1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Wij zitten hier ook met een tunings dillema, wij missen (hoe logisch)
    het koppel van onze vorige Focus (diesel).
    Op internet is zeer weinig te lezen over het tunen van een benzine Focus,
    nu heb ik een bedrijf in Dronten gevonden die er reclame mee maakt.
    Uiteraard is de vraag of het lonend is om het te laten doen, de kosten zijn
    €398,- en er word beloofd om 9 pk erbij (duh..lekker belangrijk) en
    een koppel erbij van 16 Nm (heel belangrijk).
    De vraag is automatisch of het het waard is en of ik echt verschil ga
    merken??

    Ook de vraag of iemand ervaring heeft met het bedrijf :
    www.bullpower.nl
    Ze adverteren dat je voor en na een dyno-test krijgt om het verschil
    aan te duiden, uiteraard zetten ze erbij dat het per auto verschildt.
     
  2. Ik had al gelezen dat hij het bij een bedrijf in Huizen had laten doen,
    en dat hij geen effect gemerkt had, maar hij heeft toch niet echt een
    motorisch standaard 1.6i. :roll: :twisted:
    Die van ons is op de inlegfilter na nog standaard, maar heb geen flauw
    idee of dat echt zinvol word.
     
  3. Dat klinkt niet verkeerd zo op het eerste gezicht! De prijs van 398 euro valt me eerlijk gezegd niet tegen, zeker als ze voor en na het "chippen" een vermogenstest doen, da's wel zo prettig.

    Heb meteen maar eens op hun website gekeken en de 2.0 Duratec HE staat er ook bij (met rollenbank uitslag):

    http://www.bullpower.nl/chiptuning/powertest/ford/focus_2000i_145pk.html

    [​IMG]


    Hmmm... mijn interesse is gewekt... Is misschien wel het overwegen waard voor mijn Rally Edition! 8) :P
     
  4. Wij hadden even een mailtje naar BullPower gestuurd,
    hierbij de reactie van hun:

    Hierbij zenden wij U de aangevraagde informatie toe.
    Ford Focus 1600 16v
    Modificatie Origineel Bullpower

    Vermogen 99 pk 107 pk

    Max. koppel 145 Nm 161 Nm

    Na bovenstaande chiptuning berekenen wij een prijs van
    Euro 398.00 inclusief btw ,montage en een vermogentest
    op onze vermogenbank voor en na de chiptuning.

    De hierboven genoemde vermogenswinst kan iets verschillen,
    zelfs als het gaat om hetzelfde type auto.
    De verschillen zijn afhankelijk van de km stand van Uw auto,
    onderhoudshistorie en het inrijden van de auto.
    Voor wij aan de Bullpower chiptuning beginnen wordt eerst
    Uw auto getest op onze rollentestbank, en bepalen aan de hand daarvan
    welke winst op een veilige manier mogelijk is en wat het beste bij Uw rijgedrag past.
    Wij schrijven de software dan ook altijd speciaal voor uw auto op maat.

    De Bullpower Chiptuning neemt ongeveer 2 uur in beslag. (U kunt hier dus op wachten)
    Wat kunt U van Bullpower Chiptuning verwachten?

    Na de Bullpower chiptuning beschikt Uw auto over meer koppel (Nm) en meer vermogen (pk's), dit zult U direct gaan merken.
    De auto heeft nu meer kracht en souplesse, de acceleratie zal veel vlotter gaan, ook het hernemen van de motor gaat soepeler,
    een tussen acceleratie gaat eveneens vlotter en soepeler
    Onze chiptuning (software) is ook uitermate geschikt voor automatische versnellingsbakken zelfs bij hoge belasting
    (bergen,aanhanger,caravan trekken)

    Bij chiptuning voor jou auto ligt de nadruk op het koppel (nm) Het koppel zorgt ervoor om de auto vanaf een lager toerental
    zosnel mogelijk naar een hoger toerental te brengen. Door het koppel te gaan verhogen gaat de auto vlotter op gang komen.
    Dit vindt je terug in de sprint van b.v. 0-80 km of 0-100 km maar ook in een tussensprint van b.v. 60-100km in de vierde
    versnellen of 80-120 km in de vijfde versnelling. De auto zal ook makkelijker oppakken bij het doorschaken van de versnellingen
    van b.v. 3 naar 4 of 4 naar 5.



    Hebt u nog vragen bel of mail ons gerust, wij staan altijd ter beschikking voor u.


    Het komt allemaal wel zeer professioneel over, en ze zullen er zeker
    verstand van hebben, maar twijfel nog of we het echt gaan merken,
    zeker ook te weten dat we er een caravan mee gaan trekken die aan
    het max. terkkend gewicht zit (1200kg).
    Tot nu toe heb ik maar 1 reactie kunnen vinden van iemand die zijn 1.6i
    heeft laten chippen...... :(
     
  5. Ik denk dat je het zeker wel zult merken. En ik vind het een nette prijs.
     
  6. @Fordtune,
    Kun je ongeveer aangeven wat mijn ST170 kan winnen.
    Auto is van 2004 met 46000 km op de teller.
    En de kosten uiteraard?
     
  7. Dit hangt volledig van je budget af :)
    De mogelijkheden zijn er wel, maar buiten de chiptuning (490€) is er niets meer echt goedkoop te noemen. uitlaat, CAI, nokkenassen, NOS, turbo-ombouw, ...

    Greetz,
    Diederik
     
  8. CTH Ciptuning heeft mijn 3 jaar oude 1.6 first edition gechipt.
    Vermogen van 113.4 naar 123.4Nm (was dus al niet slecht)
    Koppel van 158 naar 172Nm.
    Chippen doen ze daar via de OBD poort. Er wordt dus niet aan de ECU gesoldeerd of ergens iets tussen gezet.

    Het grootste verschil is echter dat hij soepeler rijdt. Pakt beter op na schakelen. Ik heb me 3 jaar ge-ergerd aan een "hik" die altijd voelbaar was op het moment dat ik gaspedaal weer intrapte na het schakelen. Dat is nu helemaal over. Rijden met een zware aanhanger gaat ook stukken beter.
     
  9. CTH Ciptuning heeft mijn 3 jaar oude 1.6 first edition gechipt.
    Vermogen van 113.4 naar 123.4Nm (was dus al niet slecht)
    Koppel van 158 naar 172Nm.
    Chippen doen ze daar via de OBD poort. Er wordt dus niet aan de ECU gesoldeerd of ergens iets tussen gezet.

    Het grootste verschil is echter dat hij soepeler rijdt. Pakt beter op na schakelen. Ik heb me 3 jaar ge-ergerd aan een "hik" die altijd voelbaar was op het moment dat ik gaspedaal weer intrapte na het schakelen. Dat is nu helemaal over. Rijden met een zware aanhanger gaat ook stukken beter.
     
  10. Er kleeft een nadeel aan OBD-tuning (ik weet niet of dat al ter sprake is geweest, heb geen tijd om alle posts te lezen).
    Op 't moment dat je garage bij 'n beurt besluit om nieuwe software in je ECU te steken, wordt de tuning "overschreven".
    Als hierover met de tuner afspraken gemaakt kunnen worden is er niks aan de hand natuurlijk.
     
  11. Ze kunnen toch niet zomaar een nieuwe software erin steken zonder te vragen???
     
  12. Ik heb in '07 een update gehad van de motormanagement software.
    Is me netjes, achteraf, verteld.
    Volgens mij mogen ze dat doen.
     
  13. Doen ze als het goed is standaard bij een beurt. Dus ik meld bij de afspraak voor de beurt dat de auto is gechipt.
     
  14. Dit is alleen het geval als de software in je PCM wordt overschreven. Wanneer je kiest voor de tuners met een handset, zoals Code:Red-Superchips-Dreamscience, dan kun je zelf de oude software terug zetten.
     
  15. FordTune,

    Een kennis van mij heeft een Ford Mondeo MK 2 uit 2000, hier ligt een 1.8 Tddi moter in. Hij wil zijn Mondeo laten Chippen, maar kan er weinig info over vinden. Heb je wat informatie over het Chippen van de Mondeo ?
     
  16. Dit zal nog een gewone turbo-diesel zijn, als ik mij niet vergis???
    Dan is er spijtig genoeg geen chiptuning mogellijk.
    Als het een 2.0TDDI is, kan ik tunen naar 145PK / 330Nm

    Greetz,
    Diederik
     
  17. Het is inderdaad een gewone turbo diesel, hij heeft 90 PK het is geen 2.0 TDDI. Jammer dat hij niet te chippen is, bedankt voor je info.
     
  18. Is dit niet gewoon dezelfde motor als die van de focus 1.8tddi?
     
  19. iemand een adres in zuid limburg
     

Deel Deze Pagina