1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ik vermoed dat jou oude bak terug zal worden gestuurd naar die fabriek om een complete diagnose te kunnen gaan stellen.


    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  2. Ik wist niet dat het verbruik van de 1.5 zoveel hoger zou zijn.

    Mijn 1.0 is gechipt en zou ongeveer 145pk met 220-240 nm moeten geven.

    En zelfs al trek ik hem best vaak door in toeren ligt het gemiddeld verbruik over 6000km op 12.1km per liter ongeveer 8.2/100km
     
  3. Ford heeft daar TSB 18-2304 voor. Ik dacht rembooster, maar het zijn de verwarmingsslangen.

    Als een klant een klacht heeft over geluid van trillingen dat hoorbaar is in het interieur, vooral tijdens het rijden met koude motor en bij een motortoerental tussen 1500-2000 omw/min, wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt door trilling van de verwarmingsslangen in de motorruimte.

    Om dit probleem op te lossen, moet een dubbele C-klem worden aangebracht op de verwarmingsslangen van de motorruimte naar de behuizing van de kachelradiateur / het verdamperblok om de spanning te verhogen.
     
    GekkeHenkie vindt dit leuk.
  4. Helemaal superrrr!!!

    Mijn collega is bij de dealer geweest en zo’n klem laten plaatsen en het probleem is inderdaad opgelost.

    Enorm bedankt voor de oplossing.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Wat mij opvalt bij de DAB radio: wanneer je de optie 'radiotekst' aanzet bij de instelling 'Extra DAB info', dan wordt dit weer gereset wanneer de radio uit is geweest. Onbruikbaar dus in de praktijk, je gaat dit echt niet elke keer aanzetten via het instellingen menu.
     
  6. Klopt, ik heb hetzelfde probleem.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Er staat land united states, maar heb daarna land op nederland gezet
    upload_2018-12-18_10-17-11.png
     
  8. #50 swbouman, 18 dec 2018
    Laatst bewerkt: 18 dec 2018
    Ik heb net gebeld maar het is nog heel vers. De dealer heeft van Ford nog geen instructie hoe te handelen.

    De fabriek gaat nu gevraagd worden hoe te handelen.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Vage berichtgeving. Fake news?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  10. #52 paddo, 19 dec 2018
    Laatst bewerkt: 19 dec 2018
    Op eerder genoemd forum staan reacties van verschillende personen waarvan de mk4 terug moet. Incl screenshots van de betreffende schroef met bijbehorende info etcetera
     
  11. Die van ons gaat ook terug. Bericht uit Keulen dat het pedaal nagekeken moet worden.

    De verwarring ontstaat omdat de voertuigen net geleverd zijn en dit soort controles vaak bij een nul-beurt gedaan worden.

    Dit is dus een echt nieuw probleem waarvoor de auto’s terug moeten naar de dealer.
    Ik ga ervan uit dat Fordnl tzt de eigenaren van de getroffen voertuigen persoonlijk op de hoogte gaat brengen.

    Ons voertuig moet in ieder geval een dag naar de dealer terug, mogelijk twee.

    @GekkeHenkie een reactie zoals je hierboven gegeven hebt stel ik niet erg op prijs.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Weet ford al iets meer dan? Ik heb nog niets van mijn dealer gehoord, en weet niet of ik hem nu zelf moeten gaan bellen, of wachten tot hij mij belt mocht mijn auto getroffen zijn (is niet gezegd dat het bij alle auto's nodig is?). Wat zei jouw dealer: mag je tot hij terug moet gewoon door blijven rijden of mag je niet meer rijden? Niet echt handig rond deze periode. Met kerst zitten we veel op de weg voor familiebezoeken, heb dus wel echt een auto nodig.
     
  13. Ik heb te horen gekregen dat we door kunnen rijden.
    Ik heb nog wel de vraag gesteld of het een gevaar kan opleveren, maar dat was niet het geval werd mij verteld.
    Ik ga er dan ook vanuit dat mocht het rempedaal geen gehoor geven, dat de auto in de situatie van een noodstop oid, middels de veiligheidssystemen ingrijpt.
    En anders word het een verzekeringsverhaal.

    Ik heb zelf een afspraak voor het begin van het nieuwe jaar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Hoi, Dank voor je snelle antwoord. Dat is in ieder geval een duidelijk antwoord van Ford. Dan wacht ik wel af of mijn auto ook getroffen is. Ik heb ook even de verhalen op de duitse sites gelezen, en daar zijn mensen ook gauw in paniek. HEt gaat om een schroef die mogelijk te los of te straks zit. Een technische man gaf daar ook antwoord en zei dat het natuurlijk niet goed is, maar dat het ook weer niet heel accut is dat auto's niet meer mogen worden gereden. Zou dit laatste wel het geval zijn, lijkt mij dat Ford ook sneeler in zijn acties is.
     
  15. Ik rij zelf de automaat diesel en ik heb nu al twee keer ervaren dat de rempedaal bij het starten niet volledig kan in drukken.

    Ik start de auto (voet op de rem) en deactiveer de parkeerrem en dan schiet de auto iets naar voren. Het lijkt er op dat de rem bekrachtiging niet werkt (je kunt het pedaal ook niet diep in trappen)

    Iemand anders dit toevallig al ervaren?
     
  16. Beste gaatnietdoor,

    Hier hebben wij daar ook last van. Maar verder geen problemen met remmen.

    Heb jij verder problemen met remmen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Ik heb verder ook geen probleem bij het remmen.

    Wat wel vervelend is dat de auto dan iets naar voren schiet zodra ik de parkeerrem er af haal en soms willen de buren wel eens dicht op je auto parkeren...
     
  18. Nadat je de motor gestart hebt even wachten met lossen van de handrem(half minuutje of zo) zou een probleem met de rembekrachtiging op moeten vangen. Het zou kunnen dat er ergens vacuüm weg lekt.
     

Deel Deze Pagina