1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijke oorzaak getril snelweg

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Jepsor93, 3 jan 2019.

  1. Ja, maar MEBU heeft aangegeven dit enkel te doen als ik daarna nooit meer terugkom met die klacht. Ongeacht of het is opgelost. Dus zó verleidelijk is dat aanbod nu ook weer niet.
     
  2. Zo zou ik het aanpakken.
     
  3. En als dat wel de oorzaak blijkt te zijn heb je het dus toch zelf goedkoop laten maken...
    Als je ander laat sleutelen verspil je al je rechten ...
     
  4. Een derde inschakelen in een dergelijke zaak zou ik inderdaad alleen doen als Mebu daarmee (schriftelijk) instemt. Zij lezen (zeer waarschijnlijk) ook mee en dan zou je hiermee laten zien dat er aan je auto gesleuteld is door anderen. En als zij zo flauw zijn als het lijkt over te komen, dan kunnen zij zich daarop beroepen. Ik snap dat je er het liefst zo snel mogelijk vanaf wil zijn, maar dat doet je zaak geen goed denk ik.

    Foto's komen er aan!
     
  5. Dit zijn de foto's van mijn draagarmrubbers. Ik heb onlangs mijn draagarmen vervangen omdat ik last had van geluiden en trillingen in het vooronder. Dit was met name duidelijk te merken bij een hobbelige weg. Dit was volgens mijn garage tevens een afkeur geweest bij de onlangs uitgevoerde APK vanwege de speling en zichtbare ouderdom.

    Foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Ja, maar wat MEBU nu wil is het volgende: ze ontkennen dat er iets is, maar ze zijn bereid om de rubbers te vervangen. Als zíj echter geen verschil merken, moet ik alsnog betalen. Daarbij mag ik in dat geval niet meer terug komen als de klacht er nog is.

    Dat vind ik zo’n ongunstige voorwaarden, dat ik er bijna niet mee akkoord wíl gaan. Wat denken jullie?
     
  7. Wat denkt de BOVAG ?
     
  8. #48 Factory, 1 feb 2019
    Laatst bewerkt: 1 feb 2019
    Precies, je geeft aan dat je er een zaak van hebt gemaakt. Moet je die uitslag niet eerst afwachten dan? Wat zegt de BOVAG?
    De reactie van MEBU lijkt mij bangmakerij. Een gemeen trucje om van je af te komen. Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan.
    Als je het zwart op wit hebt staan dat ze de trilling op moeten lossen, dan zou ik mij daar op focussen en niet specifiek op de draagarmen. Jij bent geen monteur, en hoeft dat ook niet te zijn. Dan help je jezelf alleen maar in de nesten als dat niet de oorzaak is.

    Zij hebben je een belofte gedaan, die ze wettelijk gezien na moeten komen. Laat ze dan ook maar komen met de oorzaak en oplossing. Ik zou toch overwegen om juridische stappen te gaan ondernemen, voordat er wellicht een termijn verstrijkt en je geen poot meer hebt om op te staan.
     
  9. #49 Factory, 1 feb 2019
    Laatst bewerkt: 1 feb 2019
    https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/niet-tevreden-over-tweedehands-auto

    Ik zou de BOVAG achter de broek aanzitten en informeren naar wat er nodig is om de aankoop te ontbinden. Als je deze info hebt kun je MEBU een schriftelijke (aangetekende brief?) termijn stellen om de boel op te lossen. Doen ze dat niet, dan ontbind je de aankoop met behulp van de BOVAG.

    https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/bemiddelingsreglement.pdf

    Wat ik zo lees heb je een periode van 6 maanden (na aankoop) om er met MEBU en de BOVAG uit te komen, anders heb je alleen nog de optie van een rechtzaak. Dat laatste lijkt mij niet wenselijk.

    Als je die stappen doorloopt, sta je het sterkste denk ik.
    Het is niet aan jou om te ontdekken wat er precies mis is. Dus daar zou ik mij ook niet in verliezen.
     
  10. Bovag stuurt letterlijk dit: heb ik dus helemaal niks aan.

    Geachte heer,


    Autobedrijf Mebu doet u tegen finale kwijting het voorstel de draagramrubbers te vervangen onder voorwaarde dat als het probleem daar niet mee opgelost is de kosten voor u zijn. Zij gaan dan samen met u vooraf en achteraf rijden.

    Finale kwijting wil zeggen dat u daarna niet meer op deze klacht kunt terugkomen. Daarnaast kan dit misschien tot nieuwe discussie leiden of het nu wel of niet is opgelost.


    Het alternatief zal een juridische procedure zijn. Autobedrijf Mebu heeft al eerder aangegeven dat zij dit niets aparts aan de auto merken en er dus geen sprake is van een gebrek, mede gezien de leeftijd en kilometerstand van de auto.


    Graag vernemen we uw reactie.


    Met vriendelijke groet,
     
  11. Omdat MEBU uberhaupt weigert de auto na te kijken, ben ik zelf op zoek gegaan naar eventuele oorzaken.
     
  12. Dan wordt het dus de gok wagen of gaan informeren naar een juridische weg.
     
  13. en een ANWB aankoopkeuring uit laten voeren? is dat een optie?
     
  14. Heb je een rechtsbijstandsverzekering (al dan niet via een vakbond)? Dan zou je de zaak daar eens voor kunnen leggen. Ik zou bij de bovag nogmaals aangeven dat het niet is vastgesteld dat de rubbers de oorzaak zijn, maar een mogelijke oorzaak . En dat daarmee de zaak niet is afgedaan als blijkt dat die niet de oorzaak zijn. Jij hebt immers zwart op wit dat Mebu de oorzaak van de trilling zou oplossen.
     
  15. Dat is inderdaad een goeie ,heb in het verleden ook weleens een auto laten keuren bij de ANWB als ik het niet vertrouwde en nog in de garantie zat.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Ik kan naar de geschillencommissie stappen, kost me 120 Euro+-, en dan gaat een onafhankelijke expert het beoordelen. Maar mbt de rubbers: baat het niet dan schaadt het niet. En als het werkt dan bespaart het me dat hele juridische getouwtrek.
     
  17. @Denz
    Op foto zien de rubbers er niet verkeerd uit.
    Spelling kan ik niks van zeggen ivm niet te zien is of hij meer dan 1mm vrij kan bewegen in zijn rubber. Voor de spelling moet je de normale spelling door de rubber buiten wegen laten.

    @Jepsor93
    Als ik het zo begrijp zeggen ze bij mebu dat wat je voelt acceptavel is. Andere monteur keer mee laten rijden en zijn mening vragen is iets wat je altijd kan doen. Wordt er niks vv en heb je beter idee of het goed is of niet.

    Zelfde gehad met me banden. Zaten vier b-merk onder met genoeg profiel. Echter zelfde soort klacht als bij jouw. Uiteindelijk heb ik gezegd dat het door de banden komt. Ivm zelf de wielen van voor naar achter had gedaan en daardoor probleem stukke minder werd.

    Reactie van hun was toen dat ze 4 continental eronder wouden zeten. Dit gedaan samen gereden beviel goed. Later kwam het toch nog terug. Echter nooit moeite gedaan ervoor. Nu voel ik het nauwlijks. Alleen als ik eraan terugdenk. Als je denk het te voelen, dan voel je het ook. Anders rijdt hij super en heb je nergens last van.

    Wat je met mebu afspreekt moet je zelf weten. Het is op een geven moment wel klaar, ze kunnen alles doen wat je wilt maar alles met mate.
    Wat bovag schrijft klopt helemaal.
    Ik kan zelf alleen op basis van je verhalen iets vertellen. Maar als je keer iemand mee laat rijden heeft hij meer inkijk.

    Mijn achterkant trilt nog, ik merk het ik weet het, maar verder totaal niemand. Alleen met aanhanger voel je dat hij achter meer trt of hobbelt
     
  18. Mijn vader heeft ook een Focus CC, en die doet het niet. Ik weet dus precies hoe die wagen moet voelen. Daarbij: nog voordat ik hem kocht, en een proefrit deed, viel ons het getril op. We hebben toen gezegd dat dat vóór aankoop weg moest zijn. "Geen probleem" gaf MEBU aan.

    Inmiddels is precies dat getril, dat er sinds de eerste proefrit is, nog niet weg. Iedereen die in die wagen zit, merkt het op. Maw: ik ga de discussie niet aan over dat het er is, én dat het niet hoort. Het is er, en MEBU heeft er gewoon belang bij om dat zo lang mogelijk te ontkennen. Want ze hebben simpelweg geen zin om dat gratis op te gaan sporen.

    Er zit geen grens aan die garantie: als iets niet goed is, dan moet het worden opgelost. Of dat nou eenvoudig of ingewikkeld is.
     
  19. Maar om nu de rubbers ergens ‘goedkoop’ te laten vervangen?... dat snap ik niet.
     
  20. Ah nu snap ik het beter. Van dat ze zelf zwart op wit hebben gezet dat het opgelost zou worden is het belangrijkste.
    Daarmee zullen ze het idd moeten oplossen.

    Zitten in beide focus dezelfde motor/versnellingsbak.
    En zit het voor of achter qua gevoel. Is het bij vaste snelheid of bij alle snelheden.
     

Deel Deze Pagina