MEER VERMOGEN EN MEER RIJPLEZIER!

Focusclub.nl is een partnerschap met EQ Performance aangegaan!

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ja ben benieuwd of je dat in curves kan terug zien! Denk dat Ford van de 8 versnellingen dus 4 versnellingen heeft begrensd qua koppel.
    Zou wellicht ook verschillend kunnen zijn tussen de 150pk en 182pk software!
    Wellicht dat @Ksneyers kan omschrijven hoe hij dit ervaart met zijn 182pk automaat
     
  2. #1722 tarantulatje, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Oké dat is wel apart misschien in combinatie met de precollision alert. Mijn reactie was ook meer in het algemeen. Wel raar inderdaad kwam je hard aangereden?

    Ik heb met mijn focus in februari toen hij net geen 3 maanden oud was een harde tik van achter gehad omdat iemand veelste hard reed op een natte 60 weg waar ik linksaf sloeg voor een tankstation. Bestuurder zag mij te laat en remde ( oude auto zonder abs) gleed door en ramde zo de achterkant van de kant waar ik als bestuurder zit. Gelukkig beide niets aan overgehouden en mijn auto is helemaal hersteld. De achterkant is helemaal vervangen. De controle in de auto voor en gedeeltelijk naast mij kan ik nog op anticiperen, maar wat er achter mij gebeurt is soms te gek voor woorden.

    Ook al is dit een lease wagen ben ik er zuinig op en dat is best zuur als zoiets gebeurt. Zeker met praktisch een "nieuwe" wagen

    Ik kan in ieder geval wel aangeven dat de mk4 aan de achterkant goed bestemd is voor een klap haha . Hoop alleen dat niemand het hoeft mee te maken

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  3. #1723 Marc123456, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Bij de zoektocht naar een jonge Ford Focus stuitte ik op het fenomeen "cilinderuitschakeling" en de gevolgen daarvan. Op internet vond ik geen antwoord wat de oorzaak kan zijn, dus ben ik gewoon wat proefritjes gaan maken in diverse modellen :).

    Dit weekend twee Focussen gereden. Een (import) ST Line 1.0 125pk bouwjaar 03-2019 en een Nederlandse Titanium 1.0 125pk bouwjaar 10-2019. De eerste gaf duidelijk trillingen op de snelweg ca 100kmh. Natuurlijk lette ik erop, dan voel je het meteen. Maar ook als je er niet de eerste keer op let ga je dit vanzelf doorkrijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen een "trilwagen" hebben en het niet doorhebben.
    Wanneer de sportstand aan gaat voel je even een duw en is het weg. Vervolgens bij een andere dealer in een Titanium 125pk gereden en daar geen enkele trilling.

    Trilling kan dus door 1 van de 2 dingen worden veroorzaakt: ST Line vanwege sportief onderstel of de Focussen die later gebouwd zijn hebben het niet.

    Dus even resume voor de duidelijkheid :D: Iedere nieuwe Ford Focus heeft cilinderuitschakeling, tenzij de sportstand aan staat (maar moet iedere keer handmatig worden aangezet), maar niet iedere Ford Focus heeft last van trillingen. Aangezien er bij de dealer nog steeds wagens worden verkocht die trillen is het dus goed opletten als je een occasion koopt (rijd een goede proefrit op de snelweg).
     
    OmeJoyo en tarantulatje vinden dit leuk.
  4. Welkom @Marc123456, Voorstellen is niet verplicht maar wordt wel gewaardeerd. Als je je wilt voorstellen kun je de zoekfunctie gebruiken en op zoek gaan naar het desbetreffende topic.

    Wil je meer weten over de cylinder-uitschakeling bij de MK4, ook hier is genoeg over gepost en dat kun je ook met de zoekfunctie vinden.
     
  5. Wat ik wel ervaar is als ik rustig in D rij dus bijvoorbeeld 70km/u en ik trap hem dan onder dat hij precies niet zijn volledig koppel geeft. Na 2-3x doortrappen krijg ik precies wel de indruk dat hij vol door gaat. Precies of ik hem moet wakker schudden. :lol: wanneer ik hem in sport manueel zet gaat hij wel met vol koppel wat ook hoort. Maar blijf het gek vinden. :D
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  6. #1726 Marc123456, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Dankje Kees. Ik zal mezelf voorstellen.

    Ik heb in dit topic veel gelezen over cilinderuitschakeling, maar helaas geen "echte" oorzaak/oplossing kunnen vinden. Dus het was net zolang rijden tot ik er eentje vond die geen last had van trillingen, vandaar mijn reactie eigenlijk .
     
  7. Elke MK4 heeft cylinder-uitschakeling
     
  8. Kees37 hij zegt dat toch niet? Ik lees alleen ervaringen dat hij meerdere fords heeft gereden en waar hij het "schokken" van de motor voelde of niet. Die informatie is best waardevol als je het mij vraagt.

    Goed dat je hem wijst om voor te stellen, maar je komt naar hem een beetje denigrerend over. Dat had naar mijn mening ook anders gekund. Niet iedereen kent gelijk de regels en zijn info is goed bedoelt. Probeer daar ook rekening mee re houden



    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
    Marc123456 vindt dit leuk.
  9. Zo zie je maar, ik lees het anders dan jij.
     
  10. ja Kees, je had er ook even een linkje bij kunnen zetten :schater:

    ik lees het ook zo als jou hoor Kees, niks mis mee :thumbup:
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  11. En weer :ontopic:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. #1732 Marc123456, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Inderdaad.
    Het had mij enorm veel tijd gescheeld als ik dit had geweten namelijk > niet de cilinderuitschakelijk an sich, maar wel waarom sommige leden er last van hebben en sommige niet. Het is ook niet iets kleins naar mijn mening, het is net alsof je constant over een hobbelweg rijdt. Dus lijkt me op de lange termijn voor de auto zelf ook niet zo goed.
     
    tarantulatje vindt dit leuk.
  13. Ik had zelf al eerder het vermoeden dat de 2018 model ford focussen sowieso meer problemen hebben dan bv de versie 2019 ( model 2020) die ikzelf rij. Ik rij een 1.0 125pk automaat. Ik herken mij niet in het trillen. Jouw ervaring geeft dat ook aan. In hoeverre dat ook is weet ik niet zeker

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  14. #1734 Marc123456, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Er staan her en der ook best wat Focussen bij de dealers , van de drie proefritten hadden 2 auto's de trilling, dus ik vermoed dat er een aantal mensen de "trilauto" hebben teruggebracht en Ford ze nu als occasion aanbiedt. Maar dat is een aanname. Onze auto die niet trilt kwam terug uit een faillissement.

    Sorry dat ik er wellicht zo lang over doorzaag, maar het was bij mij best een dingetje :D.
     
  15. Ik rij nu een jaar in de mijne, als ik het dus ook heb (heb werkelijk geen idee!) dan merk je (ik dus) daar in ieder geval niks van :)
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  16. Trouwens, over opmerkelijkheden gesproken... sinds een tijdje valt de DAB zender redelijk vaak uit met de melding "geen signaal". Zet ik hem opnieuw op de zender, doet hij het meteen weer prima. Is daar ook een bekende fix voor?

    Weet niet of ik het al eens gemeld had, maar mijn panoramadak is weer muisstil, ze hebben op 3 plekken aan de voorkant tape geplakt, valt nauwelijks op. Maar alle piepjes, kraakjes en andere irritante geluidjes zijn weg nu.
     
    meeder en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  17. #1737 Vignalelyfe, 31 mei 2020
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
    Nog mensen met een 19S50 - PCM WIRING CHAFE terugroepcall?

    edit: nvm heb het hier gevonden een paar blz terug :)
     
  18. Die van mij niet hoor. En de 120 pk diesel ook niet meen ik.

    Alleen een knop waarmee je allevier de cilinders tegelijk in- of uitschakelt ;)
     
  19. Afgelopen weken ging soms mijn motorlampje branden. Ik had verder geen problemen met vermogen. Maar toch gaf het geen veilig gevoel. Na check bij de dealer waar uiteraard het lampje niet ging branden deden ze dus niets. Gisteren weer terug geweest toen hij heel weekend aan stond. Dealer gaf aan dat de lambdasonde kapot was. Volgende week wordt er een nieuwe onder gezet. Eerste defect na 14d KM.
    Verder merk ik zelf weinig van de cilinder uitschakeling omdat ik standaard bij elke start 3 x op de knop ram om de sportstand in te schakelen. Merk wel dat hij in elke stand,heb active dus ook nat en onverhard de trillingen zich voordoen.
    Verbruik ligt rond de 14.7km per liter en als ik alleen snelweg rijdt kom 1 op 18 uit.
     
  20. Ik heb de MK4 - ST-line met 125 pk. (okt. 2018). Ik ervaar geen trillingen rond de 100 km. Is het afhankelijk in welke versnelling je rijdt? Is het inderdaad zo dat in stand "S" er geen cilinderuitschakeling is?
     

Deel Deze Pagina