aangelegd op plaats F9 in de zekeringkast achter, met een 25A zekering. Met 1.5mm2 draad netjes langs de kabelboom richting de stoel de plus aangelegd, en daar een pinnetje bijgestoken. De min heb ik aan het aardepunt onderaan de A-stijl vastgemaakt, ook weer netjes langs de bestaande kabelboom. De twee draden heb ik netjes door de isolatiebuis richting de stekker van de stoel kunnen wegwerken.

    Alles zit nu en alles werkt naar behoren, ik ben alleen nog bezig met de schakelaar van de stoelverwarming. Binnenkort een fotoshoot van de auto, daar neem ik het interieur meteen in mee.
     
  9. Ben benieuwd naar de foto's maar volgens mij is het een prachtige :focus3: die je zelf nog mooier aan het maken bent.
    Was ik maar zo handig:roll:
     
  10. Inderdaad, hier ook benieuwd naar de foto's
     
  11. Na een winter zoeken naar een mooie set 17" lichtmetalen velgen is het dan zover:

    [​IMG]

    Ik heb de velgen (origineel Ford, meestal geleverd bij de Mondeo) voor een zacht prijsje van Marktplaats kunnen halen. Ze waren nog helemaal recht, maar de lak was van binnen best wel aangetast. Ik heb de velgen laten poedercoaten bij Hamax in Boskoop, waardoor ze weer toonbaar zijn én (hopelijk) een stuk duurzamer zijn dan met "gewone" lak.

    Ik heb er Michelin CrossClimate Plus all-season-banden onder laten leggen in de maat 215/50 R17. Eerste indrukken: rijdt erg rustig en doen niet onder voor mijn vorige winterset in winterse omstandigheden (vanochtend kunnen testen).
    Volgende week krijg ik een TPMS-kastje binnen van Aliexpress en kan ik de sensoren in gaan leren.
     
  12. mooi :thumbs:
    beetje betaalbaar die Hamax?
     
  13. Ik heb meerdere poedercoaters in de regio Den Haag gebeld en allemaal komen ze zo rond de 350 euro (inclusief BTW) uit voor een set 17 inch velgen. Betaalbaar? Redelijk aan de prijs maar ik vond het het waard.

    Ik ben uiteindelijk naar Hamax gegaan omdat ze alles in één keer konden doen (coaten, banden, balanceren + monteren) en ik veel goede verhalen over Hans (de eigenaar) heb gehoord. Hij heeft deze zeker waargemaakt: de coating is erg goed gelukt.
     
  14. goed om te weten, mocht het nog een keer van pas komen :thumbup:
     
  15. Bijzondere wielen, staat 'm goed! Een leek zou niet opvallend dat ze anders zijn dan de 16 inch :D

    Heb je ook nog een foto van je mistlampen/DRL? Ben daar erg benieuwd naar. Ook naar het aansluiten.
    En hoe heb je projectorkoplampen gemaakt?
     
  16. Mooie set en staan goed onder je :focus3:
     
  17. Mooie upgrade!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. Dank allen!
    @Berrychello u vraagt, wij draaien :-)

    [​IMG]
    [​IMG]

    De mistlamp-DRLs zijn de OSRAM LEDFOG103, met blauw binnenwerk. Dat blauw doet overigens helemaal niks met de kleur van het licht en de auto is er mee de APK doorgekomen. Andere kleuren zijn ook verkrijgbaar. Ik heb deze set via Amazon via een deal, normaal zijn ze 150 euro of meer.

    De DRL heeft een ingebouwde controller dus het is een kwestie van vier draadjes aansluiten. Eentje bij de stekker van de linkerkoplamp aan de draad voor het dimlicht, en twee in de zekeringkast. Eentje daarvan op een geschakelde plus en een andere op een continue plus. Daarnaast de massa, die heb ik op een punt dichtbij de linkerkoplamp vast gezet.

    Om de mistlampen om te wisselen is het wel echt passen en meten geblazen, vooral aan de passagierskant. Mij is het gelukt via de wielkasten en door het onderscherm van de bumper los te halen. Voor de volgende keer zorg ik wel voor een brug, dat werkt echt makkelijker. Na het monteren moet je wel de DRL/mistlampen opnieuw (laten) stellen.

    Wat betreft de projectorkoplampen: deze zijn aftermarket uit Duitsland (zo rond de 200 euro, kan de winkel / link niet meer vinden). Erg goede kwaliteit, geen draden aan de buitenkant zoals je nogal eens ziet. Ik had ze ook zelf kunnen klussen maar om het mooi te doen moet je voor de mooiste oplossing de permaseal loshalen en daar heb je een grote oven, speciaal gereedschap en nogal wat geduld voor nodig. Volgens mij heeft @pd3jcw zelf een set geklust maar daar een andere methode voor gebruikt.
     
  19. Kijk, dat ziet er goed uit zeg! Zowel de koplampen als die DRL vind ik top! Zeker een idee voor mijn Focus!
    Dank voor de uitgebreide uitleg!
     
  20. meerdere sets zelfs en manieren ervoor.... ik had met een verfbrander en verhuisdoos een "oven" gemaakt voor mijn s-max koplampen, dit ging best goed maar voor de focus (2 setjes) heb ik ze open "gesneden" met een warm mes. Dit is veel sneller open maken maar ook weer dicht te solderen met kunststof materiaal.
     

Deel Deze Pagina