Mk3 ST tunen FBO

Voor stage 2 is catback niet nodig. Wil je hoger gaan in de pk's dan die ongeveer 300 pk, dan ga je de catback wel nodig hebben. Natuurlijk is het wel lekker om een leuk geluid uit de uitlaat te hebben. Een upgrade aan de catback heb je van verschillende merken en types. Zelf heb ik zoals gezegd de resonated versie van het merk Scorpion die beschaafd iets zwaarder klinkt en zich vooral laat horen bij fanatiek rijden. Mag elke ochtend om 6:15 a 6:30 vertrekken naar het werk en wil ook niet de hele buurt wakker maken met een te luide uitlaat, bewuste keuze dus.
Goed om te horen!

Ik denk dat ik maar eens het e.e.a. moet gaan vergelijken. Airtec inlaat, IC en RMM iig denk ik zo.
 
Stage 1 = luchtfilter + tuning
Stage 2 = luchtfilter + intercooler + downpipe (met of zonder catalysator) + tuning
Stage 3 - 4 - 5 - 6 = extremer met onder andere; aux fuel, andere turbo, speciaal opgebouwd Motorblok met stevigere zuigers enzo, geupgrade injectoren, grotere/meerdere brandstofpompen, etc
 
Stage 1 = luchtfilter + tuning
Stage 2 = luchtfilter + intercooler + downpipe (met of zonder catalysator) + tuning
Stage 3 - 4 - 5 - 6 = extremer met onder andere; aux fuel, andere turbo, speciaal opgebouwd Motorblok met stevigere zuigers enzo, geupgrade injectoren, grotere/meerdere brandstofpompen, etc

Ik zou iig uitkijken met stage3+ als je dat zou willen.
Heb er ook weleens navraag voor gedaan ivm andere turbo enzo, maar dat wordt niet overal vertrouwd vanwege het blok. En wilde wel graag garantie hebben haha
 
MK3 ST uit 2015

afgelopen maand getuned bij Mebu, stage 1 of hoe je het ook wilt noemen want ik heb “maar” veranderd:
Airtec intercooler
Mountune induction kit
K&N filter
Iets andere uitlaat maar vooral einddemper anders (zo gekocht). De rest zit er nog gewoon op.

Auto is geïmporteerd uit Duitsland dus die zou in theorie ongechipt moeten zijn.

begon met 275 pk en 451 NM, daarna 282 pk en 560 NM….

Uiteraard op 98 octaan afgesteld.
 
Terug
Bovenaan