1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK3.1 Accumanagement - voorruitverwarming

Discussie in 'Electronica' gestart door Gehaktstaaf, 27 dec 2021.

  1. ForScan is niet volledig. Er zijn nog veel meer mogelijke opties welke in ForScan niet worden weergegeven..


    In jouw geval moet je de volgende configuratie toepassen:

    0B - T7 IF 75Ah 700 CCA
     
  2. @JW
    Wauw, jij bent net een wandelende encyclopedie! :cool:
    Kan ik niet getoonde opties laten weergeven middels een instelling in Forscan, of is dit beter via Focccus uit te voeren?
     
  3. Vandaag heb ik de voorruitverwarming nog even getest dmv met een nat geregende jas in de auto gaan zitten, zoals in ander topic gesuggereerd. Blijkt dat de voorruitverwarming het prima doet. Oftewel, toen er ijs op zat was de accu simpelweg gewoon te zwak/leeg om alles te voorzien van stroom waardoor de voorruitverwarming niet werd ingeschakeld. Overigens vind ik een 120A dynamo ook wel vrij karig icm voorruitverwarming.

    Nu zit ik nog steeds met het punt dat de accucapaciteit in het BMS niet overeenkomt met de gemonteerde accu, 60Ah BMS en 74Ah gemonteerd. Nu kan ik dit uiteraard wijzigen, in de waarde die @JW benoemd. Echter wordt met deze wijziging het BMS volgens mij ook gereset. Deze maakt nu melding van ca 2000 dagen (~5,5jr), al heb ik geen idee of dat overeenkomt met de leeftijd van de accu. De Focus is van 01-2012, dat zou betekenen dat de 1e accu 4,5 jaar is meegegaan. Erg kort, maar is natuurlijk mogelijk.
    Afijn, als ik nu de waarde aanpas naar de werkelijkheid is de levensduur ook gereset. Bestaat de kans dat ik hierdoor tegen problemen aan ga lopen? Aan de ene kant, ik heb nu geen problemen. Andere kant; de auto staat regelmatig gedurende een poosje stil. Dus dan is een accu die goed benut wordt ook wel fijn. Toevallig suggesties hierin van jullie? :P
     
  4. #24 M.Blaak, 6 jan 2022
    Laatst bewerkt: 6 jan 2022
    Ik zou hem zo laten, totdat er weer een nieuwe accu in gaat. En dan pas de BMS resetten.

    Misschien dat er wat nuttige info in het "BMS resetten" topic staat. KLIK :)
     
    Gehaktstaaf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina