1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. #2641 Ras72, 30 jan 2023
    Laatst bewerkt: 30 jan 2023

    Dankjewel. Kan wel eens inlezen hoe dat forscan werkt. Het bijzondere ( of niet ) is dat trillen veelal extra merkbaar is bij laag verbruik ( toeren doen er in dat geval niet zo veel toe). En ook in sportstand, al merk je soms ook weer dat als het trilt en je switcht van normaal naar sportstand het trillen minder wordt. Maarok gewoon bij 140km/h in sportstand is de trilling nog best aanwezig.

    We zijn een golf 4cilinder 1.2 gewend, dus begrijp ook wel dat een 3 cilinder meer kan trillen ( niet zo erg, hij rijdt echt heerlijk sportief) maar als je het gevoel hebt dat de banden vierkant zijn dan moet er toch even verder gekeken worden denk ik :-)
     
  2. #2642 Ras72, 30 jan 2023
    Laatst bewerkt: 30 jan 2023
    Hoe kan ik met forscan zien wat de cilinders / cilinderuitschakeling doen? Kan dit specifiek deel niet vinden in het dashboard. Of het moet een hele andere benaming hebben.
    Ook op internet vind ik er niks over hoe dit te zien met forscan.

    Ps: ik heb de gratis demo versie waarbij ik 1 parameter in het dashboard kan zien.
     
  3. Ik zat afgelopen week in een mk4.5 st-line x, met een 1.5 EcoBoost automaat, en het viel me op dat deze weer een selectiehendel had ipv de draaiknop voor de automaat bediening. Nou zal het voor het rijden niet uitmaken, maar ik vond de draaiknop net even een stukje sjieker dan de hendel altijd. Ook viel het me op dat er wel zwarte trim rond de ramen zat, maar de dakdragers metaalkleurig waren. Zou dit te maken hebben met leveringsproblemen, of is dit met de facelift gewijzigd?
     
  4. Misschien laatste restjes, nu productie stopt :schater:

    Greetz Emiel
     
  5. De 8 traps automaat is voor zover ik weet weer vervangen door een bak met dubbele koppeling en de draaiknop door een hendel.
    Die draaiknop is overigens nou niet echt een hele fijne constructie geweest...


    En deel 2:
     
  6. Ah zo, ja dan is t wel logisch, functie vóór vorm zullen we maar denken.
     
  7. Het verbaasde mij ook. Mijn 2019 ST-line 150 pk automaat heeft dus een draaiknop. Dat ziet er super uit maar echt... wat een.#$@#@... de auto in zijn achteruit zetten kost een soort van moeite, duurt af en toe 2 a 3 seconden. Soms grote klonk/bonk/schok

    De zojuist bestelde Titanum X automaat 155pk powershift weer zo'n grote hendel. Jammer qua ruimte, ziet er ouderwets uit maar als dat wel soepel schakelt is wat mij betreft zwakte 1 van de Focus opgelost. Zwakte 2 is opgelost hoop ik door Sync4
     
  8. Sync 4 is echt schitterend, met als grootste voordeel het draadloze android auto / apple CarPlay. Benieuwd of jouw 4.5 ook met zilveren dakrails komt. Als ik de brochure lees wordt er bij de St line x niets gezegd over zwarte dakrails, maar ik vind dat juist bij een st-line horen eigenlijk.
     
  9. Gewoon een kwestie van wennen, moest ik in het begin ook toen ik van mn Audi S tronic kwam.
    Eerst stoppen, dan pas in de achteruit, gaat prima, heel soepel en zonder klonk/bonk/schok.
    Bij m'n Audi kon ik al rollend versnellingen wisselen, nu niet meer, geen probleem als je het weet
     
  10. Ik kan mij altijd ergeren aan kleine geluidjes. Nu piept mijn pook heel lichtelijk bij het schakelen en mijn stuur loopt iets stroever/schuurt een beetje. Dit zijn kleine dingetjes die ik altijd graag oplos, iemand tips hoe ik dat op kan lossen ?
     
  11. Heb ik precies hetzelfde heel irritant en dealer weet niet wat het is.
     
  12. Welk van die dingen heb je precies @Lex1973 .

    Voor de pook twijfel ik of een druppeltje kruipolie niet voldoende is.
    Het stuur is voornamelijk goed schoonmaken lijkt me, maar dan moet het hele stuur eraf..

    Durf het alleen nog niet zelf :schater:
     
  13. Volgens mij leg ik het verkeerd uit (sja, gaat al 4 jaar heel natuurlijk ondertussen).

    Ik heb er even op gelet maar je kunt hem best rollend (5 km/u) van de D in de R zetten terwijl je je rem voorzichtig indrukt, alleen geef pas gas als NADAT de auto (na het loslaten van de rem) vanzelf begint te rollen.

    Als je gas geeft terwijl hij of nog niet lekker in de versnelling staat of nog niet uit zichzelf aan het rollen is dan heb je te maken met klonk/bonk/schok inderdaad.

    Nog even ter info ;)
     
  14. Bijzonder hoe mensen een automaat altijd misbruiken. Als je met een handbak van vooruit naar achteruit gaat, dan zorg je toch ook dat je stil staat voordat je van richting veranderd? Lijkt me niet dat je 10km/u vooruit rijdt en 'm dan maar eens stevig in z'n achteruit gooit en meteen gas geeft....
     
    Dennis182, Bramzel en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. Ook als hij al stil staat maar nog niet zelf rolt gaat ie bonken, anyway ik heb verteld hoe ik ermee rijd, als je gevoel hebt gaat een ander dat ook wel lukken. Vergt gewoon wat gevoel bij de Ford bak
     
  16. Hier schakeld ie gewoon goed van D naar R als de auto stil staat zonder bijgeluiden. Ook een draaiknop.
    Wat we wel eens wil gebeuren is dat ik niet oplet en een slinger geef aan de draaiknop van de D naar de R dat ie in de P stand terecht komt en dan gebeurt er ook niets als er gas gegeven wordt. :oops:
     
  17. Hallo,

    ik lees hier over een MK4 met een brommend geluid bij rond de 2000 toeren achter het Dashboard. Nu heb ik een MK3 econettic met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit ook gehad en kan diegene aangeven hoe het is opgelost.
     
  18. dit topic gaat over de opmerkelijkheden van de MK4 en niet voor de MK3
     
  19. #2659 ShadowSingularity, 2 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2023
    Nu met het koude weer begint het plastiek intertieur telkens serieus te kraken na een paar minuten als ik de verwarming aan zet (2020 sw) als ik niet op een biljartlaken rijd, altijd aan de passasierkant ergens aan/in/rond het dashboard, net hetzelfde geluid als je op de carbon trim duwt, zelf als ik op het dashboard duw kraakt het, had dan liever wat minder opties en een beter interieur...

    Niet echt plezant op de belgische klotewegen.

    Dealer "hoorde niks" natuurlijk tijdens de garantieperiode. Heb al 1 irritant getik opgelost in de kofferruimte bij elke onneffenheid op de weg en dat kwam van dat stuk waar het "zeil" in zit die je over de kofferruimte trekt, eruit gehaald en getik weg, geen zin om het te vinden waar precies dus het blijft er uit...

    Vreemd hoe die dingen niet te horen waren toen ik hem net gekocht had, hetzelfde met de passagierdeur die (soms hevig) ratelt met bas op 50% en het volume hoger dan 8... in de zomer valt het nog mee, in de winter is het een ramp, dealer hoorde ook weer niets, tot die erbij stond en ik een db app liet spelen rond de 70hz als ik het mij goed herriner, maar daar bleef het dan ook bij..

    Wagen ziet er super uit en rijd geweldig, het interieur daarintegen is wel hevig op bespaard precies, ik verwacht geen rolls royce stilte bij een auto in deze prijsklasse maar als ik mijn muziek (dnb) op 12 zet en het gekraak komt er nog bovenuit dan is het wel irritant ja.

    En aangezien de focus en mondeo er uit gaan zal het mijn eerste en laatste ford zijn.
     
  20. Dat getik achterin had ik bij mijn mk4 hatchback ook. Blijkt bekend probleem te zijn. Lag aan de haken waar de achterbank inklapt. Ik heb stuk tape eromheen gedaan. Nu klappen de rugleuningen stevig in en geen geklap meer.
     

Deel Deze Pagina