1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Leuk wanneer je een ander motortje hebt dan die van mij :) Hele toestand voor 4 pk meer en dan nog is het vast niet aan te raden met zo'n nieuw ding, maar en daar komt het (ik ben daar nl. niet In thuis) zijn er andere mogelijkheden om er wel meer uit te halen? (edit: overigens rijdt ie helemaal top hoor, puur nieuwsgierigheid)

    gr dD.
     
  2. Het gaat meestal niet eens om de pk winst bij een benzinemotor. Gaat er meer om dat de motor veel beter oppakt en levendiger is (en soms ook een hoger toerental).
     
  3. Ik heb zelf zeer goee ervaring met een Cyclone en een Pipercross Viperkit luchtfilter. Daarnaast heb ik een Power Boost Valve laten plaatsen en inregelen. Ik heb nu veel snellere response op het gaspedaal, met name in 1, 2 en 3. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren (150 in z'n drie) en met de PBV kan ik sneller/vlotter accelereren. Je wordt dan echt even in je stoel gedrukt... en dat in een 1.6 16v MK1
     
  4. Vandaag heb ik mijn TDDI met 228.000 km op de teller door Diederik (Fordtune) onder handen laten nemen (zie mijn focus: Sjah).

    Resultaat na een voorzichtige tuning (i.v.m. de leeftijd van de motor):
    + 20PK vermogen
    + 40NM koppel
    - geen rookontwikkeling

    Motor loopt soepel en pakt veel beter op en trekt nu lekker door. Ik ben helemaal happy met de chiptuning.

    Fordtune / Diederik bedankt! :worship:
     
  5. zo moet het ook! ook direct geopteerd voor een andere inlegfilter?
     
  6. kijk eens aan dat scheelt al weer.

    mag ik weten wat dat totaal plaatje koste??
     
  7. Ik had zelf al een K&N inlegfilter. Dat is denk ik ook de reden dat ik al 93PK had i.p.v. 90PK.
    Dit hele geintje heeft mij € 500,- gekost. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. :-) Ik heb hiervoor gekozen (ipv goedkopere chiptuning bedrijven of powerboxen), omdat Fordtune:
    - veel ervaring met het tunen van Ford heeft (TDDI en TDCI). De meeste bedrijven weten hoe ze VAG moeten tunen, maar Ford en andere merken is vaak de eerste keer.
    - een op maat geschreven programma plaatst. Dit houdt bij mij in dat er niet maximaal getuned is.
    - tweemaal (voor en na) op de vermogensbank gaat, waardoor je bewijs hebt van de tuning.
     
  8. Ik heb op internet is gezocht wat er nu precies wordt aangepast bij tunen maar ik kan nergens een standaard aanpak vinden. Ben namelijk wel benieuwd wat een goede aanpak is en wat een verkeerde aanpak is.

    Fordtune, kan jij aan de hand van een vermogens grafiek zien wat er ongeveer aangepast is? Mijn motor had na het tunen dezelfde vermogens en koppel curve, alleen lagen de waardens hoger.
     
  9. Daarvoor moeten we de software uitlezen en de mappen bekijken :cry:

    Greetz,
    Diederik
     
  10. Ik heb dit topic eens zitten doorlezen en vraag me af of er al ervaringen zijn m.b.t. het chippen/mappen van de 2.0 Duratec HE motoren zoals ik die in mijn Rally Edition heb... :?:

    Diederik, kun jij misschien wat info verschaffen?

    Alvast bedankt! ;)
     
  11. De winst met chiptuning op een ongeblazen benzine motor is meestal minimaal...
     
  12. Maar toch merk je het goed. De motor wordt vooral levendiger en pakt beter op. Vaak kan de toerenbegrenzing ook wat omhoog. PK winst zegt niet alles.
     
  13. Daar is het me ook met name om te doen. De RE heeft standaard 145pk, da's ruim voldoende lijkt me, maar hij zou voor mijn gevoel wel wat beter mogen oppakken, vooral onderin zou ie wat beter mogen presteren. :D
     
  14. Met deze motor is héél veel mogelijk, maar het budget is nogal aan de hoge kant :cry:
    De chiptuning combineren met een CAI of sportfilter is zeker een aanrader: 8 tot 10PK, 10Nm, en natuurlijk veel korter aan de gas hangen. Liefst stellen we af op 98octaan, de meerprijs van de brandstof win je terug op het verbruik.

    Greetz,
    Diederik
     
  15. kan hybride turbo kwaad op een focus 2008 1600tdci 90pk
     
  16. Als je er één kan vinden, kunnen we de software zeker aanpassen. Het enige probleem zal zijn om er eentje te vinden.

    Greetz,
    Diederik
     
  17. als je auto meer dan 100.000 gedraait heeft is het toch af te raden om te tunen???
     
  18. Ik heb mijn ford focus 1.6 16v ook 1,5 week geleden laten chippen bij V-Tune holland...

    Ze zijden mij dat de focus 14 pk en 30nm koppel erbij kreeg..Dit leek me tog aardig interessant voor 299 euro....

    zaterdags heen geweest en 1,5 uur later kon ik weer wegrijden...(het duurde wat langer omdat hij zelfs nog nooit een 1600 gechipt had...Dit alles gebeurde gewoon via de obd stekker..dus geen geklooi met een andere chip te solderen in de ecu...

    ik mocht 1st een stukje proefrijden...dagt,ik zal echt wel verschil vernemen...maar echt,ik vernam geen ene bal...Ik weer trug naar de zaak en had dit dus verteld.Ze zijden dat je het verschil pas vernam op de snelweg en bij hogere toerentallen...bla bla bla :S

    ik lekker trug gebroest naar huis en vernam dus echt totaal nix...


    Vorige week zaterdag even mijn focus op de rollenbank gehad bij Van Vught Tuning op de Dyno bank in lutjegast..

    Met een droefige 109,1 pk en een koppel van 161nm

    Dit had y van te voren ook al ong.omdat ik een andere spruitstuk,filter,geen kat en andere 8erdemper heb...

    Ik was zo kwaad dat ik hem direct maar weer mailde...Gister weer terug gegaan naar Huizen en netjes mijn 299 euro terug gekregen en mun oude software er weer in gebatst :)

    ga echt geen 300 euro weggooien zonder resultaat te voelen....

    Dus kom daar liever niet weer...Ze waren verder erg vriendelijk en arjan(van V-tune) had er ook wel verstand van zo te horen...Daar zeg ik verder ook niks op...ben blij dat ze niet moeilijk deden dat ik het geld weer terug wou :D
     
  19. 30Nm bij een 1.6 :shock: :shock: :shock: :shock: :? , yeah right.
    Realistische waardes bij een (goeie) tuning: 5PK / 5Nm

    Greetz,
    Diederik
     
  20. nou,dat vondt ik nou ook,dacht precies hetzelfde en wou het tog proberen want: Niet goed geld terug :)

    De chip is er nu weer uit en heb hem gister aaf weer op de testbank gehad en geloofde me ogen niet...met chip heeft y minder pk dan zonder...1st 109,1 pk en 161nm en nu zonder chip 113,2 pk en 162nm :roll:
     

Deel Deze Pagina