Lijkt erop dat ik ook maar dingen moet gaan accepteren. Gezien mijn bougies geen puntje meer hebben maar stomp zijn, kan het nog helpen om de bougies te re-gappen? Want in principe is de afstand wat groter dan hoort nu.
@PascalG Als je 5 stationaair rijdt dan zal elke motor trillen. Je moet dan minimaal 1200 maar beste boven de 1500rpm zitten. Ja 3cil trilt meer dan een 4cil. Hierdoor zijn de rubbers wat soepeler. Het enige dat ik merk is dat je hoort als je in versnelling schakelt en deels voelt. Maar dit is producteigenschap zonder dat het verkeerd gaat
Kleine toelichting: het gaat erom tijdens stilstand/stationair de pook in de 5 zetten. Dan is het trillen het meest.
De laatste tijd heb ik meerdere keren de auto een reset gegeven, alleen kwam het probleem van het noodoproepsysteem iedere keer weer gelijk terug. Elke keer bij het starten kwam de melding op het scherm. Donderdag zijn wij Duitsland in gegaan en hebben we tot vandaag aardig wat flinke stukken gereden. De melding blijft nu weg sinds vrijdag. Ik denk dat je de conclusie mag trekken dat ook de melding van het noodoproepsysteem te koppelen is aan de accu? Nu deze volledig is bijgeladen door de langere ritten is de melding weg. Misschien een idee voor mij of een ander, zodra deze de melding continu krijgt om even de accu aan de lader te hangen, zodra deze vol is te resetten en kijken of het probleem verholpen is?
er zijn veel dingen dat een slechte accu kan veroorzaken, hoe oud is je accu die er in zit. zelf merk ik het beste doordat me portiervergrendeling alleen op bestuurdersdeur werkt, of ja de keyless entry. en dat bij starten van de wagen melding komt dat spanning te laag is voor de radio. Dit puur is ivm radio opstart zo vroeg als je instapt. maar dingen als dat parkeersensoren over hun eigen speaker gaat en niet over de boxen. Beetje gek want de radio speelt dus dat zou geen probleem mogen of kunnen zijn. Ook lane warning keeping merk je met sturen dat het wat minder agressief werkt. Twijfel vooral of de accu niet te ijverig geladen wordt, bedoel accuspanning aan de hoge kant is waardoor de accu zijn weerstand verhoogd met gevolg dat je niks meer echt laat. terwijl accuspanning juist hoog is. Of dat het temperatuur gerelateerd is, dat de accu niet meer echt bijlaad als de motorruimte warm is.
De accu is nu ruim een jaar oud. Deze wordt tot 90% opgeladen en de BCM is gereset bij plaatsing. Andere merkbare problemen zoals geluid sensoren en keyless entry komen af en toe voor...
Vandaag langs de dealer geweest voor twee puntjes: vreemd geluid in de motorkap en een motormanagement lampje. Het geluid uit de motorkap bleek een producteigenschap te zijn en hoef daar dus geen zorgen voor te hebben. Ik had gister avond de foutcodes uitgelezen en dit bleek foutcode P2096 te zijn. Dit heeft de dealer bevestigd en het ging waarschijnlijk om een lambda sonde en dit word gewoon onder garantie gerepareerd op de 27e. Het probleem dat de accu wat zwak lijkt willen ze dan ook gelijk langdurig testen maar ik ga zelf ook even met Forscan mijn SOT verhogen naar 90%. Wellicht dat dit alles verhelpt.
@VdR-HJD Ongeveer zelfde als bij mij. Jaar geleden vervangen en op 90% soc gezet. Reset wel gedaan ondanks weet dat hrt nirt veel uitmaakt. Nu jaar verder en vaak korte ritten is de soc gezakt naar 40%. Na lange rit is het wel 60%. Echter door stroomverbruik is het na paar dagen berekend als 45%. Zweeft vooral rond de 50%. 90% is alleen haalbaar als ik dus ford app en dergelijke functies uit zet zodat na afzetten van de motor totaal geen verbruik meer is. Accu is denk niet zwak punt. Maar vooral de clandestiene gebruikers die lang aanblijven. Waar vroeger sleutel uit contact betekende dat er niks meer aan staat. Staat nu na contact nog 30min enkele ampère te trekken. Erna is het denk ook nirt dat er minder dan 30mA loopt. Dat is de enige rede dat spanning zover kan zakken
Met deze redenatie zouden alle auto's met de moderne systemen last hebben van een lage accuspanning zou je zeggen... Ik kan me er wel in vinden wat je zegt, alleen denk ik dat het probleem in het softwarematige zit. Misschien dat andere merken dit beter op orde hebben.
Wat is de | P | knop voor een stierenpoep knop dan. Op mijn MK4 had ik nog een knop voor automatisch inparkeren (nooit gebruikt, maar een fancy gadget). Op de MK4.5 dacht ik een soortgelijke knop gevonden te hebben ( | P | ). Maar helaas, in de praktijk is het meer een sneltoets om in de navigatie naar een parkeerplaats te zoeken. Ik wordt best wel boos om dat er serieus iemand bij Ford tijd en materiaal aan heeft mogen besteden voor zoiets onnozels. De Drive mode knop vind ik ook minder geworden bij de MK4.5 t.o.v. de MK4. Bij de MK4 kon je nog een Drive mode selecteren door herhaaldelijk op de knop te drukken, maar de MK4.5 open je alleen het menu en moet je de Drive mode op het scherm aandrukken (extra handelingen dus).
Ik ben erg tevreden over het verbruik van mijn Focus Station MK4. In het begin vond ik het wat tegenvallen, maar in de loop van de 10 maanden dat ik hem nu heb is het eigenlijk steeds beter geworden. Pas een tocht van 2160 km gemaakt, en gemiddeld 4.2 L/100 km gebruikt. En door heel Frankrijk gereden zonder te tanken. In België voor de Franse grens getankt, en 1075 km later pas weer in Spanje. Toen had ik nog 57 km in de tank.
Ik snap je helemaal. Wel een totaal kansloze P knop, maar op een eenvoudige manier je rijmodus wisselen... Of de Traction Control makkelijk wisselen, of de binnenlucht circulatie. Nee we moeten een P knop waar iedereen die Android auto of Apple CarPlay gebruikt niets aan heeft.
@ing_BRW Wees gerust er zijn erger dingen. Zoals op fabrieklijn knipperlicht installeren op nieuwe bmw's, Eerlijk heb de optie voor automatisch inparkeren nog nooit gebruikt. Weet dat het nooit zo goed kan parkeren als ik. Moet bijna meter meer ruimte hebben als ik. Airco stel ik in en verander het nooit eigenlijk.
Ik vind het automatisch inparkeren juist een geschenk uit de hemel. Ik parkeer veel in het centrum van Arnhem waar er in 4 vakken achter elkaar 5 auto’s in worden gepropt. Ik vind mezelf een aardig goede parkeerder maar ik vertrouw de auto soms meer dan mezelf.
Ieder zijn ding. Parkeer met parkeersensoren. Idieaal. Weet dat als het constant piept nog 25cm heb. Die gebruik ik dan ook vaak. Tevens camera ook. Dan kom ik uit op constant piepen in zijn achterruit en voorruit. Krapper kan het haast niet. En als ik achteruit rij sta ik 5cm van de andere. Weet haast zeker dat automatisch inparkere vast loopt als hij ziet dat je constante piep hebt op je sensoren. Daarnaast gaat het inparkere ook sneller Ben dan wel gewend peugeot 208. Op cursus mee moeten testen. Kwam achter dat je nog meter ruimte had
Keurig, dat is heel zuinig. Ik haal met rustig rijden en max 100km/h 1:17 - 1:18 op nieuwe zomerbanden. Voorheen haalde ik 1:15-1:16 op allseasons (17 inch).
Ik neem toch aan dat @Zeerob een hybride heeft ? Voor 1 op 23 of 24 moet ik wel heel lang 70 rijden in zijn 6
Een 1.0 ecoboost 125pk mild hybrid heeft hij inderdaad. Anders krijg je zulke mooie cijfers niet voor elkaar.