1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Ja dat had ik ook gelezen ja maar heb er niks over gehoord dat ze het veranderd hebben.
    Je zou denken dat je daar wel goede reclame voor maakt.
     
  2. Het is ongeveer vanaf 18 januari. Ik heb via Shell en Airmiles een bericht van de verandering gehad.
    Maar ik denk dat het voor de meeste mensen totaal niet interessant is. Daarom ook geen grote campagne denk ik.
     
  3. De shutters worden inderdaad verwijderd bij het plaatsen van de intercooler. De grill is de keuze van de klant om schade aan de intercooler iets te kunnen voorkomen.

    De verschillende grilles en prijzen hiervan zijn te vinden op onze website: https://www.autosportmebu.nl/product/zunsport-ford-focus-mk3-st-grilles/
    Voor een complete prijs incl. montage van diverse aanpassingen wil ik u vragen een mailtje te sturen met uw wensen naar kevin@mebu.nl.
     
  4. Hier een heel blije C-Max rijder....

    de 1,6 Ecoboost is vanmiddag door Michael van 150 naar 182 PK gebracht.... dit kan ik IEDEREEN aanraden!!!!

    Michael, Bedankt!
     
    Peter Vos vindt dit leuk.
  5. Ik heb mijn focus 1.0 ecoboost 125pk laten chippen, maar nu lijkt t wel of het verbruik meer is geworden bij exact dezelfde rijstijl, eerst haalde ik bijna 1:22 bij rit naar t werk, en nu 1:20 net:)
    Het is wel zo dat ik eerst e10 tankte en nu de tank vol met 98 zit.
    Ik heb gelezen dat met 98 de boorcomputer nauwkeuriger is?
     
  6. Enigste manier om meer vermogen te krijgen is meer benzine inspuiten. Dus ja als je volgas optrekt heb je extra vermogen maar ook extra verbruik.

    V12 zal bij normaal rijden meer drinken dan een 1.0 zonder turbo.
    Met turbo zal het ook meer dorst hebben
     
  7. Heb t over dezelfde rijstijl, woon werk verkeer, gewoon rustig zonder zware voet en op cc,
    Ik denk dat de bc gewoon anders telt dan voorheen, ik ga t eens gewoon uitrekenen straks of die nog wel klopt:)
     
  8. Is toch logisch? Je hebt er pk en nm bijgekregen. Dan stijgt het verbruik ook. Ondanks dezelfde rijstijl. Chippen maakt de auto niet altijd zuiniger.
     
  9. Je zegt het zelf: met dezelfde rijstijl.
    Die moet je aanpassen, door het hogere koppel hoef je minder gas te geven om op snelheid te komen. Daar zit de winst.
     
  10. Bovendien, als je exact dezelfde rijstijl houd, waarom dan überhaupt chippen?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Het is puur om te testen:) ik wil dat gewoon zelf ervaren of t ook zo is.
    Ik chip een auto niet voor altijd te liggen gassen, maar als het moet dan kan t snap je.
    Zowieso is beetje extra zuinigheid meegenomen met woon /werk verkeer.
    Deze dagen rij ik gewoon echt op mn gemak en zonder haast.
    Wil gewoon effe zien wat er haalbaar nu is met de focus.
     
  12. Ik heb mijn focus een jaar geleden gechipt (bluefin) en hij gebruikt nu wel iets meer hoor.Maar het is wel fijn dat ie nu vlotter reageert :). Ik denk als ik dezelfde rijstijl had aangehouden, dat het dan niet veel uit zou maken qua verbruik...
     
  13. Ik merkte int begin, dat de bc minder aangaf bij 80km/u op de cruise control.
    Ipv 1:24 , deed ie ongeveer 1:20/21.
    Dacht dat is wel veel meer.
    Maar na een paar daagjes rijden, is dat weer gewoon als het was.
     
  14. eerst maar eens een paar keer tanken met 98 en dan gewoon uitrekenen wat het verbruik is.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  15. Dat wou ik idd doen
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Vergeet niet dat je airco er ook in hakt met verbruiksgegevens. Dat scheelt bij mij 2 á 3 km per liter op exact dezelfde weg zonder niveauverschil en dergelijke.
    Wie heeft er allemaal hun EcoBoost met 101 pk laten chippen, en door wie?
    Ik rij nu een tijdje standaard met Firezone 102 benzine erin en ik merk voordat dat hij rustiger klinkt en beter oppakt. Snap dat het niet echt vermogen extra geeft .
    Ik wil hem via AMT laten chippen, maar dan vooral ook om het koppel zodat je vanaf de derde versnelling en hoger ook wat beter meekomt.
     
  17. Je weet dat de 100pk versie vwb versnellingsbak al aan z'n limiet zit vwb max koppel? Even zoeken, zijn al meerdere berichten over.
     
  18. Ik lees net de andere topics door inderdaad.
    Dat is best jammer om te lezen, dan heeft chippen weinig toegevoegde waarde als ik daarmee mijn versnellingsbak om zeep help.
    Bedankt voor de info!
     
  19. Hallo allemaal, ik heb sinds een jaar een Ford Focus automaat uit 2016 met 1.5 ecoboost 150PK. Ik ben er erg blij mee, rijdt heerlijk. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n comfortabele auto gehad en dit is de eerste auto waar ik niet hoef te trappen of hoogtoerig te janken om met het verkeer mee te komen :)

    Hoewel ik soms even wil laten zien dat ik sneller ben, of soms even snel langs iemand wil omdat het me gewoon te traag gaat, probeer ik het overgrote deel van de tijd met zo min mogelijk toeren te rijden, stil, soepel, zuinig en volwassen (ook daar kan je een sport van maken).

    Ik heb nu in mijn hoofd dat ik binnen de veilige marges wil chippen, maar nu lees ik hier en op google wisselende verhalen waar ik gewoon niet genoeg kennis voor heb, is de motor in deze auto geknepen en dus volkomen veilig om te updaten? Is de automaat hierop voorbereid of is die in dit model zwakker? Dat soort vragen dus. Ik heb me proberen te verdiepen bij welk bedrijf ik voor Ford moet zijn, maar als ik het goed begrijp wil ik met deze motor eigenlijk geen chip tune maar enkel de fabrieksupdate naar het model met 182PK.

    Wie kan me adviseren? Als het echt een fabrieksupdate is waar niet mee gerommeld hoeft te worden en waar geen waarden specifiek hoeven te worden nagekeken, etc. Wie (persoon of bedrijf) kan mij daar dan mee helpen in de regio Haarlemmermeer?

    Dank! Michiel
     
  20. Is de 182 PK versie van de 1.5 ECOboost überhaupt geleverd in combinatie met de automatische transmissie?

    Wanneer dit niet het geval is is het ook niet mogelijk om de auto te voorzien van de originele 182 PK software. Er zit namelijk verschil in software tussen de handgeschakelde versies en de versies met automatische transmissie.
     

Deel Deze Pagina