1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. @Ronny
    Was niet het verhaal veranderen. Alleen staat niet bij of je ook navigatie gebruikt van gsm op dat moment.
    Want er zit een verschil in of je alleen spotify gebruikt of navigatie. Althans bij mij is dat met elke gsm.
    Geen idee hoe je weet dat je iphone 11 87% accu heeft. Laat hij dan niet meer verder op dan 87%??

    Als je idd niet veel met gsm doet is opladen tot max 80-90 het beste. Ook laden als hij nog 10% aangeefft. Dan gaan de cellen het langst mee. Zelf snelladen moet je niet doen.

    Om ff terug ontopic te zijn.
    Vorige ladersteun had ik zelf geprint en daar werd gsm niet echt warm. Dit ivm de qi lader tegen de gsm zat en dus niks extra ertussen.
    Maar vooral ivm hij bij versnellingspook zat en dus gekoeld word
     
  2. Bedankt allen voor de reactie. Zal binnekort eens bij de dealer nog navragen ook of ze hier vaker wat over gehoord hebben
     
  3. Is de iPhone heb zelf de pro max en loopt op ios 16 en daar is het gelukkig iets minder geworden.
     
  4. Ik draai nu de Beta OS16 en daar wordt inderdaad de telefoon minder warm.

    Het principe van Magsafe is dat de telefoon bij lage batterijspanning geforceerd hard oplaadt om dan de laatste procenten rustig aan te doen.

    Ik heb bij andere merken gezien dat de telefoons worden geklemd zodat ze niet bewegen, dat werkt toch beter dan wat Ford heeft verzonnen.

    Los van dat, moderne telefoons vragen vermogen en zelfs de normale 12 Volt aansluiting van Ford, of de USB houden dat niet bij.
     
  5. @Michel_limburg
    12volt zal wel voldoende kunnen leveren. Ligt veel aan welke lader je erin stopt.
    Heb je een met quickcharge dan kan dmer spanning van 12v naar gsm gaan zodat deze met 2ampere geladen wordt.

    De qi lader van ford is kort gezegd slecht.
    Gsm wordt warm en laat niet eens echt bij.
    Denk dat qi lader uitgaat van de gsm ivm het te warm wordt. Leg je hem keer opnieuw erop doet hijk het wel weer.
     
  6. Zojuist geconstateerd aan de 2019 ST-line. Los hangend deurrubber.
    Nooit eerder gezien. Ook niet bij andere en oudere Focus types[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  7. Oei, dat is wel heel slecht. Garantie neem ik aan?
     
  8. Dat had mijn MK3 ook, beide zijdes....
     
  9. En toch is het een veel voorkomende klacht..
     
  10. Helaas ook al gehad op rechter deur. Zelf maar vastgezet met goede dubbelzijdige tape
     

  11. Heb het ook gehad met die van mij. Belde naar de dealer en die zijn toen lachend “ oh die rubbers die altijd los gaan “ een nieuwe kost 92 EUR ex montage.
    Heb dus zelf met dubbelzijdig tape vast gezet en nog niet weer losgegaan
     
  12. die rubber zit bij mij ook los.

    merkte wel op vakantie dat synchromesh ringen niet alles zijn van de deze bakken.
    ivm berg opwaards in zijn 2 of 3 gereden. boven aangekomen wil ik hem in zijn 6 zetten. alleen ingaande as draait dan zo snel dat je in zijn 6 al tanden poets geluid hebt van de synchromeshringen. Dit terwijl je nog gewoon rustig schakelt en niks lomps doet, dit is bij mij nooit met andere bakken naar voren gekomen
    iemand soortgelijks meegemaakt met deze handbakken
     
  13. Je wilt van zijn 2de of 3de versnelling, nadat je bergopwaarts hebt gereden (je rijdt dus wat hoger in z'n toeren neem ik aan), hem gelijk in zijn 6de versnelling zetten????
    Ik ben benieuwd waarom je dat zou willen?
     
  14. #2574 Torxbit, 16 aug 2022
    Laatst bewerkt: 16 aug 2022
    Ford moet 10+ jaar geleden echt wel een gi-gan-tische voorraad van deze rubbers ingekocht hebben bij start productie MK3... Want deze worden bij de MK4 nog steeds gebruikt. Ze weten dus al sinds 2010 van dit probleem, maar ja, de rubbers liggen nog in het magazijn hé :badgrin: en die moeten op.
    Liever geld besparen en een zgn. piepsysteem hanteren dan nieuwe, goede rubbers inslaan? :shrug:

    Alleen opnieuw vastplakken heeft weinig zin, ze komen dan weer los of ze verschuiven van positie rond je slot... Komt door de spanning in de meegevulkaniseerde draad vanbinnen. Ford heeft een helder TSB uitgebracht waarin een mooie instructie staat hoe je dit kunt fixen. Belangrijk daarbij is om de 'insnijdingen' in de meegevulkaniseerde draad goed uit te voeren.

    Zie o.a. het volgende TSB met dank aan onze matties aan de andere kant van de Noordzee:

    https://www.fordownersclub.com/forums/topic/112952-rubber-door-seals-circa-63-plate/#comment-796515

    Bij mijn MK4 zijn alle vier de deuren al aangepakt door de dealer
     
    WauW*TeR vindt dit leuk.
  15. @Kees37
    Ja berg opwaards rij je in zijn 3 om 80 te rijden en als je vlak weg hebt en dus niet meer hoog in toeren hoeft te rijden schakel je over na de versnelling die nodig is dat is zijn 6de versnelling
    Maar ook van 3 naar 5 heeft de bak zelfde issue.

    Dacht dat ik ergens las dat syncrhromeshringen van deze bakken van de lage versnellingen niet geweldig zijn. Maar dat is dus bij alle versnellingen.

    @Torxbit
    Als je niet weet doe het met kit.
    Deze rubbers kun je met dubbelzijdig tape perfect vast zetten.
    Echter moet je deur naast ontvetten ook primer laag aanbrengen. Heb spoilers gehad die met dubbelzijdig tape vast zaten. Alleen vereiste was wel dat je primer gebruikt. Dit gaat dan om spoiler van paar cm geen grote spoiler want dan gebruik je toch bouten en moeren.
     
  16. Moet over paar 1000 weer naar de garage en 't is lease...

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  17. Bij mijn mk3 en mk4 laten de deurrubbers aan de onderkant van de deuren ook los. Goed schoonmaken en een stukje (goede) dubbelzijdig tape en het is opgelost.
     
  18. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn rechter voorportier en heb het rubber vastgezet met zwarte kit (ik dacht acrylaat kit)
    Kit op ruber, rubber gefixeerd met tape. Deur open laten staan en een paar uur later zat het rubber vast.
    Is inmiddels iets van een jaar geleden en het zit nog steeds goed vast.

    Gr. Jan
     
  19. @montagne
    Komt wel vaker voor en alleen bij de fabrikanten die de uiteindes aan de onderzijde laten uitkomen en vast plakken.
    Degene die de uiteindes aan de schanierkant doen en met plastic clipjes werken. Daar zie je dit idd niet gebeuren.

    Had dit ook op me mk3. Primer op de auto en rubber en 3m dubbelzijdig tape. Laat nooit meer los. Op werk zitten zelfs spoiler met zelfde principe vast.
     
  20. Die rubbers laten uiteindelijk overal los niet alleen aan de onderkant ook ter hoogte van het slot en op andere plekken waar de rubber een binnenbocht moet maken zie je de rubbers los komen
     

Deel Deze Pagina